Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. szeptember 18., péntek 11:45

Így lett garázscégből óriásvállalat - mely rád is hatással van!

Értékelés:
(2 szavazat)

Gyakorta szörfölsz a neten? És mennyire használod ki a hatalmas hullámokkal rendelkező, sokszor kiismerhetetlen Google erejét?

Vagy te inkább szembeszállsz vele és trükközöl jobbra - balra, hogy átverd a keresőt? Az 1998-ban útjára indult Google kereső most lesz 17 éves. A domain regisztráció alapján pedig már betöltötte a 18. életévét és nagykorú lett. Ez idő alatt rengeteget fejlődött; és ma már egyetlen algoritmusváltoztatással, ha úgy akarja, képes elkaszálni honlapokat. De te mégis mit tehetnél ez ellen?

Ledarálja a honlapodat a következő Google-változtatás, vagy sem? Nos, egy – egy algoritmusfrissítés és változtatás idején oroszroulette-hez hasonlóan reménykedhetsz a „vagy nem, vagy igen” végeredményben. Vagy minimálisan kiismerve azt, kihasználhatod az erejét és profitálhatsz belőle!

Ehhez azonban tudnod kell, hogy mit is szeret igazán a kereső! De hogy jön ide egy keresőóriás, hogy megmondja neked, mit is csinálj?

Nos, akkor sztorizzunk egy kicsit, hogy lásd, mivel „állsz szemben”!

 

Mi fán terem egyáltalán a Google?

A Google nem annak indult anno, mint ami lett belőle. Mily meglepő.

A két egyetemi hallgató projektjéből kiinduló, ma már napjaink legnagyobb jelentőségű internetes vállalkozása mindössze egy disszertációnak készült. Két fiatal, Larry Page és Sergey Brin a Stanfordon töltött egyetemi éveik alatt alapította 1996-ban. Habár a mai nevén ismert Google ténylegesen 1998-ban indult útjára. A Google domain bejegyzésére pedig 1997. szeptember 5-én került sor.

A weboldalak közötti áthivatkozások rendszerét vizsgálva létrehoztak egy algoritmust, mely a hivatkozások hálózatát követve figyelte az Internetet. Az így keletkezett adatbázis alapján felállítottak egy rangsort a weboldalak között: minél több hivatkozás mutatott egy lapra, az annál fontosabb volt. A viszontlinkekre utalva (backlink) a BackRub nevet kapta. Majd 1998-ban továbbfejlesztve azt, a Google néven vált ismerté. 1999. szeptember 21 –én pedig Google.com-ról már lekerült a beta jelző is és élesben működött.

 

A Googlenél még egy pincében is dolgoznál?

Hosszú volt az út a kollégiumi szobától a kaliforniai Mountain View-ban található, leginkább Googleplexként ismert székhelyig. 1999-ben még csak 8 alkalmazottja volt a cégnek, és több mint napi félmillió kérést szolgált ki a rendszerük. Ma a Google több mint 70 irodát üzemeltet több mint 40 országban szerte a világon.

A nem éppen általánosnak nevezhető iroda már akkor is fel volt szerelve különböző szórakozási lehetőségekkel. Ez ma sem változott. A Google rengeteget költ arra minden országban, hogy az alkalmazottak egyáltalán ne érezzék úgy magukat, mintha egy irodában dolgoznának.

Bár nincs két egyforma Google-iroda, a közös jellemzők mindegyikben fellelhetőek: a közös munkaterületek videojátékokkal, biliárdasztalokkal, különböző kényelmet fokozó eszközökkel vannak felszerelve a Google-alkalmazottak részére, melyek az ötletgyűjtés elősegítésére szolgálnak.

 

Ma már behálózza az egész világot

2000-ben már 10 nyelven volt elérhető a Google keresője, kereső adatbázisuk pedig 1 milliárd indexelt oldalt tartalmazott. Ebben az évben indult útjára a fizetett hirdetések specialistája, a mai Google AdWords. 2004-re pedig a Google adatbázisa meghaladta a 6 milliárd indexelt tartalmat.

