Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. május 13., szerda 00:00

Azoknak, akik már csalódtak

Értékelés:
(1 szavazat)

Fogyókúra. Utáljuk. Megpróbáljuk, de rendszerint elbukunk. Te is próbáltad már? A visszatérő kudarcélmény, mely következtében már semmiben nem hiszel igazán. Úgy érzed, semmi sem használ. És mindenki csak a „tuti receptet” fújja. A plusz kilókból pedig csak még több lesz.

Valahogy így áll a vállalkozásod is? Csömöröd van a tuti receptekből, a szakikból. Bármit is mondanak neked, te már valahogy nem hiszel benne? Akkor ez neked szól: azoknak, akik már minden kipróbáltak és hasztalannak bizonyultak. Tudd meg, hogy miért!

 

A fogyókúrában a yoyo effektusért egyetlen hiba a felelős, melyet újra és újra elkövetnek egyesek. Nők és férfiak számára egyaránt problémát jelenthet a túlsúly, vagy az időszakonként fellépő plusz kilók. Hála a bejgliknek, a húsvéti sonkának és a kiskanállal lapátolt Nutellának.

Ha te is voltál már hasonló szituációban, tudod milyen az, amikor kemény edzésekkel és diétával próbálsz meg lefogyni. De kinek van erre ideje mindennap? Kipróbáltad a koplalást is, de a munkahelyeden a korgó gyomrod miatti figyelő tekintetek, valamint titkárnőd otthon sütött finomságai miatt inkább erről is lemondtál. Otthon, a család mellett pedig amúgy is lehetetlen kivitelezni…

Mi ütött belénk, hirtelen meguntuk a marketing világát és felcsaptunk életviteli tanácsadónak?

Megnyugtatunk, nem váltottunk szakmát.

Viszont a fogyókúra módszerei kapcsán elkövetett alapvető hibákat a vállalkozásod életében is el tudod követni. És ennek köszönhetően évekig cipelheti vállalkozásod a „túlsúlyt”. Te kerüld el ezeket!

 

Miről beszélek?

Arról, hogy annyi „csodabogyót” kipróbáltál már és annyian ígérték neked a biztos, tuti megoldást, hogy csömöröd van mindenkitől. Mert a sok negatív tapasztalat miatt nem hiszel igazán a marketingben, a keresőoptimalizálásban, az egyedi és értékes tartalmakban rejlő potenciálban. Ezért csapod le rögtön a telefont, ha valaki csak megemlíteni is meri a Google-t, a kulcsszó kifejezést és ezért érzed annyira mocskos dolognak a marketinget. Netán próbálkoztál már "saját erődből" ezzel-azzal, de mivel az szinte semmilyen eredménnyel nem járt, ezért nem az esetleges rossz módszereket okolod, hanem magát a rendszert.

 

A hiba nem az „Ön készülékében” van! Vagy mégis?

Megnyugtatlak. Te az elmúlt időszakban tettél egy igen dicséretes lépést. Nem voltál közömbös a vállalkozásodat illetően. Időt, energiát és pénzt szántál rá a fejlődés reményében. A sok negatív tapasztalat pedig ne vegye el a kedved!

A fogyókúra kapcsán is számos rossz módszerrel próbálkozhatsz, vagy a nem megfelelő embertől kérsz tanácsot; de ez nem azt jelenti, hogy nem lehetséges megválni a plusz kilóktól. És a plusz kilókat sem érdemes letagadni! A „majd holnaptól” elv követése a marketing világában sem a legjobb választás.

Mégis mik azok az okok, amik miatt a hibák mégis csak a Te készülékedben lehetnek?

1 „Nem azt látod a tükörben, amit kéne”

A sok negatív tapasztalat miatt te rájöttél, hogy „nincs szükséged” minderre. A rendszert okolod mindenért, ami véleményed szerint úgyse működik. Mert te már próbáltad….

Tényleg, valóban nincs szükséged rá, ha az alábbi állítások szinte mindegyike érvényes rád:

  • A vállalkozásodra releváns kulcsszavakra, kifejezésekre a Google első oldalának első 3 helyén jössz fel honlapoddal találatnak. És nem csak látogatókat hoz ez neked, de honlapod bizalmat is kelt másokban, és ezért számos megrendelésed van.
  • Rendszeresen keresnek meg napi szinten megrendelésekkel, és a munkák egy részét kapacitáshiány miatt már elvállalni se tudod.
  • Temérdek szabadidővel és energiával rendelkezel. Ezért kapacitásod van telefonon, skypon vagy e-mailben akár napi kétszáz embernek is elmagyarázni egy komplexebb folyamatot a szolgáltatásoddal kapcsolatban. (Miközben megtehetnéd ezt egy blogbejegyzés formájában. )
  • Szakértői státuszod sziklaszilárd lábakon áll, nincs szükséged annak építésére.
  • Nincs szükséged arra, hogy a potenciális ügyfelek vissza-visszatérjenek a szakmai blogodba, mert hasznos tartalmakat találnak ott; majd tőled vásároljanak, csak azért, mert már ismernek és hónapok óta „téged olvasnak”.
  • Nincs szükséged arra, hogy szakmai hitelességedet növeld. Nem akarod, hogy mások lássák, mit csinálsz valójában, és ezáltal valódi hitelességet kapjon munkád.
  • Sikeresen konvertáló honlappal rendelkezel, ami jól szerepel a keresőkben, nem csak látogatókat, de szép számú megrendeléseket is hoz. És ezzel jelen pillanatban elégedett vagy, hogy mi lesz a következő években, az már nem prioritás a számodra.

