Néhány napja „megváltozott a világ”. Legalábbis a nyugati sajtó felkapott hírként kezelte a Google legújabb algoritmusfrissítését, mely 2015. április 21-i kezdettel lépett életbe. Mi is beszámoltunk erről, bővebben itt olvashatsz róla.
A közbeszéd csak Mobilegeddonként emlegeti, azon okból kifolyólag, hogy drasztikus változásokat várnak tőle a mobilról kezdeményezett keresések találati listájának rendezését illetően. A Google hozott egy olyan döntést, hogy a jövőben, amennyiben mobilról indítasz egy keresést, csak és kizárólag mobilbarát oldalakat kapj válaszként a találatokban.
Igazságtalannak véled ezt a lépést?
Megértelek, ha most bosszús vagy. Azonban a Google legalább két éve folyamatosan adta a jelzéseket a honlaptulajdonosok felé, hogy a mobilbarát weboldalak a jövő weboldalai lesznek, és ennek elérése nem egy eshetőség, hanem egy - mindenki számára- fontos és megvalósítandó feladat. Amennyiben legalábbis nem vagy érdektelen a helyezéseidet és honlapod minőségét illetően. Mivel a Google a felhasználó élmények javítását elsődleges célnak tartja, logikus döntésnek bizonyult részéről az algoritmusfrissítés. Sőt „jófejűségeként” türelmi időt is adott, és nem egyik napról a másikra vezette be mindezt.
Milyen mértékben érint a mostani frissítés?
Az algoritmusfrissítés csak a mobilos kereséseket érinti, a normál asztali találati listák nem változnak. Csak és kizárólag a mobil szegmenst érinti, amennyiben tableten vagy asztali pc-n keresel, nem fogsz változást észlelni. Az algoritmus beélesítése az egész világon egységesen, minden nyelven globálisan indult útjára, azonban jó egy hetet jósoltak a frissítéseknek. Mivel a mobilról kezdeményezett keresések száma globálisan mintegy 60 % (hazánkban ennél kevesebb, de ami késik, nem múlik), a keresések igen nagy számát fogja érinteni a változás.
Mobilbarát-e vagy sem? Attól függ…
Az algoritmus működéséről tudni érdemes, hogy nem domain szinten dönti el, vajon mobilbarát-e egy weboldal, hanem az egyes aloldalakat külön-külön vizsgálja a kereső. Előfordulhat, hogy weboldalad egyes aloldalai átmennek a vizsgán, míg mások megbuknak. Így egyes kulcsszavakra egészen jól, míg másokra egészen siralmasan teljesíthetsz a mobilról kezdeményezett keresések során.
Hol tudod ellenőrizni, hogy mobilbarát-e a weboldalad?
A Google korábban kiadott tesztelő eszközét is használhatod az ellenőrzésre. Itt elérheted. A szűrést azonban minden aloldaladra vonatkozóan meg kell ismételned, ugyanis a szűrő aloldalakra bontva vizsgálja a használhatóságot (eszköztől függetlenül). Azt, hogy miként fest a különböző operációs rendszerekkel bíró mobilon a weboldalad, itt is kipróbálhatod: responsinator.com
Honnan kaphatsz infót a mobilos hibák kiküszöbölésére?
Mivel bármelyik aloldalad tartalmazhat mobilhasználhatósági hibákat (túl kicsi betűméret, olvashatatlanság, flash elemek használata), célszerű a Google Webmestereszközök mobilos használhatósági jelentését használnod. Ehhez egy webmestereszköz fiókra lesz szükséged. Nincs még? Itt hozhatsz egyet létre.
Milyen megoldást javaslunk a mobilbarát megjelenésre?
A responsive dizájn és megjelenés alkalmazása a legideálisabb, hisz ez a megoldás a képernyő méretétől függően változtatja a weboldal megjelenését. Weboldalad felismeri, hogy milyen eszközzel lett megnyitva és annak megfelelő felbontással jelenik meg. Tudj meg a responsive technikáról többet korábbi cikkünkből!
Nem használsz okostelefont? Már amúgy is kiépített és bejáratott ügyfélkapcsolatokkal rendelkezel? Ezért téged ez az egész nem érdekel? Legyints csak rá! Azonban legyintésed következménye, hogy rengeteg jövőbeli potenciális ügyfélnél vágod el magad, ugyanis veled ellentétben ők haladnak a korral. Élj a lehetőséggel! Mi segítünk a változásban!