Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. március 16., hétfő 00:00

Ezt a filmet sose nézd meg!

Értékelés:
(0 szavazat)

Szereted a jó filmeket? Van egy film, melyet sose akarnál megnézni; mégis előfordul, hogy „jegyet veszel” rá: a saját honlapod zuhanórepüléséről szóló filmre. Egy aprónak tűnő dolog miatt, mellyel csupán a jó szándék vezérelt, mégis ennek köszönhetően saját magad mérsz csapást honlapodra. Kíváncsi vagy rá, mi az?

Előfordult már, hogy honlapod linkjét kihelyezted egy másik honlap alsó sávjába, vagy akár kattintható bannerhirdetésként annak oldalára?

És olyat is tapasztaltál már, hogy bizonyos kifejezésekre eddig szépen muzsikált honlapod a helyezéseket illetően, azonban idővel egyszer csak kikerült az első tíz oldal találatai közül?

Nos, koránt sem biztos, hogy két különböző jelenségről van szó. Ugyanis sokszor a végig nem gondolt link-kihelyezésekkel többet árthatsz a honlapodnak, mint amit elérnél vele.

„Írta és rendezte: saját magad”

Néha egy-egy apróságnak tűnő dologból egészen nagy galiba jöhet létre. Ilyen konkrét jelenség az is, amikor egy-egy kihelyezett hirdetésnek vagy linknek, a látogatok szerzése mellett nemkívánatos hozadéka is van.

A rengeteg - akár több ezer- generált, természetellenes hivatkozás honlapunkra, melynek köszönhetően akár hónapokra elvághatjuk az utunkat a keresőkben, ami a jó helyezéseket illeti.

Linkekkel elkövetett csalás

Képzeld el a szituációt, hogy honlapod kattintható reklámját kihelyezteted egy webáruház honlapjának oldalsó sávjába, ahol minden egyes termékoldal oldalsó felületén jelen lesz! Méghozzá dofollow („követni”) linkkel, azaz a Google szemében „számításba vett” linkként. Ennek eredményeképpen egy természetellenes linkszaporodást hozol létre weboldaladra. Így erről az egy oldalról akár több ezer linket is begyűjthetsz magadnak. Miért gond ez?

Szavazatszámlálás a Google szerint

A Google elvárásai alapján a weboldalaknak olyan tartalmakat, értékes szövegeket kell megosztaniuk magukról, melyek linkjét ill. url-jét mások megosztják (természetes módon!). Esetleg továbbadják más weboldalakon vagy akár a közösségi médiában. Ezek a linkek pedig egy-egy szavazatnak számítanak a Google szemében. A linkek, azaz a szavazatok befolyással vannak a Google rangsorolására.

Rangsorolás a Google szerint

A rangsorolás során egy algoritmusok alapján szabályozott folyamatot hajt létre a Google, ami alapján eldönti, hogy egy adott kifejezésre megjelent találati listán egyes weboldalak milyen pozíciót foglaljanak el. Azonban ezek a linkek nem egyenértékűek; nem csak a darabszám számít tehát. Különösen, ha e linkek mögött nem áll valódi tartalom!

Hogy jön ide a te jóhiszeműen végrehajtott lépésed?

Mivel az általad kihelyezett kattintható, oldaladra vezető reklám a szóban forgó webáruház minden egyes aloldalán megjelenik, és ezzel újabb automatikus linket szerez az oldaladnak - melynek semmilyen értéke nincs, és valódi tartalom sem áll mögötte - a Google csalásnak minősíti azt. Ugyanis ezzel a technikával bárki tudna több ezer linket szerezni az oldalának, de ettől az még nem lesz értékesebb a felhasználók szemében. A rivaldafényt nem valós visszajelzések alapján kapná.

Mi ennek a következménye? A Google kényesen ügyel a felhasználói élményre, és a valós értékek preferálására, mint ahogy a csalások megtorlására is. Így valószínűleg komolyabb visszaeséseket fogsz tapasztalni az oldaladat illetően. A hiba helyrehozatala után is hónapokig érzékelheted ennek negatív hatásait, míg a „méreg kiürül a szervezetből”. Megéri ez?

Mi a megoldás?

Nem szeretnél lemondani a bannerhirdetésről, de nem akarod magad alatt vágni a fát? Olyan helyre rakasd ki a hirdetést, aminek következtében csak egyetlen egy helyen jelenik majd meg a honlapon! Egyetlen aloldalon vagy csak a főoldalon. Így az adott honlapról egyetlen linkként/szavazatként fogja számításba venni a Google.

Hol tudod megnézni a linkprofilod?

Hogyan tudod ellenőrizni, hogy milyen hivatkozások (backlink) mutatnak oldaladra és egy oldalról mennyit számolnak fel onnan a keresőrobotok? Több eshetőség is van, azonban mi egy angol nyelvű oldalt ajánlunk neked: ahrefs.com

Egy könnyű regisztrációt követően, a domain nevet beírva a keresőmezőbe, már listázza is ki neked az információkat. Reffering domains címke alatt további hasznos infókat találsz a linkek számáról.

Sose hagyd magára honlapod! Időnként ellenőrizd a hivatkozásokat oldaladra! És gondold végig, milyen linkeket helyeztetsz ki más honlapokra illetve ott hová helyezik ki azt!

Megjelent: 521 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. március 16., hétfő 13:07

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?