De ha ezek közül akár csak egy javításra szorul, vagy nem stimmel, akkor te is „túlsúlytól” szenvedsz. Épp ideje megválni tőlük! Nem gondolod?

2 „Erre nekem nincs pénzem”- Folyton le vagy égve?

Tényleg ennyire súlyos a helyzet? Gondold végig a legutóbbi nagyobb és kisebb kiadásaidat is! Biztos, hogy nincs pénzed semmire?

Lehet, hogy első blikkre kiadásnak tűnik egy honlap elkészíttetése, a keresőoptimalizálás, vagy a rendszeres tartalmak megfizetése; azonban nem gondolsz bele abba, hogy akár rövidtávon de hosszútávon mindenképp a „kiadás” vissza fog jönni a számodra. Ezért ne kiadásnak, hanem befektetésnek tekintsd!

Hadd kérdezzek valamit. Te melyik autót választanád? Az olcsóbbat, mely többet fogyaszt? Vagy a kicsivel drágábbat, mely jóval kevesebb fogyasztással jár, viszont a jövőben sokat spórol majd neked?

Vajon így gondolkodsz akkor is, amikor egy A++-os hűtőt készülsz vásárolni? De hisz egy jó minőségű márkás hűtő, kiváló energiaosztály-besorolással olyan drága. Miközben hónapok alatt behozza az árát, mivel jóval kevesebbet költesz majd villanyszámlára.

Bizonyos szituációkban a látszólag „olcsóbb” megoldást választjuk. Csak ne kelljen egy fillért is költenünk, és nem szeretünk befektetni. Azonban ez esetben saját magunkat fosztjuk meg a fejlődéstől.

3 Nem szeretsz tanulni! – A lusta ügyfél esete

Tudod a fogyókúra egy olyan kemény munka, mely rengeteg energiát igényel a részedről. Hiába kapsz hasznos információkat és megoldást valamint találsz tényleg működőképes módszert, ha te nem vagy hajlandó küzdeni az eredményekért. A marketing világa is olyan terület, ahol külsős bevonása mellett is szükség van a te szakértelmedre, a tapasztalataidra, az ügyfeleidtől kapott visszajelzésekre, és szakmai ismereteidre. De elsősorban a lelkesedésedre!

Néha teljesen normálisnak vesszük, hogy valaki kiemelkedően jó egy adott területen, de arra már ritkán gondolunk, hogy mi van mögötte. Az eredményeket könnyű irigyelni másoktól, de a belefektetett energiát, időt és munkát már könnyebb elfelejteni.

„Hisz neki olyan könnyű….. mert neki van ideje; jóval több pénze; háromszor annyi alkalmazottja, mint nekem. Hétvégi nyaralója; egy óriási irodája; rengeteg ötlete, befolyásos kapcsolatai és az íróasztalán csücsülő zenélő kis pomponja….”

Felejtsd el „az én már csak ilyen vagyok” hozzáállást. A kifogásgyártás könnyebben megy bárkinek is, mint a tanulásra való hajlandóság. Te vagy a vállalkozásod első számú és legfontosabb „szurkolója”. Ha benned nincs meg a kellő lelkesedés, miért várod el tőlünk, hogy bennünk meglegyen?

4 Majd holnaptól…

A fogyókúra kapcsán te is álltál már úgy hozzá, hogy majd holnaptól? Még ma belefér egy kis nasi, amúgy sincs kedved és időd az edzésekre. Majd holnaptól beiratkozol egy fitneszterembe. Úgyis mindennap ott mész el mellette. Holnapig ráér.

A halogatásból sosem lesznek eredmények. A holnap pedig rendszeresen kitolódik egy újabb nappal. A marketinggel nem érsz rá holnaptól foglalkozni.

5 Tegnapra várod az eredményeket

Rapid és instant világunk jellemzője, a mindent „azonnal, és tegnapra” elvet követi. Sokan szeretnének könnyen és gyorsan lefogyni, és egy diéta során sem gondolkodnak idősávban. Pedig a következetesen és optimálisan kivitelezett és jó módszerek követésével végrehajtott fogyókúra tartós sikereket tud garantálni. Épp így van ez a keresőoptimalizálás, a tartalommarketing világában is. Ne a csodaszereket várd! Légy türelmes!

Mégis hogyan fogunk mi neked segíteni?

Először is őszinték leszünk veled. Mi veled és nem nélküled szeretnénk dolgozni a vállalkozásod sikerén. Csodabogyókat sem árulunk. Ahogy egy diéta sem valósulhat meg egyetlen nap alatt; a keresőoptimalizálás, a tartalommarketing is mind-mind hosszútávú projekt. Nem az azonnali eredményekről szól - habár már rövidtávon érzékelhető a pozitív hatása - de hosszútávon tartós eredményeket garantál. Sikered első számú kulcsa, ha hosszabb időtávban gondolkodsz, és nem varázsszerekre vágysz. Mi ebben szeretnénk veled együttműködni. Veled, és nem nélküled. Mert nálad kezdődik el minden.

Tudod, a sikeres fogyás is a fejben dől el először.

Megjelent: 463 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. május 13., szerda 10:35

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?