Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. április 13., hétfő 00:00

Hogyan szerezd meg az emberek figyelmét másképp?

Értékelés:
(1 szavazat)

Figyelemfelkeltő. A legtöbb vállalkozó, így te is csak ennyit tudsz róla?

De még mindig szkeptikus vagy, ugye? Mert eddig mindig „csendben” csináltad a dogokat, mert szüleid is azt mondták: Ne légy különc, aki kilóg a sorból! Csak az erőszakosak nyomulnak.

Azonban célcsoportod figyelmét egyre nehezebb felkelteni a hagyományos reklámozási vagy marketingeszközökkel. Éppen ezért erre a „mozgékony, provokatív, újfajta” módszerre van szükséged. Mire is? A gerillamarketingre. Megsúgom, még olcsó is!

Reklámkerülő vagy reklámzabáló vagy? Én azt mondom mindkettő

Mihez kezdesz, ha jön egy reklám a tv-ben? Kapcsolgatod a csatornákat a távirányítóval? Kimész a szobából? Mással foglalkozol? Teli van a postaládát szórólapokkal, és csak a vérnyomásod megy fel tőlük? Tipikus reklámkerülő vagy? Megértelek.

Ma már egyre több a termék a különböző piacokon, és nem csak a termék, de azok funkciója is jóval több, mint évekkel ezelőtt. Ma már egy mobil vagy egy háztartási berendezés is jóval több előnnyel, funkcióval rendelkezik, mint néhány éve. És csak bombáznak és bombáznak a reklámok úton útfélen a termékek, szolgáltatások előnyeivel. Már zsong a fejed, és csak egy perc nyugalmat szeretnél…

Az embereket már egyre nehezebb a hagyományos reklámmal vásárlásra, vagy egy szolgáltatás igénybevételére rábírni, vagy egyáltalán a figyelmüket felkelteni! A reklám mára már haldoklófélben van. Vagy mégsem?

A kicsi, a mozgékony és a provokatív

Most azon tűnődsz, hogy az embereket mára már nem érdekli a reklám, akkor hogyan fogod tudni felkelteni az érdeklődésüket? Hisz már annyiféle módszerrel próbálkoztál te is. Azonban az eddig megszokott módszerek mára elavultak lettek. Nem a te hibád! A világ változik, gyorsabban, mint ahogy követni tudnánk. A megoldás, ha kihasználod a változásokban rejlő lehetőségeket, ugyanis van belőlük, nem is egy.

Reklámzabálók világa – Te kihasználod a lehetőségeket?

Kiakadsz, ha azt mondom, hogy a mai generáció nagyobb reklámfogyasztó, mint az előző? A töménytelen mennyiségű információ, melyet napi szinten elfogyasztanak, jóval több, mint őseink idején. Ma egy-két óra alatt több információhoz juthatsz, mint az ennyi idősen szüleid jutottak egy egész nap vagy akár egy hét alatt.

Ezért újfajta, sokkoló, szokatlan és sok esetben interaktív eszközöket és ötleteket kell, hogy igénybe vegyél! Az alternatív reklámfogyasztás a mai világ trendje, a Youtube-on látható több millió sokkoló, vicces vagy meghökkentő reklámfilm is ezt igazolja. Az alternatív brandingként, vagy gerillamarketingként ismert reklámozási formából viszont rengeteg előnyt tudsz kovácsolni, és még olcsó is.

Gerillamarketing előnyei

Meglepetés effektus - Ott és akkor csapsz le, amikor mások nem számítanak rá!

A gerillamarketing ma nem pusztán holmi új trend, jóval több annál. A neve is azt üzeni: a régi lomha és nagy reklámok helyett, egy „mozgékony, a meglepetés erejével ható kis pimasz reklám” csap le rád. Méghozzá ott, ahol nem is számítasz rá. Annyira ütős, hogy szinte azonnal késztetést érzel arra, hogy linkjét, vagy a róla készült képet továbbítsd ismerőseidnek.

