A konkurenciát van aki, „vetélytársnak”; van, aki pusztán piaci társának tekinti, akivel bizonyos szempontok alapján érdemes együttműködni, közös projektekben együtt dolgozni – mindez ipar és szegmensfüggő is.
A konkurens eredményeit ezért néha irigyled, néha őszintén elismered – miközben elképzelni sem tudod a munka mögött álló belefektetett energiát, időt és munkát.
„Persze…..neki van ideje; és jóval több pénze, mint neked; csapata egy focicsapat összlétszámát is meghaladja. Nem beszélve az óriási irodájáról; a befolyásos kapcsolatairól és az íróasztalán csücsülő zenélő kis kabalájáról….”
Valahogy te is így gondolkodsz? Konkurensed nem ezért jobb, mint te. Akkor miért?
Ami emitt megvan, de amott hiányzik
Az egyik orvos hónapokra előre lefixált telített előjegyzéssel rendelkezik. A másik egyetlen vizsgálat erejéig tud megtartania egy pácienst, de soha többé nem látja azt viszont.
Az egyik ablakoshoz szinte lehetetlenség „bejutni”, míg egy másik a megszerzett három vásárló közül kettőnél biztosan nem számíthat újbóli vásárlásra.
Az egyik eladó pénztáránál szinte kígyózik a sor, míg egy másik eladóval történő kontaktust igyekeznek elkerülni a vásárlók.
Miért? Mert az egyik doki, szaki és eladó jobb benne, mint a másik. De miben?
Lehet kiváló és designos mobilbarát weboldalad, kedvező áraid, és százezreid különböző marketing eszközökre a nyereséges fogyasztói reakció reményében; ha hiányzik vállalkozásodból az emberség és az empátia. Lehet azonos az iparág, az eszközök, a berendezés, a munkakörök, de különbözőek az emberek.
A honlapod látogatói statisztikáit figyelve ne feledd el, a számok mögött emberek állnak. A vevőid, ügyfeleid emberek, akiknek nem mindegy a „kiszolgálás” minősége. Nem csak az számít, mit akarsz eladni, de az is, hogy azt hogyan teszed. És vajon azt kapják-e, amit vártak.
Egy apró gesztussal, egy jól eltalált hangnemmel, egy jól megválasztott kommunikációval és pozitív hozzáállással valamint figyelmességgel képes lehetsz pozitív változást; de ennek ellentétével egy érvégést is előidézni.
A kedvességért nem kell fizetned
Mégis ritkán jellemző rá? Hogyan veszed fel a telefont? Mennyi energiát szánsz arra, hogy egy e-mailt megválaszolj? És milyen stílusban teszed azt? Vajon vevőd mennyire tartana téged empatikusnak és segítőkésznek, ha feltennénk neki a „nagy kérdést”?
Hogyan segít a „kapcsolatépítésben” a tartalommarketing?
A tartalommarketing a jövő marketingszemlélete. Mely konkrét eszközökkel igyekszik kiszolgálni a vevőket. Részét képezi az inbound marketing, melyet manapság már szinte egymás szinonimájaként használnak, felcserélnek. Ezen nincs mit csodálkozni, hiszen szinte együtt lélegeznek. Mindkettőre jellemző, hogy egyik sem az erőszakos nyomulásról szól.
„Az inbound marketing az, amikor a cég, blogokon, podcastokon, videókon, hírleveleket, letölthető tanulmányokon (whitepaper), e-könyveken keresztül hirdeti magát. Ezek célja, hogy közelebb hozzák az ügyfeleket a márkához.” – határozza meg a definíciót a Wikipédia.
Mit szükséges megértened neked mindebből a gyakorlati szinten?
Ma a modern és működőképes kommunikációs szemlélet a reklámricsajjal sújtott környezetben már nem a „régi motoros marketing”, mellyel erőszakosan igyekszel a hirdetésedet a potenciális vevőd orr alá tolni. Mindemellett arra fókuszálni, hogy céged hogyan hajkurásszon vevőket.
Hanem a „jövő kommunikációs szemléletével” arra fókuszálsz, hogy a vevők találják meg a cégedet. Mindennek elérése érdekében eleve olyan tartalmakat és tevékenységeket demonstrálsz, olyan - a vevők számára hasznos, releváns - értékeket hozol létre, amiket a szóban forgó vevők célirányosan és aktívan keresnek.
Amit saját akaratukból, önszántukból keresnek; és nem azért, mert rájuk erőszakoltad az üzenetedet az egy óra alatt összesen 12 perces reklámszünetedet engedélyező törvény szerint éppen rád jutó fél perces hirdetésedben.
Adsz a vevőidnek. Azt, amit szeretnének.
De hiszen úgyse olvasnak…
Szól az örök tévhit. A hosszú tartalmak olvashatóságáról ma már esettanulmányok és felmérések is szólnak, mégis közhiedelemként él és virul az emberek tudatában.
Ha a hosszú tartalom hasznos és minden karakterében értékes információt ad az olvasónak - az égető problémájának gyógyírjaként - akkor működőképes. Ráadásul a keresők is szeretik.
Vannak olyan területek az életben, melyben nem könnyű döntést hozni. Ilyen lehet egy ház- vagy autó vásárlása, de egy startup vállalkozás beindítása is. Annak pedig, akinek e témában részletes és gyakorlati útmutatásra van szüksége, el fogja olvasni a cikkeidet, amennyiben azok vonzó tartalomként jelennek meg a számára.
A tartalommarketing, mint stratégiai marketingszemlélet hozzásegít ahhoz (is), hogy személyesebb kontaktusba kerülhess a vevőiddel, és empatikusabb és barátságosabb képet kaphassanak rólad.
Mivel ma egy kisebb vagy közepesebb cégnek a legköltséghatékonyabb tartalommarketinges csatorna a blogolás, ezért Te sem hagyhatod figyelmen kívül azt. Kérj ajánlatot tőlünk még ma!