Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. augusztus 04., kedd 00:00

Hogyan tálald az unalmas és száraz tényeket?

Értékelés:
(1 szavazat)

Neked is vannak "kitüntetéseid", „fontos adataid” a honlapodon”? Szuuuper. És mit kezdesz velük? Feltünteted a honlapodon és ennyi volt a történet?

ISO-tanúsítvány, Bisnode "A" minősítés, képletek, adatlapok, referencia 1, referencia 2, anyagösszetétel a köbön. Én máris úgy alszom el ülve, mint a Hr-es a 100. „csapatjátékos vagyok” kifejezést olvasva. Mégis hemzseg a honlapod tőlük.

Te is felteszed a kérdést. Most akkor kellenek vagy sem? És hogyan használd fel őket? Mutasd be őket a gyakorlatban, vedd elő a sztorikat!

Büszke vagy a referenciáidra, a tanúsítványaidra, a minősítéseidre. Nem könnyű ezeket megszerezni. Így örömmel és büszkén rakod ki a logókat, a különböző információk meglétét a honlapodra. Hisz ezek fontos információk, nem?

Valóban azok.

De önmagukban még nem jelentenek az olvasóid számára semmit. Csak akkor vállnak fontossá, ha a tények és adatok helyett valami olyan megfogható történetet vagy leírást adsz az olvasóid részére, ami leköti a figyelmüket. Amire emlékezni fognak!

A minősítések, tanúsítványok, a termékjellemzők mögött valódi „jelentés”, „üzenet” rejlik. Azzal, hogy kirakod őket a honlapra, vagy egy-két rövid tényszerű leírással elintézed azok jelentését, még nem lesz megjegyezhető. Ráadásul számos más honlapon ugyanaz a „érem” virít. Akkor mi a megoldás?

Mutasd meg, hogy mit jelentenek a gyakorlatban!

 

Miért fontos ez?

Mert a tények unalmasak. A tanmesék, a példázatok is attól lesznek jók, hogy a történetek révén ismered meg a lényeget, a „tanulságot”, az üzenetet.

Mennyivel egyszerűbb volna ezt írni: Cégünk 1992-ben alakult meg, a kezdeti nehézségek után rendkívül komoly fejlődésen mentünk át, megteremtettük a megfelelő logisztikai hátteret….

És mennyivel unalmasabb is ugye?

Ehelyett miért nem vonod be az olvasókat a drámákba; mutatod be a fejlődés állomásait? Azt, hogy honnan jöttél. A te sztoridra, a te történetedre emlékezni fognak! Ehhez fogják kötni a cégedet, a szolgáltatásodat. Értékelni fogják a termékeidet, mert ismerik a történet hátterét. A kiváltott érzelmeket is veled kapcsolják majd össze. Történetek, magyarázatok, amin keresztül megtanítod az olvasóidnak a szolgáltatásod lényegét, a termékeid értékét.

 

80 éves a Legó! Zseniális történetbemutatás a legó keletkezéséről; nemcsak a gyerekek, de a felnőttek részére is!

De hisz vannak dolgok, amikből képtelenség bármit is kihozni?

Nézzünk egy példát!

Úgy érzed, vannak olyan száraz dolgok, amik valóban nagyon szárazak? Erről tuti nem lehet semmit sem sztorizni? Próbáld meg megközelíteni e témákat kérdésekkel: mit is jelentnek ezek valójában, milyen előnyökkel szolgálhatnak?

 

Ugyan mit lehet mondani például egy Bisnode tanúsítványról?

Sokan csak feltüntetik a Bisnode A, AA vagy AAA minősítését meglétét a honlapukon. Mondván, úgyis mindenki tudja mit jelent. … Kivéve ha nem.

Ugyan miért ne kovácsolnád a hasznodra ennek a minősítésnek a lényegét?

De mi is ez?

A Bisnode cégminősítése a cégek megbízhatóságát ellenőrzi, így akár előre tudja jelezni a bedőléseket; sőt meg tudja állapítani a hitellimitet, így elkerülhetőek a nem-, és késve fizetési veszteségek.

