Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2016. március 31., csütörtök 14:50

Amikor a honlapodon múlik a céged sikere

Értékelés:
(1 szavazat)

Nem az a gond, hogy százezreket költesz az offline irodádra, ahol a tárgyalópartnereidet fogadod; hanem a legnagyobb gond az, hogy az online irodád hanyagolásával potenciális tárgyalásoktól esel el. Az Interneten a weboldalad az irodád. De vajon melyik tényező az benne, amelynek hiányával nem fognak menni az eladások?

 

Azt gondolod, hogy a szakmádon belül néhány ütős és „népszerű” kulcsszóra elégséges az első oldalon földet érni a Googleben. És a látogatókból alapjáraton vevők is lesznek.

Pedig akár az első oldal is hozhat kevés vevőt a számodra.

De miért?

Mert a jól teljesítő kulcsszónál, a jó pozíciónál jóval fontosabb az, hogy a honlapod látogatóiból hány vásárló lesz. Nem elég elől lenni, meg is kell tudni győzni (E nélkül olyan, mintha egy kétlábú lovat akarnál megülni.)

Nem elég, ha csak egy honlapod van, annak jónak is kell lennie!

 

Milyen egy jó honlap?

A hitelességedet építi, és nem rombolja. Képes megfogni az olvasót.

Bizalmat ébreszt. És minden momentumában erősíti a vásárlási szándékot a látogatóban.

A tiéd vajon ilyen?

Nem az a jó honlap, amely elől van a találati listán. Hanem az, ami nem csak elől van, de vásárlókat is gyárt a számodra.

 

Így tesz hiteltelenné a honlapod!

Az emberek többsége vizuális típus. Egy könyvet is a borítójuk alapján ítélnek meg. Még akkor is, ha nem szándékosan teszik.

A honlapod kinézete, annak kommunikációja, az ügyfél problémájával való törődés hiánya avagy megléte, a zavaros honlapszerkezet, az olvashatatlan vagy ömlesztett szövegrész, vagy a munkatársak unott képet vágó fotói nagyban befolyásolják a hitelességet.

 

 „Mert madarat tolláról, embert barátjáról, vállalkozást pedig honlapjáról ismerni meg”

A vásárlók a honlapod alapján ítélik meg a cégedet.

 

Ááá, ez biztos nem így van. Mondod te.

 De gondolj csak bele a legutóbbi munkaerő-kiválasztásra. Az állásra jelentkezők közül melyik önéletrajz fogta meg az érdeklődésedet?

 

A zavaros, semmitmondó, unalmas önéletrajz?

Vagy az, amelyik már designban is kimagaslott a többi közül? Ami valamiért szíven ütött. Meggyőzött arról, hogy egy beszélgetést megér vele lefolytatni.

De az is megesett, hogy a potenciális munkatárs olyan külsővel jelent meg az állásinterjún, hogy nem tudtál elvonatkoztatni a látottaktól. Nem feltételezted róla, hogy kiváló szakember volna és megállná a helyét a pozícióban.

Igen, ez előítélet. De az emberek már csak így működnek.

 

A meggyőzés technikáira van szükséged akkor is, ha tudatos vásárlóval van dolgod (a legjobb megoldást keresi). És akkor is, ha a konkrét elképzeléseket nélkülöző, „csak érdeklődővel” van dolgod. Utóbbinál a problématudat felkeltésére nagyobb hangsúlyt kell fektetned.

De miről is van szó pontosan?

 

Mit tegyél, ha a látogatód csak a problémáját ismeri, de nem „tudatos vásárló”?

Tudod, a látogatók nagy része olyan, mint a belvárosban a turista. Épp arra jár.

Egy kifejezésre a te honlapod jött fel neki válaszként.

Bámészkodók, akikben nincsenek konkrét célok. Nem egy konkrét terméket vagy szolgáltatást keresnek. Egy adott probléma miatt kezd bennük körvonalazódni egy igény. Tudják, hogy valami megoldás kellene az adott ügyben, de nem tudják mi lenne a legjobb választás.

 

Tegyük fel könyvelő vagy, de egyben pénzügyi tanácsadó is….

Ők azok az esetedben, akik tudják, hogy induló vállalkozásuknak könyvelőre is szüksége lesz. Azonban nem tudják, hogy pontosan milyen könyvelő lenne a számukra az ideális.

Mint ahogy azzal sincsenek tisztában, hogy mekkora veszteség érheti őket egy „csak lekönyvelem a papírokat” könyvelővel.

Sosem hallottak adózási formákról, vagy a proaktív könyvelő fogalmáról.

Így nem lehet őket arra sem rábírni, hogy a könyvelő kifejezést beütve a keresőbe, a honlapodon landolva azonnal ügyfeleddé váljanak.

 

Mit kezdj az érdeklődőkkel?

A legnagyobb feladat vár rád.

Igen, még akkor is, ha a Google első oldalának első pozíciójában vagy.

Tudatosítanod kell a bámészkodóban a döntésének súlyát. Az felmerülő igény fontosságát: nem mindegy, hogy milyen megoldást választ.

 

Nem elég a termékedet a kirakatba tenned.

El kell tudni mondani az „odatévedt turistának”, miért követ el nagy hibát, ha nem használja a termékedet, a szolgáltatásodat.

A leendő ügyfeled legnagyobb gondja, hogy a jövőben majd könyvelőre lesz szüksége. De úgy véli, mindegyik egy zenét játszik. Ezért a te spéci szolgáltatásodat és annak drágább mivoltát  valamiért puszta pénzkidobásnak tartja.

 

Kifogásokat keres..

„Látom, te egyben pénzügyi tanácsadó és adószakértő is vagy. Akkor biztosan drágább is a szolgáltatásod, mint egy szimpla könyvelőjé. Jó lesz nekem a kevésbé drága megoldás is.”

 

„Nálam az ár számít csak. Péter bátyámnak is megy az üzlet valamelyest, pedig neki nincs ilyen „flancos könyvelője”.

Vajon miért követ el hibát, ha nem olyan könyvelőre bízza a munkát, aki egyben üzleti coahja is lesz? Aki érthetően magyarázza el a gazdasági tevékenységeket és megérteti az ok okozati összefüggéseket az adózás rejtelmeiben?

Mert egy rossz könyvelő tönkre tud tenni egy céget.

Leendő ügyfeled sem szeretne meglepődni év végén a túl kevés vagy túl magas eredmények láttán; vagy nem szeretne elbukni egy hitelt a cég túl kevés eredménye miatt. Egy jó könyvelő erre is figyel.

De ő ezt nem tudja.

Tudatosítsd benne, hogy miért téged válasszon, és ne az eggyel alattad lévőt a keresési listán!

 

Mert nem elég csak elől lenni a Google találati listáján. Mint ahogy az sem elég, ha van egy weboldalad. A látogatót meg is kell tudni győzni! Mi ebben is segítünk neked! Keress minket még ma!

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel blogértesítőnkre és oszd meg a cikket másokkal is!

Megjelent: 3148 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. március 31., csütörtök 15:05

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
2314 Halásztelek, Diófasor utca 108.
E-mail: 

Adószám: 14917363-2-13
Cégjegyzékszám: 13 09 197431
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?