Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2016. március 18., péntek 10:14

Mitől lesz hatásos vagy éppen unalmas a szlogened?

Értékelés:
(0 szavazat)

Nem az a legnagyobb gond, hogy nincs szlogened. Hanem az, hogy a rossz szlogennel negatív reklámot csinálsz a cégednek. Te is rengeteget törted már azon a fejed, hogy milyen reklámszöveggel, szlogennel generálj még több ügyfélforgalmat?

Akkor bizonyára kíváncsi vagy rá, hogy mitől hatásos egy szlogen és mikor mondja vevőidnek a NAGY SEMMIT. Így írd meg céged hatékony szlogenjét, vagy reklámszövegét!

 

A szlogenek nagy része kevés értékkel bír. A legtöbbje nem egyedi. A szlogeneket bármikor beillesztheted egy másik cég, márka, termék profiljába.

Sok esetben értéküket csak a több éven, vagy évtizedeken át történő ismételgetésnek köszönhetik és az ismétlésszám miatt vésődnek be az emlékezetbe. De olyanak is vannak, amik konkrétan nem mondanak semmit.

 

Te is az alábbiakat használod „szlogenként”?

 

„Minőség, megbízhatóság és alacsony árak!”
„Minőségi termékek alacsony áron!”
„Hatalmas választék, kedvező árak!”
„Minőség, megbízhatóság, több éves szakértelem, kedvező árak és hatalmas választék! Ez vagyunk mi.”

 

A közhelyek nem fogják meg a potenciális vevődet.

De van egy jó hírünk.

 Egy jól megírt szlogen viszont a marketingkommunikációd oszlopos tagja és céged/márkád/ terméked sikeres kommunikátora lehet. Ami ráadásul néhány másodperc alatt képes megragadni a figyelmet.

 Mi jut eszedbe a Fanta nevű üdítőitalról? A „Haverok, buli, Fanta!” szlogen, mely kifejezi, hogy egy jó hangulatú buli a barátokkal elképzelhetetlen Fanta nélkül.

 A Head & Shoulders-ről? A legnagyobb előny, hogy elfelejtheted a korpát.

És a L'Oréal-ról? Azt, hogy megérdemeled. A márka termékei az önmegvalósításod elengedhetetlen kellékei. Egyszerűen kellenek az önmegvalósításhoz.

 

De mitől jó egy szlogen?

A szlogen – mely nem más, mint egy szókapcsolat, vagy egy rövid frappáns mondat - elsődleges célja, hogy vállalkozásod, márkád, terméked, projekted vagy promóciód lényegére, fő üzenetére koncentráljon; és visszaidézhető legyen.

Egy jól megírt szlogennel illetve reklámszöveggel magadra irányíthatod az érdeklődők figyelmét: csupán 5-10 másodperc elég ehhez.

Szerinted, ha ugyanazt mondod, mint a másik 30 cég az iparágadban, akkor megjegyezhető leszel? Ráadásul a sablonos állítások csak üres szavak lesznek.

A jól megírt szlogennel viszont a legnagyobb előnyöket, valamint a termékeddel/szolgáltatásoddal együtt járó életérzéseket kommunikálhatod néhány karakterben.

 

Munkaadóként egy jó szlogennel magadhoz édesgetheted a „legjobb” álláskeresőket is!

Mégis hogyan?

Ha saját standon cégként jelensz meg a HVG Állásbörzéjén, vagy akár az egyetemek állásbörzéin; érdemes egy sokat mondó, ötletes és frappáns, az érdeklődést felkeltő üzenettel, toborzási céllal megírt marketingüzenettel is készülni.

Nem pedig a szokásos cégnévvel, szórólapokkal és általános marketingüzenettel.

 

Hogyan csinálják ezt jól mások?

Valós példák egy állásbörzéről:

Gyógyszergyár kockázat és mellékhatások nélkül – Teva gyógyszergyár frappáns szlogenje

Légy a repülők karmestere – a légi irányítókat váró HungaroControl szövege

Karrierépítés? Mi vevők vagyunk rád – a Lidl karriert ígérő jelmondata.

 

De akkor hogyan írj jó szlogent?

Akármerre jársz, vásárolsz egy boltban, esetleg szörfölsz a Neten, rendszeresen belebotlasz olyan jelmondatokba, szlogenekbe, melyek beléd ivódnak.

Az adott márka üzenetét magukba foglalják, egyedivé, különlegessé teszik az adott márkát, vagy céget.

De mi is lenne ez pontosan? Mi az az üzenet, a különlegesség, az egyediség, mely egy jól csengő, frappáns szókapcsolatba bújtatva remekül kommunikálható?

Na és persze a legfontosabb…

 

Honnan tudod, hogy a te cégedben mik ezek a különlegességek?

Az első sikeres lépés, hogy megtudd pontosan milyen előnyök miatt is választanak téged az ügyfeleid, vásárlóid - mit is kéne kommunikálnod a külvilág felé -, ha elfelejted azt, hogy téged biztosan a kiszolgálás milyensége, az áraid, vagy a bőséges választékod miatt választanak.

