Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. április 07., kedd 00:00

A bogár, mely felfalja a vállalkozásod, és észre sem veszed

Értékelés:
(2 szavazat)

Apró, bosszantó, sokuk alig fél centis; jellegzetes percegés hangot adó kis ellenség, mely bútoraid, fatárgyaid vagy akár a verandád gyilkosa lesz. Az idegesítő szú, melynek fenyőket pusztító változata Észak-Amerika nyugati részének több millió hektárnyi fenyvesét felfalta már.

Melyik szúféle veszélyes a vállalkozásodra? A sok téveszme, mely ott zizeg a füledben. Amik miatt nem tudod kivárni a sikereket, és amik felfalják a vállalkozásod. Persze csak akkor, ha engeded! Már végigjártál kismillió marketingoldalt, kipróbáltál sokféle marketingmódszert, … azonban lehet, hogy közben észre sem vetted a lényeget?

Nehéz sikeres és folyamatosan prosperáló vállalkozást vezetni?

Nem az. Könnyebb, mint gondolnád.

Azonban jól teszed, ha gyanakodsz a könnyen odavetett válasz láttán, mert valóban nem egy varázsütésre valósul meg mindez. Különösen egy vállalkozás kezdetén számolhatsz nehézkes indulással és sok munkával, hiszen ha ez ilyen könnyű lenne, ma mindenki vállalkozó lenne.

Vannak vállalkozók, akik rengeteg időt, munkát fektetnek a kezdetekkor a cégükbe, aztán pár év után csődbe mennek, más cégek pedig évtizedek távlatából is sikeresen működnek? Hogyan lehet ez? Mert vannak, akik folyton gátakat állítanak maguk elé. Hagyják, hogy a téveszmék felfalják a vállalkozásukat. Mik ezek pontosan?

Kitartásból elégtelen

"A győztesek soha nem adják fel. Akik feladják, sohasem győznek."

A kitartás egyik ismert szlogene a fogyókúra vagy az álláskeresés jelmondata is lehetne, ugyanis mindkettő esetében az akaraterő és a kitartás hiánya a legismertebb tényező, melyet a kudarc okaként szokás megnevezni.

Hiába a jó ötletek, a lelkesítő célok vagy a különböző marketingeszközök alkalmazása, ha nem adsz időt azok beérésére. Idő előtt feladod, és nem viszed végig a célvonalig. Ebből kifolyólag ismét egy újabb módszerbe kezdesz, és soha nem érted, miért nem sikerül. Ne hibáztasd magad! Ezért a folyamatért egy jókora tévhit a felelős: „az eredményeknek azonnal látszódnia kell.” Te ne ess ebbe a hibába, az eredményekhez idő kell!

 

„Hátrahagyott kalap, hátul porfelhő, ismétlődő háttér”

Miért várod el, hogy egy-két blogcikk megírása után azonnal telefonkezelőt kelljen alkalmazni, mert nem győzöd a megrendeléseket felvenni? Vagy egy webáruházat létrehozva egy hónap múlva már nyithatod a másodikat is? Hogy egyetlen Adwords - hirdetéssel megoldódnak a problémáid? Hogy alig három hét alatt a legfontosabb keresési kifejezésekre garantáltan az első oldalon lesz weboldalad a Google organikus listáján? Ha nem így van, már rögtön könyveled is: „biztos a cég a hibás, akit megbíztam a munkával.”

Egy gyermek születéséhez is kilenc hónap szükséges, míg az olimpiára való felkészülés sem egyetlen edzésből áll. És egy fogyókúra alatt sem lehet 15-20 kg-tól két nap alatt megszabadulni. Aki azt állítja mindez sikerülhet; jobb, ha menekülsz tőle!

 

Ez az igazi türelem…

Ha le akarsz rombolni egy falat egy kalapáccsal, bizony nem egyszer mérsz ütést rá, hanem következetesen és hosszú időn át folyamatosan; míg a sok hajszálrepedés végül megadja magát és valamelyik ütés meghozza az áttörést.

Tudod mit mondott Edison, amikor közel 5000 kísérletet hajtott végre az izzógyártás során, és még mindig nem volt meg a megoldás, mások pedig sikertelennek akarták könyvelni a kísérleteit?

“A kísérleteim sikeresek, mert 5.000 módját már ismerem annak, ahogyan nem lehet izzót készíteni.”