AAA, AA vagy A minősítést adó Bisnode tanúsítvánnyal rendelkezőknek a megbízhatóságról ad bizonyítványt.

Ez így önmagában száraz és dögunalom. Még nem fogom tudni, miért is jó nekem, hogy ezzel rendelkezel.

 

Hogyan közelítheted meg a száraz tényeket kreatívan?

Tudod, hogy a legnagyobb ügyeletes mumus az emberek fejében a bizalmatlanság? Állandó kérdésként van jelen bennük - bármilyen üzletről, szolgáltatásról is legyen szó - hogy vajon mennyire kockázatos „ezekkel üzletelni”! Mennyire bízhat meg az adott cégben, az eladóban, a bankban, akitől a hitelt veszi fel.

 

Hogyan rombold le a bizalmatlanságot?

Ma már bárki állíthat magáról bármit, csak a klaviatúrát kell ehhez használni; így a „megbízható cég vagyunk” klisék gyorstempóban mennek el az ember füle mellett.

Azonban, ha a Bisnode független szakértőként ismerte el céged stabilitását és megbízhatóságát, melyet ráadásul korántsem olyan könnyű megszerezni (cégek bizonyos %-a jogosult csak rá), és több száz változót vesz figyelembe ennek megállapításához; akkor máris lehetőséged nyílik rá, hogy a bizalmatlanságot gyengítsd az olvasódban.

Saját, több éves pozitív tapasztalatokkal alátámasztva, esetleg referenciákkal megtűzdelve tudod feltűntetni magad pozitív megvilágításban! Veled nyugodtan kapcsolatba léphetnek! És ezt nem te állítod. Hanem egy független szakértő ismerte el céged stabilitását és megbízhatóságát. Erre jó példa az évek óta visszatérő ügyfélköröd is.

 

Mi a helyzet a termékjellemzőkkel?

Amikor termékek jellemzőivel, leírásaival kell bíbelődnöd; megkönnyítheted a dolgodat, ha a vásárlód fejével gondolkozol. Milyen problémákkal küzd, és az „én termékem” hogyan segíthet ezen? Így elkerülheted a termékleírások legnagyobb hibáját! Mi lenne ez?

Az, hogy nem az előnyöket hangoztatod, csupán jellemzőkkel jössz!

Az 1000 mg C-vitamint tartalmazó szuper üdítőd legnagyobb előnye számomra nem az 1000 mg C-vitamin-tartalom megléte.

Akkor mi?

A magas C-vitamin tartalomnak köszönhetően, üdítőd hozzájárul a napi C-vitaminszükségletem fedezéséhez. Különösen a téli időszakban bizonyulhat hasznosnak. Így megspórolhatja nekem a méregdrága gyógyszerek árát, és a háziorvosi rendelőben eltöltött órák idejét is. Hisz hasznos társam lesz a mindennapokban az egészségem megőrzésére tett fáradozásomban.

Nézzünk egy másik példát!

A 100 % pamut női póló esetében, szintén nem a 100 %-os pamuttartalmat célszerű előnyként felhozni.

„Csuda jó termék, mert bizony 100 % pamutból van.”

És ez miért jó nekem?

 

Közelítsd meg a kérdést a célcsoportod vágya, problémája szemszögéből!

Polód olyan nők részére kínál magabiztos viseletet, akik számára fontos a külcsín és a kényelmes viselet is. A 100 % pamuttartalomnak köszönhetően nem kell izzadásnyomokkal megküzdeniük a nap során.

Sőt akár kevesebb izzadsággátló használatával és stresszmentes percekkel számolhatnak. Hisz nem kell állandóan ellenőrizgetniük a pólójukat, a legnagyobb melegben sem. Megkíméli őket a kínos szituációktól és magabiztos viseletet biztosít a számukra.

Miért ne lehetne az előnyöket egy olvasmányos sztorival alátámasztani? Referenciaképpen felhozni egy-egy valódi tapasztalatot?

 

A tények szárazak, azonban a sztorik mindig megjegyezhetőek. Vésd a lényeget olvasóid fejébe; hatásos eszközzel, a történetmeséléssel!

Megjelent: 368 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. augusztus 04., kedd 09:20

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?