Mi köze a termékcsomagolásnak a honlapokhoz? Képzeld el a legutóbbi vásárlásod egy szuper- vagy hipermarketben! Meg tudod mondani, mennyi termék mellett haladtál el? Na, ennek végképp mi köze van mindehhez?
Egy vásárlás alatt akár több ezer termék kerülhet a látóteredbe. És mielőtt azt mondanád, te utálsz bámészkodni, - és különben is, inkább az asszonyra bízod az áruk begyűjtését- a látóteredbe rengeteg termék kerül, melyekről véleményt alkotsz. Még ha tudat alatt is teszed.
A termékek kinézete, csomagolása, alakja, színe, a papír minősége alapján. Sőt, meg is tudod tippelni, mely termék milyen árkategóriába tartozik. Persze nem feltétlen jelenti azt, hogy a drágább termék minőségibb is, egészen biztosan számos példát tudsz te magad is felhozni minderre. Azonban néha inkább biztosra mész, mint kísérletezgess és ennek következményeként ismételten a kukában landoljon egy „kipróbált termék”.
Miért van ez így?
Mert az első benyomás alapján ítélsz! Majd másodpercek törtrésze alatt következtetéseket vonsz le az adott termék értékéről, a minőségéről. Ha nem szimpatikus egy termék külseje, csomagolása, doboza; pillanatok alatt a következő polcnál találod magad! És automatikusan a „jobbnak látszó” termék után nyúlsz! Mert a silány minőségű csomagolásról hasonló minőségű termékre következtetsz.
Még mindig mi köze van ennek a honlapokhoz?
Mit teszel, amikor megnyitsz egy számodra addig ismeretlen honlapot?
Közel két másodperc alatt kimondod rá az ítéleted.
A felépítése, a kinézete, a színek, a harmónia alapján. Szimpi, vagy nem szimpi? Majd szigorú „HR-esként” pásztázod végig a weboldalat. Ha nem olvasható a szöveg; ha idegesítenek a számodra felesleges elemek, a neonzöld színárnyalat; ha első nekifutásra nem érint meg cseppet sem a honlap szövege és fogalmad sincs, mit hol találsz; már ikszeled is ki az oldalt.
Az első benyomás a legfontosabb hatás, amelyet másokra tehetünk, és azt a pillanatot nem ismételhetjük meg. Ettől függ, hogy egy megrendelésünk összejön-e. Igen, jól látod! Ezért honlapod elkészítése sosem a „mindegy, csak legyen valami” elvét kövesse!
Tisztában vagy azzal, milyennek látnak mások? Honlapod az „Internet áruház” polcain milyen „csomagolásban” várja a potenciális vevőidet?