A marketing világában nagyon sok minden a lassú építkezésről szól. Legyen szó a tartalommarketingről, a keresőoptimalizálásról vagy az e-mail marketingről. Lehet, hogy az első próbálkozásaid még nem lesznek tökéletesek, de idővel ki fognak forrni!

Ehhez türelem kell! Na ez az, ami neked nincs?

A cégfaló türelmetlenség - "Te semmit sem fejezel be..."

A kitartás, a „kivárás” hiánya legfőképpen a türelmetlenségből fakad. A türelmetlenség pedig állandó kapkodásokat fog eredményezni. Emiatt a legkisebb sikereknek sem fogsz örülni, és nem fogod „sikernek” elkönyvelni azokat.

Ha türelmetlen ügyfél vagy, akkor téged sosem lehet kielégíteni, mert neked soha semmi nem elég jó. Így ahelyett, hogy megvárnád a befektetett munka eredményét, ugrassz a következő módszerre. És újabb összegeket áldozol olyasvalamire, ami már a kezdetekkor bukásra van ítélve. Miért? Mert már a legelején „túl sokat” vársz tőle.

Nekem ne kelljen semmit csinálni, ti majd kitaláltok helyettem mindent!

Ha gondolod, holnaptól a cégedet is irányítjuk.

Komolyan gondoljuk? Nem. Attól még, hogy nem értesz a marketinghez, az íráshoz vagy úgy általában az online világhoz; nem azt jelenti, hogy kihúzhatod magad a feladatok alól. Igenis szükség van a tudásodra, a vevőismeretedre, a szakmai tapasztalatodra! Mi nem tudjuk kitalálni teljes egészében, hogy miként gondolkodj! Ha ennyire önállóan magunkra akarsz hagyni, megteheted; de sajnos ez esetben a siker kudarcra lesz ítélve.

Az online marketing világa nem a helyi fodrászüzlet miniatűr mása, ahová befáradva teljes egészében a fodrász tudására, szépérzékére hagyatkozhatsz. „Rád bízom, miből mit hozol ki!” Éppen ezért mi már a kezdetekkor bevonunk téged a munkába, legyen szó weboldaltervezésről, szövegírásról vagy kulcsszókutatásról. És laza, könnyed rávezetőkkel segítünk neked, hogy te magad is tisztábban lásd saját vállalkozásod lényegét!

Csak éljük túl!

Tudod, a túlélés rengeteg energiád felemészti. Egy vállalkozás életében számos nehéz időszak köszönhet rád, azonban ha mindezeket kihívásnak látod, akkor képes leszel távlati célokban gondolkodni. Ebben pedig jó, ha nem a pesszimista környezetedre hallgatsz! Ők a probléma láttán csak sajnálkozni fognak, te pedig rosszabbul érzed majd magad.

Olyan emberekkel, barátokkal, alkalmazottakkal, ügyfelekkel vedd magad körül, akik biztos, hogy melletted állnak! A pesszimista, folyton panaszkodó emberek csak a célod elérésében korlátoznak! Gondolj csak bele a legutóbbi fogyókúrádba! Milyen rosszul eset, amikor a mínusz két kilóra csak úgy legyintettek egyesek!

Te csak ne mondd meg, min változtassak!

A cégünk így jó, ahogy van. Már húsz éve így működik.

És a weboldalad is húszéves? A hírleveleid a kőkorszakból valók? Tudod, hogy a vevőid viszont már nem ugyanazok? Még akkor sem, ha az ügyféladatbázisod 80 %-a ugyanazokból a nevekből áll?

Ők ugyanis veled ellentétben követik az új trendeket. Befogták a változás szelét és tőled is ezt várják el. Ma már másképp vásárolunk, olvasunk és gondolkodunk, mint néhány évvel ezelőtt. Vállalkozóként neked is alkalmazkodnod kell ehhez. Ideje változtatni!

 

Nos, mit szólnál hozzá, ha holnaptól elfelejtenéd a sok téveszmét? És komolyan gondolva, nem kifogásokat keresve és a lustaságtól vezérelve változtatnál dolgokon?

Vajon mi a jobb megoldás, ha hagyod a dolgokat tovább menni a maguk útján, majd csak lesz valahogy elv alapján, vagy ha a sarkadra állsz, és teljes változtatásba fogsz? Inkább hagyod a gátakat - amik a sikered útjában állnak - ott ahol vannak?

 Nos, melyiket választod? … Jól döntöttél!

Megjelent: 716 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. április 07., kedd 10:26

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?