A cég 2013-as éves árbevétele meghaladta az 50 milliárdot. Ma pedig napi több mint 100 milliárd lekérdezés fut át a Google-n, és a kereső több mint 60 ezer milliárd weboldalt indexelt már.

Az agyad már fel sem tudja fogni az adatokat igazán?

 

De mit érdekel téged, hogy mekkora a Google?

A Google ma a keresőpiacon a legnagyobb százalékos részesedéssel rendelkezik. A Google fölénye hazánkban is óriási, szakemberek véleménye szerint 90 % felett van. A Google-ben keres a magyar.

Ezért ott kell elől lenned…

Számos reklámozási eszközt latba vehetsz. De akkor is a netes keresés viszi a pálmát - abban az esetben -, ha gyorsan szeretnének valamilyen kérdésre választ kapni az emberek. Ma mindenki biztosra megy. Ha a haverok, vagy barátok nem is tudnák egy fontos kérdésre a választ, a Google biztos „kidob rá” valamit.

Na de mit?

A Google arra törekszik, hogy a legrelevánsabb és leghasznosabb keresési találatokat biztosítsa a felhasználónak. Ezért kell tudnod, hogy mi a jó neki. És mit kell nyújtania a honlapodnak, ha elől szeretnéd látni.

 

Nem kell kiismerned a Googlet!

Aki azt állítja neked, hogy teljes mértékben ismeri a Google-t, az vagy nagyot mond, vagy a Google-nél dolgozik. Nincs ez utóbbi sem kizárva, de lássuk be az előzőre nagyobb esély van.

De akkor miért állítják azt a keresőoptimalizálás-szakemberek, amit állítanak bizonyos szituációkban, helyzetekben?

 

Seo-meteorológus? - Ez valami újfajta lény?

Képzeld el ezt úgy, mint az időjárás-jelentést! A meteorológusok - az alapos szakmai tudás birtokában - meg tudják határozni, hogy a következő rövid időn belül milyen időjárás várható.

Olyan megalapozott meteorológiai, környezetvédelmi tudással rendelkező személyek, akik munkájuk során gyakorlati, mérés- és megfigyelés-orientált vizsgálati módszereket alkalmaznak. Időjárás és éghajlat modellezést, előrejelzést visznek véghez. Földfelszíni és egyéb meteorológiai megfigyelési rendszerek adatait dolgozzák fel.

Azonban nincs közvetlen befolyásuk az időjárásra! Nem verheted le rajtuk - még ha gyakorta meg is teszed - ha az időjárás egy kicsit másképp alakul, mint azt előre tervezték. Elég egy széljárásváltozás és kicsit másképp alakulnak a dolgok.

Nos, a seo világában is hasonlóan működik mindez. Ha bármely seo-szakembernek 100 %-os rálátása lenne a Google-re és annak működésére, akkor valószínűleg milliárdos volna, vagy ő állna a Google élén.

 

Akkor minek foglalkozni mindezzel?

Hadd kérdezzem meg: megszoktad nézni az időjárást? Vagy úgy telnek a hónapjaid, hogy sosem tudod, mire számíts? És ezért hóesés közeledtével is téli gumi nélkül indulsz neki a Mátrának?

Na ugye.

Nem bonyolult ez; csak tudd, hogy mi kell a keresőnek!

A Google-nek ma olyan tartalom kell, ami az adott kifejezésre, keresőszóra hasznos lehet az olvasónak.

Nagyobb esélyed van a több látogatóra és vevőre a keresőből, ha ezt a fő szabályt megérted és betartod. Kezdj el a témában olyan tartalmat írni, ami érdekes a célközönséged számára! Így növekszik a honlapodon töltött idő mennyisége egy felhasználó részéről, a honlapod oldalainak megtekintésének száma; és számos olyan fontos momentumra is hatással van, mely a Google szemében értékessé teszi a honlapodat!

A honlapod azzal foglalkozik, amire te „elkeresztelted”? És ez minden részletében megmutatkozik?

Használd ki te is a Google-t! Mást úgysem tehetsz! Segítünk neked a részletekben is! Írj magadról néhány sort és vedd fel velünk a kapcsolatot itt!

Megjelent: 388 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. november 16., hétfő 13:58

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?