 

A vásárlód fejében akár egészen más előnyök fogalmazódhatnak meg veled kapcsolatban

Az ügyfeleid nem mondanak el Neked mindent. A negatívumokat sem, és a pozitívumokat sem.

Pedig az általuk birtokolt információk nagyot sokat érhetnek.

Léteznek olyan apró momentumok, szempontok, melyek nagyobb nyomot hagynak ügyfeleidben veled kapcsolatban, mint gondolnád.

 

Miért fontos az, hogy megtudd ezeket az ügyfelek által „eltitkolt” szempontokat?

Mert, ha tudsz ezekről a szempontokról, véleményekről, momentumokról, akkor végre olyan reklámszövegeket és szlogent írhatsz, melyekkel könnyedén szerezhetsz ügyfeleket.

Meg kell találnod a ténylegesen ütős érveket szolgáltatásod mellet! Így ténylegesen azokat az előnyöket hangsúlyozhatod magaddal kapcsolatban, amik mágnesként vonzzák a vevőket.

 

Tudd meg a rejtett előnyeidet!

Tudd meg azokat a kis apróságokat, amiket utálnak a vevők az iparágadban tevékenykedő hasonló cégek hozzáállásában, kiszolgálásában, ügyfélkezelésében! És legyél Te az, aki az éppen az ellenkezőjéről híres. Legyen ez a te előnyöd!

 

De az ügyfelek a faggatást nem szeretik, mi tévő légy? Hogyan húzd ki belőlük az infókat?

Az infók megszerezésére egy jól bevált, egyszerű és sokak által használt módszer, ha felmérő kérdőívet használhatsz a vásárlóidnál– ha üzleted offline működik-; de online felületen is lehetőséged nyílik rá, méghozzá űrlapok segítségével!

Motiválhatod a vevőket a válaszadásra egy ajándék (ingyenes csali-tanulmány, ebook, ingyenes termékminta stb.) ígéretével. Cserébe csak annyit kérsz tőlük, hogy adjanak választ a kérdésekre.

Tegyél fel célirányos kérdéseket (ne túl sokat), melyre lehetetlenség sablonos vagy „igen-nem” választ adni. Kérdezd meg, hogyan járult hozzá terméked/szolgáltatásod az ő sikereihez, vágyainak beteljesüléséhez? Azt kapta minden esetben, amit szeretett volna? Min változtatna a kiszolgáláson a helyedben?

Miben vagy más te, mint a többi eladó. Mit tapasztalt máshol?

Ezzel választ kaphatsz arra, hogy miben különbözöl a konkurenciától.

 

Miért fontos mindez?

E könnyen megvalósítható eszközzel máris tettél egy lépést ahhoz, hogy megismerd azokat a tulajdonságokat, egyedi jellemzőket, amik rád vonatkoznak.

Megtudhatod, hogy a vevőd, milyen okból kifolyólag hagy ott téged, vagy éppen jár vissza hozzád hűséges vásárlóként.

 

Kínodban nem tudsz mást kitalálni? Inkább ne.

Egy jó szlogen megírása nem könnyű. Sok fejtörést okozhat egy cégtulajdonosnak, vagy egy márka képviselőjének. Ráadásul tétje is van. Egy semmitmondó, erőltetett, és teljesen átlagos „szlogenek” inkább ártanak, mint használnak.

Az erőtlen és súlytalan állítás a termékedre, szolgáltatásodra is ki fog vetülni.

 

Ez jellemző a jó szlogenre

A jó szlogen általában rövid és egyszerű, könnyen megjegyezhető, időtálló. A legnagyobb előnyöket, valamint a termékeddel/szolgáltatásoddal együtt járó életérzéseket kommunikálod vele néhány szóban kifejezve.

Sosem unalmas.

A célcsoport pedig felkapja a fejét rá. És nem utolsósorban: egyetlen másodperc elég ahhoz, hogy leessen mindenkinek, hogy miről van szó!

A legnagyobb termékelőny szinte másodpercek alatt beívódik az emberek emlékezetébe. Egyéb eszközökkel – pl. dallammal - még emlékezetesebbé is tehetőek. Ilyen a Calgon szlogene is: Calgonnal a mosógép is tovább él.

A probléma (melyet terméked megold), vagy a haszon (szintén terméked használatával jár együtt) sikeres megcélzása egyetlen szlogennel figyelemfelkeltő hatással bírhat.

Folyamatosan hallva, olvasva pedig szó szerint beleég az elménkbe. Ez utóbbi a jó szlogen egyik legnagyobb ismérve és kritériuma.

Akkor hatásos, ha folyamatosan használod.

Használd ki a szlogenben rejlő előnyöket! De ne törd a fejed a legütősebb szövegen! Bízd ránk a szlogenírást! Kérd ajánlatunkat még ma!

Megjelent: 449 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. március 18., péntek 10:22

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?