Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2016. január 13., szerda 12:29

Hogyan add el terméked legújabb változatát, a felesleges kiadás érzése nélkül?

Értékelés:
(3 szavazat)

Szolgáltatásod vagy terméked legújabb, frissített változatát szeretnéd eladni. Méghozzá annak, aki nemrégiben vásárolt tőled ugyanilyet. De a feladat során felmerül a kérdés: ha megvette, miért lenne szüksége az újra, a frissre, a legújabb változatra?

Hogyan kelts benne vágyat a termékedre, és hogyan adj indokot a vásárlásra? A vágykeltés mellett adj neki racionális érveket is, hogy alátámaszthassa a vásárlás melletti döntését és ne érezze azt felesleges kiadásnak!

 

Érezted már úgy, hogy „igazolnod” kellett egy vásárlást? Amikor úgy vetetted volna magad rá egy árura, mint az óvodás csoport az új légókészletre. Azért, mert egyszerűen „csak kellett”.

Mert meg akartad venni.

Mert ez ma a divat, ez az új trend.

Mindenkinek ilyen van.

Vagy egyszerűen csak kijött a legújabb széria, a legújabb változat - és az egy évvel ezelőtt vásárolt már olyan „elavult”.

De…

Felnőtt vagy. Az „akarom” és „kell” valahogy nem elégséges a vásárláshoz. Mert ilyenkor jön a lelkiismeret-furdalás, hogy költöttél valamire, ami igazából nem volt szükséges. Jó volt a régebbi változat is, minek vetted meg az újat? És mit mondasz odahaza az asszonynak. Hogyan magyarázod majd meg mindezt. Tudat alatt keresed az indokokat, az igazolást a vásárlás melletti döntéshez.

 

Te és a vásárlóid is érzelmi alapon döntenek

Közhely, de mégis igaz. Érzelmi alapon hozzuk meg a döntéseinket egy vásárlás során is. Így vannak ezzel a vásárlóid, ügyfeleid is.

Éppen ezért egy új vásárló esetében a vásárlói folyamat úgynevezett passzív fázisában a vágynövelés az elsődleges feladat a részedről. Az aktívabb fázisában már érdekes információkat oszthatsz meg a termékedről, szolgáltatásodról: hogyan és miként működik; miért előnyös; mit nyerhet vele. Míg végső soron a konkrét ajánlattevéssel a konkrét cselekvésre ösztönzöd a potenciális vevődet: itt és most megveheted.

Ha régebbi vásárlóval akad dolgod, szintén nem elégséges csak a vágykeltés a vásárlói döntés meghozatalának segítésében. Mert mindig keressük azokat a racionális érveket, amellyel alátámasztjuk a döntésünket. Amivel igazolhatjuk - elsősorban magunknak - a vásárlást. Holott alapvetően nem logikai döntés, hanem érzelmi, mégis a logika és az érvek irányába visszük azt.

 

A tudatos vásárlás ma slágertéma

Te is szeretsz tudatos vásárlónak tűnni, ugye? Hisz olyan kínos érzelemalapú fogyasztónak lenni. A tudatos és okos vásárlóknak nem telik meg szinte maguktól a kosaruk, könnyen mondanak nemet egy-egy hívogató termékre. Viszont azt is tudják, hogy bizonyos termékek megvételével miért jártak jól.

Így vannak ezzel vásárlóid is. Tudasd vásárlóddal, hogy miért jó választás a vásárlás melletti döntés!

 

Na de, mi a helyzet, ha már megvette egyszer az adott terméket? Régebbi típus, egy kevésbé frissített változat. Ráadásul nem is volt olyan rég. Ugyan minek vegye meg az újat, csak azért mert ez most új?

Vásárlódban az alábbi gondolatok kavarognak:

„Csak ezért vegyem meg, mert új?”

„ A régebbi verzióval is boldog vagyok”

„Arra költsek csupán, hogy elmondhassam, nekem a legújabb van meg?”

„Ez most nagyobb, szebb… na és?”

 

Megvette már tőled, miért lenne szüksége egy újabbra?

Szolgáltatásod, valamint terméked legújabb változatának termékelőnyeit úgy emeld ki, hogy okot adj a vásárlásra!

Ha pénzügyi tanácsadással foglalkozol és nemrégiben vette meg vásárlód az infótermékedet az adózás témájával kapcsolatban, de mégis szeretnéd eladni neki a legújabb változatot; kiemelheted azon előnyeit, melyekkel még alaposabban, mélyebben és részletesebben ráláthat a témára.

Legújabb anyagod óriási segítség cégének az adókérdésekben való felkészülésében, hisz olyan videóanyagokat is tartalmaz, melyekben sokkal érthetőbben és egyszerűbben magyarázol el alapvető információkat. Ez az újítás még hatékonyabbá és gyorsabbá teszi az adózási témában történő eligazodásban. Sokkal jobb, mint a régi, már meglévő változat.

Egy videóanyagot feldolgozni pedig sokkal hatékonyabban és gyorsabban lehet, mintha csak egy pdf tanulmányt olvasna el. Így nem csak olvashatja, hanem meg is hallgathatja, nézheti a legfontosabb adózással, „céges papírok feldolgozásával” kapcsolatos tippeket.

 

Hogyan kommunikáld terméked, szolgáltatásod újabb változatának előnyeit?

Terméked új, frissített változata esetében mutasd meg mitől lett jobb, praktikusabb, biztonságosabb, élményekben többet nyújtó, netán a mindennapi életet megkönnyítő termék.

Gondold végig az alábbi kérdéseket:

Miért van szüksége vásárlódnak minderre? Holott már van neki szinte majdnem ugyanilyen? Miért vágyjon rá, és a vágyakozás mellett mik azok az okok, amik miatt elmondhatja, hogy tényleg jó döntést hozott?

 

Vásárlód akkor nyugodt a vásárlás után, ha „nem bánja meg a költekezést”. A „hóbortból, csupán vágyból elkövetett vásárlás” életérzését szükséges felszámolnod benne. Adj neki racionális érveket is arra vonatkozóan, hogy miért vásárolja meg a termékedet. A vágykeltés még önmagában nem elég. Engedd, hogy igazolja a vásárlását!

Megjelent: 1774 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. január 13., szerda 12:32

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
2314 Halásztelek, Diófasor utca 108.
E-mail: 

Adószám: 14917363-2-13
Cégjegyzékszám: 13 09 197431
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?

  • Egyszerű mankó a "reklámozáshoz"
    Egyszerű mankó a "reklámozáshoz" Ha szeretnél eladni valamit, szinte minden taktikát bevetsz, hogy a vásárlási szándékot erősítsd a potenciális vásárlóban? Íme, egy…