A gerillamarketing lehetőséget ad neked arra, hogy a saját környezetében befolyásolhasd a fogyasztót, méghozzá nem várt módon. Az embereket olyan helyzetben, környezetben érheted el, ahol nem számítanak rá. Olyan figyelmet tudsz ezzel generálni, amivel egészen újszerűen kommunikálhatsz velük!

Figyelemfelkeltő

A gerillamarketinggel nem csak meglepetésszerűen, de figyelemfelkeltően is tudsz hatni másokra. Nem épp megszokott módon felhívva a figyelmet magadra, és a fogyasztót is bevonod a játékba.

Alacsony költségvetés  

A reklámokat csak a nagyobb cégek tudják megengedni maguknak akár több milliós költségvetésből? A gerillamarketing a kisvállalkozók legnagyobb lehetősége, ugyanis a kreativitás szab csupán határt a reklámok terén. Ezért gerillamarketing általában többnyire kis pénzből születik. Azonban a kreativitás még nem minden.

Biztosan te is hallottad már Levinson ismert mondatát: "A marketing csak akkor kreatív, ha forgalmat köszönhetünk neki."

Hogyan csapj bele?

A gerillamarketing is számos féle módon kivitelezhető. Van, amelyik spontán, egy adott szituációt uralva valósul meg, ilyen tipikus céges blog a honlapodon (fórumok, blog kommentelés).

A közkedvelt vírusmarketing például ismert technikájával arra ösztönzi a felhasználókat, netezőket, hogy az üzenetet - melyet te közvetítesz és szabsz meg - továbbadják.  De rejtőzködő marketingeszközökkel is élhetsz, amikor egy „véleményvezérként” használt személlyel (véleménye sokat jelent a témában) együtt dolgozva elindítasz egy szóbeszédet, egy termék körüli szájreklámot hozol létre. Akár a neten is.

Élhetsz a környezetbe illesztett marketingeszközökkel, angolul ambient marketinggel, melyre biztos számos példát láttál már te is a világhálón . Segítségével úgy veszed körbe a célcsoportot, hogy nem tukmálod rá a márkanevedet mindenáron, azonban alattomosan mégiscsak a fejükbe fészkeled magad.

Vicces, vagy épp megható reklámokkal a nagyobb cégek és márkák is rendre előállnak. A Sport szelet új kampánya például kifejezetten ezt az irányt vette célba.

Milyen eszközöket használhatsz te?

Kiváló gerillamarketing eszköz egy könnyen megtalálható és kreatív honlap; egy kreatív logó; egy ügyesen megírt humoros cikk a vállalkozásodról egy újságban; vagy üzleted, irodád egyedi és jól megjegyezhető külseje, melyre hatást gyakorolsz a vevőkre, ügyfelekre.

De hogy érsz el rengeteg embert mindezzel?

Biztos voltam benne, hogy megkérded: kevesebb ember találkozik ezekkel, mint egy óriásplakáttal? Inkább több. Hisz ezekkel az eszközökkel, jóval nagyobb hatást gyakorolhatsz rájuk, mint a nagyobb összegekbe kerülő óriásplakátokkal, tv-ben vagy újságban megjelent reklámokkal.

Sőt! Az emberek szájról szájra, vagy a neten továbbküldve (róla készített kép, videó) adják tovább az érdekességeket, és is „költséghatékonyan” terjedhet a reklámod a világhálón.

Azonban sose feledd! Folyamatosan változtass a „műveleteken”! Ami ma remek ötlet, holnap már nem biztos, hogy az. Ami ma figyelemfelkeltő, holnap már unalmas lesz. Ezért mindig gondolkodj új és új ötleteken!

A váratlan, drasztikus és legfőképpen humoros – növeli a bizalmat - folyton megújuló eszközökkel - amik ráadásul vagyonokba sem kerülnek -, a vállalkozásod reklámozásának új dimenziója nyílhat meg! Reklámozd vállalkozásod úgy, mint előtted senki más!

Megjelent: 570 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. április 13., hétfő 14:35

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?