"Nincs időm saját képeket készíteni.
Szedek valamit a netről.
Csak legyenek fent a honlapon a legfontosabb információk, minek képeket használni bárhová is?"
Általános problémád neked is, hogy a holnapkészítő, a barátod, a nejed folyton azzal zargat, hogy rakj fel képeket a honlapodra. Az előbbi szakmai szempontokat figyelembe véve kéri tőled a képeket, az utóbbiak - jó esetben - a jó ösztöneikre hallgatva.
Pedig neked mindez csak nyűg.
Nyűg, hogy autóbérléssel foglalkozó cégként az összes autódról képet „kell” készíteni.
„Nem elég, ha leírom a fő kategóriákat, és illesztünk hozzá egy képet illusztrációnak?” - kérded magadtól.
És ott vannak még a blogcikkek is. Képkeresés a bejegyzésekhez…jaj, de nem szereted.
Szálláshelyként nem elég, ha felraksz a helyszínről néhány képet? Minek az itt megtartott esküvőkről is képeket feltölteni?
Minek egyáltalán bármilyen cikkhez képeket használni?
Tudod régen egy vidéki faluban az idősebb korosztály kommunikációja a beszéd volt. Az emberek rengeteget beszéltek, hosszasan magyaráztak az akár triviálisnak tűnő gondolatokat is.
Azonban a 21. században élünk. Ahol évről évre fejlődik a kommunikációs technológia. Felpörgött világunkban a beszéd helyett egyre jobban a vizuális hatások veszik át a kommunikáció lényegét.
De konkrétan hogyan válik előnyödre a használatuk?
A vizuális elemek- képek, videók - növelik egy honlap hatékonyságát
Az emberek többségének nyűg a képek keresése, készítése - mint ahogy neked is-, pedig a tartalomhoz, esetleg a szolgáltatásodhoz passzoló kreatív illusztráció növelheti a konverziót az oldaladon.
Azon honlapokon, ahol a tartalom képekkel és videókkal van vegyítve, sokkal többet időznek a látogatók. A képeket jóval többen nézik meg, mint a szöveges tartalmakat.
Így egy kreatív képpel a szöveges üzenet/cikk esélyét épp úgy növelheted, mint egy ütős címmel.
Mindemellett a külső hivatkozások számát is növelheted.
A képek használata segíti a keresőoptimalizálást
A megfelelően „felcímkézett” (alt tagok kitöltése) képekkel, valamint a honlapon használt infógrafikákkal növelheted a webes forgalmat.
A képkeresőkön keresztül (ha a fotó alt tagját is megadtad), a releváns és szolgáltatásoddal összefüggő témákra/kifejezésekre is gyakorta adhat válaszként a keresés során a Google.
Vezetik a tekintetet, alátámasztják az írott anyagot és vele együtt az üzenetet
Mivel egyre nagyobb a vizuális éhségünk, az online média fiatalabb fogyasztói rétege még a legegyszerűbb hírt is inkább egy videóban nézi meg. Az IAB mérése szerint 2015-ben a mobil reklámköltés majdnem a duplájára nőtt 2014-es adatokhoz képest.
A külvilágból érkező információk jelentős részét, akár 70-80%-át is a látás útján dolgozzuk fel. Egy videó töredék idő alatt képes átadni azt a mennyiségű információt, amit írásban kellene bemutatni. „Gyorsabban fogyasztható”.
De …nem csak a videók erejét használhatod ki, a képekét is.
Ugyanis vizuális elemként a videók mellett épp ugyanazon információt közvetíthetik. Egy kreatív kép is érzelmeket generálhat, épp úgy, mint egy néhány mp-es videó.
Fontos eszköz lehet a hitelességnövelésre, vagy arra, hogy vágyat ébresszen a szolgáltatásod iránt.
A honlaplátogatód - mint ahogy minden ember, így te is - a külvilágból származó információk mintegy 60-80 százalékát a látása révén érzékeli. A szem ugyanis a környezetben szerzett tapasztalatok leggyorsabb adatátvitelét biztosítja.
Egy kreatív képpel növelheted a Facebook posztok átkattintási arányát is
A közösségi alkalmazásoknál (Facebook, Twitter, Pinterest) különösen nagy hangsúly vetül a képekre. A közösségi portálokon pedig a felhasználók inkább többször időznek, keveset. És viszonylag elég gyorsan szelektálják a látótérbe került információkat.
Hosszú idővonalak, kilométeres szöveges posztok. Hogyan tűnj ki ilyenkor a posztok közül? Használj- akár a blogcikkeidhez is - egyedi kreatív képeket.
A vizuális információ így gyorsabban eljut a tudatokig, mint a szöveges. Nem fognak olyan könnyen elmenni a hasznos cikked és tartalmad mellett azok sem, akiket egyébként érdekelne.
Az emberi agy pedig a szöveges infóval ellentétben a vizuális információt jóval gyorsabban dolgozza fel. A fotók, képek és videók sokkal nagyobb kattintási arányt eredményezhetnek.
Különösen, ha a call to actiont (cta) még a képekben is jelen van.
CTA, az meg mi?
A cta - a marketinganyagok legfontosabb és kihagyhatatlan eleme - lehet egy „ide kattints”, „iratkozz fel”, „like-old a posztot”, „oszt meg a véleményed”, „kérj ajánlatot”, „olvasd el a cikket” …bármely elem, mely aktivitást válthat ki.
Növelheted velük a feliratkozók, az ajánlatkérők, a vásárlók, az átkattintók számát. Hiszen a Facebook-on kattintható a kép, mely aztán a megosztott linkre visz át.
Az egy időben látott és hallott információ mellett nehezebb figyelem nélkül elmenni, jóval tartósabban is rögzül. Gyorsabban fogyasztható.
A vizuális memória – a fogalmival ellentétben- sokszor hatékonyabb az emberi agyban.
Miért érdemes ütős kísérőképpel társítani a szövegírást? Erről itt olvashatsz!
Szeretnél ütősebb vizuális tartalmakkal megjelenni a közösségi médiában, mint versenytársaid többsége? Növeld a cikkeid olvashatóságát a jól megírt, és ütős címmel ellátott tartalom mellett egyedi és kreatív fotókkal is! Mi elkészítjük neked.