Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2014. október 14., kedd 00:00

A közösségi média, mint márkaépítő

Értékelés:
(1 szavazat)

A közösségi média, mint márkaépítő - Hogyan használd ki a lehetőségeket?

Az Ipsos nemzetközi vizsgálata szerint a mai világban már nem egy márka honlapjáról tájékozódnak az emberek, ha használható, hasznos és a döntésüket elősegítő termékinformációra van szükségük! A közösségi média szerepe ebben egyre növekvőnek mutatkozik. Habár világviszonylatban 2013-ban még kevesebb aktivitást mutattak ebben a magyar netezők.

Azonban ma már alapjelenség, és a jövőben csak nagyobb fokú elterjedése várható, hogy a termékek, szolgáltatások minőségére, használhatóságára kíváncsi személyek a „közösséghez” fordulnak információhoz. Az online világban osztják meg egymással tapasztalataikat.

De miben érint ez téged?

Egy meglehetősen aktív és erős közösségi jelenléttel, a közösségi médiában való szerepléssel elősegítheted, hogy közelebb kerülj a fogyasztói igények megismeréséhez! Konkrét kérdésekkel és problémákkal találkozhatsz. Ez a lehetőség segít téged abban, hogy felismerd, min kell változtatnod márkádat, termékedet, szolgáltatásodat illetően.

Statisztikai forrás:IPSOS, magyar viszonylat

Statisztikai forrás:IPSOS, magyar viszonylat

 

Használd ki a közösségi média előnyeit! Hogyan?

  1. Tartalommarketing

    A sokak számára ismeretlenül csengő név ma egyre elterjedtebb és népszerűbb eszköze a marketingnek. Ez lehet egy rendszeresen frissülő céges blog tartalomáradata, vagy cikkek, hasznos tippek, tanácsok, melyekkel folyamatos kapcsolatot tarthatsz fel a célpiaccal.
    A tartalommarketing segítségével közelebb kerülhetsz az emberekhez, a rengeteg hasznos információ növeli a szakmai hitelességed. Bizalmat ébresztesz fel a potenciális ügyfelekben és tudat alatt meggyőződ őket, hogy miért te vagy a „jó választás”.
    A rendszeresen frissülő tartalmakkal pedig honlapodat is előnyösebb pozícióba hozod a keresőkben. Ezeket a tartalmakat pedig a közösségi médiában megosztva a honlapod látogatottságát is növeled, értékes írásaid pedig „szájbeszéd” tárgya lesz az emberek között.
  2. Referenciamunkák feltüntetés a honlapon. Konkrét vélemények, tapasztalatok konkrét személyektől. 

    Itt hangsúlyozni szeretnénk, nem kitalációról van szó, saját magad kreált fiktív személyek fiktív véleményéről. Hanem konkrét ügyfeleid konkrét véleményéről. Az emberek szívesebben vásárolnak tőled, ha a „közösség” is jó véleményen van a termékedről. Gondolj a tv-reklámokra! János bácsi derékfájására, vagy Szilvia migrénes fejfájására, melyre áldásos hatással van egy adag B6 vitamin, melynek következtében Szilvia újra örömmel segít gyermekének a matematika lecke megírásában.
  3. Terméked, szolgáltatásod bemutatását frappáns videókkal, szövegekkel mutathatod be, melyeket szélnek eresztesz a közösségi médiában. 

    A közösség pedig viszi, mint a cukrot. Nem csak üzeneted gyors terjedését segíted elő ezzel, de követőid hamarosan várni fogják az újabb és újabb kreatív vívmányaidat.
  4. A közösségi médiát kihasználva termékkutatást végezhetsz!

    Vesd fel ötleteidet, készíts egy kérdőívet (Google űrlap segítségével könnyedén megteheted), tedd fel a fontos kérdéseket, várd a visszajelzéseket! Direkt visszajelzésekkel a vásárlóid szokásait, igényeit könnyedén felmérheted.
  5. „Facebook ügyfélszolgálat”

    Kapacitás és idő függvénye is, de ha a Facebookot olyan intenzíven tudod használni, hogy bármelyik percben választ tudsz adni egy neked szegezett kérdésre, akkor akár ügyfélszolgálatként is használhatod. Ez nagyobb elégedettséget fog jelenteni ügyfeleid körében. Hiszen rád bármikor számíthatnak!

 

Nem baj, ha vásárlók visszabeszélnek, leírják véleményüket; alakítsd a javadra! Hagyd, hogy ők alakítsák a márkádat!

Építs közösséget a márkád, szolgáltatásod köré. Légy jelen a Facebook, a LinkedIn, a Twitter, a Google+ platformján is!

„Kövess minket a Facebookon!”

 

Megjelent: 752 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. január 24., szombat 11:32

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?

  • Azoknak, akik már csalódtak
    Azoknak, akik már csalódtak Fogyókúra. Utáljuk. Megpróbáljuk, de rendszerint elbukunk. Te is próbáltad már? A visszatérő kudarcélmény, mely következtében már semmiben nem…