Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932

Mire figyelj a szövegrendelésnél?

Egy jó szöveggel pénzt kereshetsz. Lehet, hogy első hallásra inkább kiadásnak hangzik, pedig nem az. Egy jól megírt szöveg hiánya pedig komoly bevételkiesést jelenthet neked.

Miért?

Mert egy kiváló tartalom megfogja az emberek figyelmét, nem csak informál, de az érzelmekre is hat. Egy kiválóan megfogalmazott szöveg nem csak megragadja a figyelmet, de ott is tartja azt. Miközben észre se veszi az ember, és csak olvassa, és olvassa azt…. Míg végül azt vesszük észre, hogy meggyőztek minket.

Éppen ezért egy weboldal szövegének a megírásánál rengeteg szempontot kell figyelembe venni. Ehhez pedig szükségünk van olyan információkra, melyekkel segíted a munkánkat, hogy az eredményesebb és hatékonyabb tudjon lenni.

 

Infó, infó, és infó

Elmondom, hogy mivel foglalkozom, ti pedig megírjátok nekem a szöveget.”

Ennyire azért ne szaladjunk előre!

A szövegírás az egyik legnehezebb és legösszetettebb feladat egy honlap elkészítését illetően. Léteznek a megértésükhöz minimális időt igénylő szakmák, és témák, melynek köszönhetően a jól megírt, frappáns szöveg hamar a rendelkezésünkre állhat. Azonban a legtöbb szakma, téma bonyolultabb és összetettebb ennél. Sok tényező befolyásolhatja annak megírását. Egy szövegírónak rövid idő áll a rendelkezésére, hogy megértse és átlássa azt a szakmát, melyet te akár évekig tanultál, vagy otthonosan mozogsz benne. Mi sem érthetünk mindenhez!

Ezért egy téma megértéséhez szoros együttműködésre, egyeztetésre van szükség! Ne lepődj meg, ha sok kérdést fogunk neked szegezni, amik akár irrelevánsnak tűnnek, de bízz bennünk, mi tudjuk, miért tesszük fel őket!

 

Önvizsgálat - Mi a célod?

Mielőtt szöveget rendelsz tőlünk, gondold át, hogy milyen célt szolgál majd a szöveg! Honlapodra szánod sales anyagnak, vagy szakmádat szeretnéd hétköznapi nyelvezeten közelebb hozni a célcsoporthoz, meggyőzve őket arról, hogy rád van szükségük? Esetleg promóciós anyagra vágysz? Bizalmat szeretnél ébreszteni az emberekben? Webszöveg esetében az adott szövegnek mi legyen a kulcsszava? Cégbemutatkozásra használható szöveget szeretnél? Minden írásfajtának más és más a megírási módja, a stílusa, a célja.

 

A Kedvencünk: „Mindenkinek szóljon”

Egy szöveg, legyen az webszöveg, promóciós anyag, vagy akár egy hírlevél mindig valakinek és nem mindenkinek szól. A vágyad, hogy „mindenkinek” szóljon a megírandó szöveg, nem állja meg a helyét. Még a csokoládét sem szereti mindenki, van, akit az émelygés is elkap a látványtól, édes szájúnak semmiképp sem nevezhetnénk őt; akkor miért gondolod, hogy az általad kínált termék, vagy szolgáltatás mindenkinek jó lesz?

Tisztában vagy vele, hogy a célcsoportodnak mi a legnagyobb problémája? Azzal is, hogy az általad kínált szolgáltatás milyen megoldást kínálhat nekik, és ez milyen előnyöket, pozitívumokat hozhat az ő életükbe? Végre kevesebb lenne a rezsijük, mert profi nyílászárókkal akár 20 %-ot is spórolhatnának a kiadásaikkal? Vagy diétás üdítőddel hozzájárulsz egészségük megőrzéséhez, és még a fogyásban is segíted őket?

Határozd meg a célcsoportodat, a problémájukat, és azt is áruld el nekünk, hogy hol a legkönnyebb őket elérni? Miért kérünk tőled ilyet? Nap, mint nap kapcsolatban állsz az ügyfeleiddel, vásárlóiddal, ismered a szokásaikat.

 

Készülőben a honlapod? - Milyen lesz a szerkezete?

Még az elején jó lefixálni, hogy felépítését tekintve miként is fog kinézni a weboldalad! Dominálnak –e majd az adott oldalon a képek, és csak minimális szövegre lesz hely! Lesznek-e felugró ablakok? Mindez befolyásolja a szöveg terjedelmét, hogy hány kisebb blokkra osszuk fel azt, vagy milyen hosszú szöveget írjunk neked.

 

Iránytű - Mutasd a helyes irányt!

 

Amikor megbízol minket egy szöveg megírásával, biztosíthatunk róla, hogy a mélyéig fogunk ásni a témának. Azonban megkönnyíted a munkánkat- és természetesen ennek köszönhetően annak eredményességét is növeled-, ha rendelkezésünkre bocsátasz olyan anyagokat, esetleg szakmai írásokat, melyek megbízhatóak. Neked rálátásunk van a szakmádra, releváns tapasztalatod van a szakmádat érintő változásokról, szakmai iránymutatásokról. Tanácsot tudsz adni nekünk, hogy mely forrásokat kerüljük a témát illetően.

 

 

Stílusbeli kérdések

Kinek a Pap, kinek Papné. Van, aki tegeződik, és van, aki magázódik inkább. Ez függ a célcsoportod habitusától, korától, társadalmi rangjától, és a kapcsolatotoktól is. Bár manapság szinte már néhány kivételt eltekintve teljesen elfogadott a tegeződés, vannak, akik mégis maradnak a hivatalosabb verziónál. Tudasd velünk a szöveg stílusának követelményeit!

 

Utólagos kozmetikázás, kisebb változtatások

Ha kézhez kaptad a szöveget, természetesen utólagos módosításra mindig lehetőség van. Ha nem tetszik a szöveg, vagy éppen egy részét kellene csak módosítani, átírjuk neked. Természetesen nem a végtelenségig módosítjuk, ezért is célszerű a lehető legpontosabban egyeztetni velünk az igényeket már a munka kezdetével.

Az ár mindig magában foglalja az egyeztetéseket, ami történhet e-mailben vagy telefonon is. Továbbá a szükséges javításokat is.

 

Nos, mire vársz még?

Rendelj szöveget tőlünk most!

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség