Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. március 10., kedd 00:00

Csíped a retro dolgokat?

Értékelés:
(1 szavazat)

Mit szólnál hozzá, ha valamelyik nap leülnénk egy kávéra és megbeszélnék, miként is tudom igénybe venni a szolgáltatásod? Kérhetnék egy cégismertetőt is, ugye nem gond?

Ha most azon gondolkodsz, honnan szedj elő egy ütős bemutatkozó anyagot cégedről; vagy talán megfelelő lesz-e a számomra a 23 évvel ezelőtti 90-es évekbeli mintapéldány, akkor azt hiszem, mégsem te vagy az emberem.

Szuper, hogy csíped a retro stílusú dolgokat; azonban ha cégismertetőd is a „kőkorszakból” való, akkor megkérdőjeleződik bennem, vajon naprakész vagy-e a szakmádban! Porold le vállalkozásodról a port és tegyél róla, hogy elhiggyem!

Képzeld el a szituációt, hogy üzleti tárgyalásra érkezve egy Trabantból szállsz ki, és okos kütyü helyett egy noteszt veszel elő. Majd ballonkabátodat lerakva egy tégla nagyságú antennás mobilt raksz az asztalra. Mindezt nem a 80-as vagy 90-es években, hanem napjainkban.

Ne röhögtesselek? Magadat járatnád le? Pedig régi, elavult infókkal megtűzdelt cégismertetőddel éppen ezt teszed!

Cégismertetők egy kaptafára

Ha ebben a percben kellene cégismertetőt írnod, vajon mivel indítanál? Ugye nem azzal az információval, hogy melyik évben alakultál vagy, hogy mire terjed ki a szolgáltatási köröd?

„Cégünk 1992-ben alakult családi vállalkozásként. Rendkívül komoly fejlődésen mentünk át, és az alábbi minősítéseket is elnyertük…”

„Legfőbb célunk, hogy megfeleljünk megbízóink elvárásainak.”

Ismerős?

Mire jó egyáltalán egy cégismertető?

Ha igényesen és a tipikusság csapdáját elkerülve, a fogadó fél szemszögéből megírt cégismertetővel rendelkezel, akkor mindjárt egy remek „imázst alakító” eszközt tartasz a kezedben, mellyel közvetetten alakíthatod mások rólad kialakított képét. A cégismertetők, prospektusok megléte nem új keletű dolog, habár manapság az online elérhető változatuk is elterjedt. Azt, hogy miként vélekednek cégeddel szemben mások, nagyban befolyásolhatja egy jól megtervezett darab. Ma már nem elégséges csupán kiváló termékkel rendelkezni, a konkurensek közül ki kell tűnnöd a tömegből!

A céged arculatával harmóniában lévő cégismertető azonban még önmagában nem elég. Habár a designnak hatalmas szerepe van, a cégismertető rosszul megírt szövege elronthatja az összképet. Ezért mire figyelj, ha cégismertetőt írsz?

Leghőbb vágyam, hogy rendeljek tőled

Mitől fogom úgy érezni, hogy céged nem a huszadik a hasonló cégek sorában? Minden azon múlik, vajon sikerül-e megszólítanod engem. Együtt tudsz-e érezni a problémámmal. Tudod milyen gondolatokkal küzdőm épp? Be tudod mutatni magad úgy, hogy te vagy a megoldás a problémámra?

Igen-igen. Mindezt a cégismertetődben! Mindegy, hogy nyomtatott példányban, vagy online teszed elérhetővé, „a cégbemutatkozó sem a cégedről” szól elsősorban!

Fókuszban az én nézőpontom

Egy vagy a sok közül, esetleg Te vagy az egyetlen? Mutasd meg nekem, miért éri meg a számomra tőled vásárolnom! Természetesen mindeközben mutasd be a választható szolgáltatásokat is!

Ne rejtegesd a referenciáidat! Azonban száraz felsorolások helyett, érdekes történetekkel; amolyan projekt-leírásokkal mutasd be nekem, céged hogyan old meg egy olyan problémát, melynek megoldására nekem is égető szükségem van! Tűzdeld meg színes képekkel és néhány elégedett ügyfél véleményével!

 Amikor Pétert keresem, de Judit veszi fel

Adj meg egy-két fontos elérhetőséget! Azonban semmiképp se elavult információkkal bombázz! Több mint kínos, ha olyan személyhez kalauzolsz, aki már több éve nem dolgozik nálad, sőt azóta már három személy megfordult a pozíciójában!

Ha az elmúlt években gondot fordítottál arra, hogy a Trabant helyett legalább egy középkategóriás európai autóval járj, és régi tégla mobilod helyett már rég okostelefonnal és táblagéppel jársz; akkor miért elégedsz meg egy megkövült régi cégismertetővel? Hisz fontos neked miként vélekednek mások rólad, ugye?

Felejtsd el a régi retro cégismertetőd! Ha úgy érzed túl nagy falat ez neked, akkor bízd ránk a megírását! Rendelj egy újat!

Megjelent: 563 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. március 10., kedd 09:05

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?