Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. március 30., hétfő 00:00

Sehogy sem állsz az énmárkával? Pedig akár állást is segíthet találni!

Értékelés:
(1 szavazat)

Főnököt keresel? Mint, ahogy sok más ezren is? Ott vagy TE, aki nagy erőket bevetve jelentkezel egy álláshirdetésre, mondani se kell kiváló múltbeli eredményekkel és szakmai tudással. Majd jön egy hasonló tapasztalattal rendelkező jelentkező a lehengerlő önéletrajzával és mondataival és helyetted őt hívják be az interjúra. Neki sikerül az, ami neked nem!

Úgy érzed igazságtalan? Vajon miért nem sikerül tudatosítanod másokban, hogy te értékes ember vagy? A kiemelkedő személyes márka (énmárka) garantálja a számodra az átütő sikert, az álláshoz való jutást, a karrierépítést. Sőt, vállalkozók figyelem! A megrendeléseket is! Van, amit érdemes ellesni a HR szakmából!

 

Az élet számos szituációjában saját bőröd viszed a vásárra: így van ez egy álláskeresés során, de akár vállalkozóként is rendszeresen, amikor tárgyalásokra jársz, vagy weboldaladon keresztül kommunikálsz a célpiaccal! Ezért oda kell figyelned a megnyilvánulásaidra, a kommunikációdra, az énmárkádra!

Mi is ez pontosan? Az énmárkába beletartozik a személyiséged. Az, hogy miként kommunikálsz; milyen a hozzáállásod a dolgokhoz; kik a példaképeid; milyenek a képességeid, a szakmai tudásod, de a megjelenésed és a szokásaid is.

John Purkiss mondta, hogy az énmárka az önmarketing legfontosabb eszköze! Vagy Jeff Bezos, az Amazon alapítója, hogy az „énmárka nem más, mint amit akkor mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából!"

Minden szokásoddal, minden cselekedeteddel, megnyilvánulásoddal üzenetet küldesz a külvilágba, ami alapján megítélnek mások. Éppen ezért az álláskeresés is az önmarketingről szól! Sajnos ma már a közmondás, miszerint a jó borhoz nem kell a cégér, nem állja meg a helyét!

De mi köze a marketingnek az álláskereséshez?

Ma már nem elég csak „jól végezni a dolgod”! Nem elég a szakmai tudás, hanem a megfelelő önmenedzselés is szükséges! Álláskeresőként a legjobb szövegírási trükkökkel készült önéletrajz - mely felkelti a potenciális munkaadó figyelmét- már fél siker. A sok-sok egyforma jelentkező közül akkor fogsz kitűnni, ha megfelelően tudod kommunikálni: „ez vagyok Én, és még egy ilyen személyt nem találsz”!

Énmárkád neked is van - Minden itt dől el

Énmárkája mindenkinek van, hiszen az énmárka a mások fejében rólunk kialakult kép. Ez nem választható opció. A kérdés inkább az, hogy mennyire építed ezt az énmárkát tudatosan?

Rendszeresen késni szoktál? Hanyagul oldasz meg dolgokat? Az összeszedetlenség képet árasztod magadról? Vagy nyugalmad másokra is hatással van, és amint belépsz az irodába, minden munkatársad összeszedettebb lesz?

Mit raksz ki magadról a közösségi oldalakra? Ez is az önmárkád része!

Tedd magad eladhatóvá!

Lehet, hogy te is azt gondolod, a marketingnek semmi köze az álláskereséshez. Pedig egy álláshirdetés egy cég részéről, és egy állásra való jelentkezés a te részedről is egy marketingtevékenység. Egy állásra való jelentkezéskor ugyanazt teszed, mint mások saját szolgáltatásuk reklámozásakor: megpróbálsz eladni. Méghozzá saját magadat!

Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, meg kell találnod azt, amiben más vagy mint a többiek. Egy jól felépített énmárka egy személy és cég életében is rendelkezik egyedi jellegzetességgel.

De hogyan használd a marketinget egy állásra való jelentkezéskor?

Felmerülhet benned a kérdés, hogy amikor állásra jelentkezel, hogyan ad el saját magadat? Verd a potenciális munkaadó fejébe a veled együtt járó előnyöket anélkül, hogy a képébe ordítanád!” Könnyűnek hangzik? Pedig nem az!

Önéletrajzban is úgy kell kommunikálj, mint ahogy egy szolgáltatást adnál el egy weboldalon: érd el, hogy meglássák Benned a leendő hasznot! Gondolkozz a potenciális főnök fejével!

Hogyan állj neki?

Kezd az önismerettel! Azzal, hogy mit szeretsz, és mit nem szeretsz csinálni! Mibe vagy jó? Mik az erősségeid? Mik az egyediségek, amik megkülönböztethetnek másoktól? Milyen sikereket és legfőbb eredményeket értél el az elmúlt években? Ha megvannak e tulajdonságok vagy inkább szituációkban megjelenő erősségek, támaszd is alá példákkal!

Tedd fel a kérdést magadnak! „Milyen üzenetet kívánok közvetíteni magamról?”

Általános hiba, épp úgy, mint a cégeknél

Találkoztál már szokásos elcsépelt mondatokkal cégek honlapjain? „Legfőbb célunk megrendelőink igényeinek időben történő kiszolgálása.” „Pontosan és precízen végezzük el a munkánkat”. Nos, ezt a hibát te is elkövetheted önéletrajzodban. Például a jó kommunikációs készség, a proaktív és motivált személyiség valamint a csapatjátékos jelzők csupasz felsorolásával!

Ezeket gondold át!

Első sorban gondold át, milyen embert szeretnének abba a munkakörbe, amire jelentkezel; mire van szükségük? Majd „válaszként” mutasd meg, miért lennél te megoldás a számukra, és támaszd alá konkrét példákkal! Eredmények, sikerek kiemelésével és konkrét példákkal valóban részletes képet tudsz magadról festeni!

Mi ad el egy terméket vagy szolgáltatást? Azon kívül, hogy értékes és kiváló jellemzőkkel rendelkezik legfőképpen az, hogy szeretik. Sikered legfőbb feltétele a te esetedben is, hogy szeretnek-e. Ezért írj akár konkrét véleményeket, visszajelzéseket eddigi főnökeid „szájából” referenciaképpen!

Mint, ahogy egy weboldal-látogató sem ismeri a honlap tulajdonosát, csak a róla kialakult kép alapján tud ítélni; egy potenciális munkaadó sem ismer téged, csak az elé rakott információkból tud következtetést levonni! Méghozzá extra rövid idő alatt!

Tedd magad eladhatóvá! Egy állásra való jelentkezéskor is! Ne akard magad kitalálni, az énmárka építése sokkal inkább önmagad megtalálásáról szól! A saját egyedi tulajdonságokra, tudásra és szakmai tapasztalatokra építve!

Megjelent: 591 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. március 31., kedd 08:36

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?