Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. február 26., csütörtök 00:00

Amitől a hajad is égnek áll, mégis vágj bele!

Értékelés:
(2 szavazat)

“Az energiád és a lelkesedésed azután keletkezik, hogy belevágtál valamibe.” – mondja Andrew Matthews motivációs előadó. Ez különösen igaz egy vállalkozás életében a sokszor felesleges nyűgnek vélt dolgokat illetően. És valljuk be, sok dologhoz kedvünk sincs!

Ilyen egy céges blog is; elsőre se ötlet, se kedv, a hajad is égnek áll tőle. Ráadásul számos vetélytárs akar elgáncsolni „futás közben”. A konkurens cégek? Ááá. Hová gondolsz?! Ennél sokkal nagyobb ellenséggel nézel szembe! Kíváncsi vagy rá, mivel?

Előző cikkünkben a blogírás előnyeit taglaltuk, most tudd meg, mire is számíts, ha belevágsz!

Elegyedj párbeszédbe a közönséggel; de vigyázz, más is a figyelmükre pályázik!

Amennyiben nincs céges blogod, az egyik leghatásosabb marketingeszközt hagyod ki! Ha viszont eljutottál odáig, hogy az értékes és szakmailag évekig releváns tartalmakat nem időpocsékolásnak és csak egy újabb „kreálmánynak” véled, hanem eszközöknek tekinted a kezedben; akkor egy blog hozzásegíthet téged céged bevételnek növelésben. Image-t építhetsz vele, egy összképet alakíthatsz ki magadról a célpiac szemében. Ezek a kis irományok pedig útra kelhetnek a közösségi média vizén.

Azonban egy sztoriból vásárlót kreálni nem olyan egyszerű feladat, pedig a tartalommarketing épp e célt tűzte ki maga elé. Egy céges blog kiváló eszköz lehet a kezedben, egy „olcsó” marketingeszköz. Azonban számos vetélytárssal kell megküzdened minden egyes irománynál.

A legnagyobb „konkurensed” mindig munkában van; ez pedig nem más, mint a „tartalomricsaj”. Miről is van szó és hogyan győzd le azt? Ki a te legnagyobb konkurenciád?

Cuki macskás képek és egy újabb bulvárcikk valamely celebről

„Ugye csak vicceltek?” „Mi köze ehhez a szakmámhoz és vállalkozásomhoz?”

Kérdéseid érthetőek, azonban logikusan gondolj bele! A szakmai cikket és hasznos tanácsokat nem a konkurenciának írod, hanem a potenciális ügyfeleidnek, vevőidnek. Míg terméked vagy szolgáltatásod legnagyobb konkurensei a hasonló szolgáltatásban utazó cégek tábora; az írásaidnak egészen más konkurenciája van.

A potenciális vevőidet egy munkanap során számos információ bombázza. E-maleik, linkek áradata és kedvenc online hírportáljuk csábító címszalagjai: tippek a tavaszi nagytakarításhoz, programajánlók a hosszú hétvége eltöltésére, netán saját foglalkozásuk legújabb szakmai hírei, melyekre annyi idejük jut, hogy gyorsan átfussák a szemükkel a lényeget.

Egy céges blog esetében sokkal nehezebb dolgod van, hisz nem csak a konkurencia liheg a nyakadban, hanem az állandóan nyüzsgő tartalomáradat. Potenciális olvasótáborod ebédszünete bizony nem végtelen! Akkor nincs is értelme belevágni? Dehogynem! Csak jól kell csinálni! Hogyan győzd le a tartalomőrületet? 

Én vagyok a potenciális vevőd, ügyfeled; mire számíts, ha cikket írsz nekem?

1 Cserkészd be a figyelmem egy érdekes „csaliként” használt címmel!

Elárulom neked, a közhelyes és nyers szakmai kifejezések nem fognak lázba hozni! És a cikked egy jó főcím nélkül elvész ebben a hatalmas tartalomzajban. Lásd el írásod „fényvisszaverő” csíkokkal, hogy világítsanak a számomra! Azért, hogy úgy érezzem, lemaradok valamiről, ha nem olvasom el azt. Végy rá arra, hogy érdekeljen a szöveg többi része is! Mivel? Ütős címmel és bevezetővel, mely ne az írásod „összegzése legyen”! Kelts vágyat a szolgáltatásod iránt, hogy haszonnak érezzem azt! Vagy szolgáltatásod hiányában „szegényebbnek érezzem magam”!

2 A szöveg nekem szól, nem neked

Habár céges szakmai blogot vezetsz, az alapszabály itt is az, hogy a szöveg nekem szóljon! És ne a céged eredményeit taglald benne, vagy arról számolj be, hogy miként újítottad fel az irodád! Írásaid értessék meg velem, miért is jó, ha megbízom benned és nekem ebből mi hasznom származik!

Tégy kíváncsivá! Bizony sok megoldandó problémám van, és ezekre szeretnék választ kapni! Elveszett vagyok a szakmádban; segíts benne eligazodni tanácsaiddal, ötleteiddel!

Ez esetben önző leszek: az írások arról szóljanak blogodban, ami engem érdekel, és amire én rákeresek a neten; ne pedig arról, amiről te szeretnél írni!

Nem biztos, hogy érdekel a legújabb 3D képalkotási diagnosztika a fogászati kezeléseket illetően, hacsak nem arról van szó, hogy ezzel magasabb színvonalú szolgáltatást kaphatok, mert a fogszabályzóm tervezését is magasabb színvonalra emeli.

Mint, ahogy az sem hoz lázba, hogy diétás üdítőd akár 1000 mg C-vitamint tartalmaz. De az már igen, ha ezzel pótolhatom a napi C-vitamin szükségletemet. A téli időszakban pedig napi fogyasztása esetén akár több „patikalátogatást is megspórolhat majd nekem”, mert nem leszek beteg.

3 Érdekes és figyelemfelkeltő kísérőképpel keltsd fel érdeklődésem!

Igaz, igaz. Ne mondjunk közhelyeket! Azonban örök igazság, hogy a kifejező, akár provokáló és figyelemfelkeltő, az írásod lényegét summázó kreatív kép elmond ezer szót is.

4 Ne feledd: a neten máshogy olvasunk! Ez miért is fontos?

Belegondoltál már te miként is olvasol a neten? Pásztázod a lényeget, keresed a főcímeket, szelektálsz a szemeddel. És a lényegesnek tűnő dolgokba beleolvasol. Tagold a szövegedet! Lásd el alcímekkel! Akár felvizezheted szövegközi képekkel is! Csak ne vidd túlzásba!

5 Terjeszd a cikket a közösségi médiában!

Ne szégyelld tudásod papírra vetett változatát másokkal is megosztani!

Senki nem született úgy, hogy kisujjából kirázta a szövegírás csínját-bínját. De emiatt igazán nem érdemes lemaradni az egyik legjobb marketingeszközről! Ha nem tudod, tanuld meg, ha pedig nem megy, gyakorold! De mindenképpen kezdj bele!

 

 

 

 

Megjelent: 648 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. március 02., hétfő 17:56

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?