Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2016. február 11., csütörtök 13:39

Egyszerű mankó a "reklámozáshoz"

Értékelés:
(1 szavazat)

Ha szeretnél eladni valamit, szinte minden taktikát bevetsz, hogy a vásárlási szándékot erősítsd a potenciális vásárlóban? Íme, egy mankó, bánj vele ügyesen! Így használd fel a „ellentétek és különbözőségek” taktikáját a terméked vagy szolgáltatásod reklámozásában.

 

Képzeld magad az alábbi szituációba…

Épp egy állásinterjúra tartasz méghozzá „nem rossz” szakmai eredményekkel valamint tudással. Azonban előtted a szakma csúcsaként elismert „bombaszakértő” vetette be magát a munkaadónál a lehengerlő önéletrajzával és megjelenésével. A „közeg”, melyet maga mögött hagyott, szinte átlagosként definiál téged. Ha ő nem ment volna be előtted, egészen más színben mutatkoztál volna odabent…

De mi ebben a sztoriban a tanulság?

A meggyőzés nem éppen könnyű feladat egy termék vagy szolgáltatás esetében. Neked is fejtörést okoz, hogy miként írj szöveget, ha egy terméket szeretnél „eladni”? Igyekszel a szövegekben arra fókuszálni, ami a vevő problémája, igyekszel kezelni a kifogásokat és próbálsz az érzelmekre hatni. De milyen eszközökkel tudsz még élni?

Nos, vannak olyan befolyásolási taktikák, melyeket ügyesen használva még jobban kiemelheted terméked előnyeit.

 

„Megoldás” bemutatása radikális szemléltetéssel

Ha láttál már képzőművészeti alkotást, akkor te is tisztában vagy azzal, hogy a világos és sötét színek alkalmazásával mennyire tud téged egy művész befolyásolni. Például, hová irányuljon a tekinteted az adott alkotáson. Az ellentét mindig figyelemfelkeltő és drasztikus. Ezért minél távolabb esik egymástól két különböző szín a világossági és sötétségi skálán, annál nagyobb köztük az ellentét, azaz a kontraszt.

Így működik ez a terméked reklámozásánál is. Ha egymás mellé raksz két terméket, mely közül a második nem pusztán elenyészően, hanem radikálisan különbözik az elsőtől, akkor a két termék közti eltérést a valódinál sokkal nagyobbnak és erősebbnek fogod érezni.

Így van ezzel a vevőd is.

A jellemzőkkel és külsejével is átlagos, kevésbé vonzó és tetszetős termék után a vonzóbb terméket tökéletesnek fogja látni. Még akkor is, ha éppenséggel az sem tökéletes.

 

Mutass be egy átlagos terméket, majd utána a tiédet!

Ha a termékedről írsz szöveget és megoldásként szeretnéd bemutatni azt, akkor először „mutass be egy átlagos terméket” az olvasónak, majd ezután a te terméked zsenialitását az átlagossal szemben. Az ellentétek miatt, a hatalmas kontraszt létrehozásával - melyet te generáltál - a te terméked előnyei sokkal erőteljesebbnek fognak hatni.

Megteheted mindezt fordított logikával. Hogyan?

Tegyük fel, egy apartman tulajdonosa vagy. Ha a kedvezőbb árfekvésű apartmanod előnyeit szeretnéd kiemelni, összehasonlíthatod a szolgáltatásod költségeit a méregdrága, „luxuskategóriájú” szállodák kínálatainak horrorisztikus áraival.

Majd a tiédet egy elfogadhatóbb árfekvéssel bemutatva, sokkal vonzóbb módon fogd tudni tálalni. Hiszen annak ára ellenállhatatlan lesz. Habár azt se adod ingyen, és lehet nem is jelenti a legolcsóbb szálláslehetőséget a környéken.

Mégis kihagyhatatlan „olcsó” ajánlatnak fog tűnni, amire érdemes ráharapni. Ha okosan tálalod az információkat és az apartmanod által kínált lehetőségeket, még több előnyt is fog benne látni, mint a méregdrága szállodában. Tehát nem fogja átlagosnak látni azt, csak kedvező áron megkapható "pihenési és kikapcsolódási” lehetőségnek.

Az ellentétekkel és erős kontrasztokkal felnagyíthatod az előnyöket!

 

Te mivel tudod összehasonlítani a terméked? Ne hagyd ki ezt az egyszerű mankót a szövegírás során! A meggyőzés technikáiról többet olvashatsz Robert B. Cialdini Hatás című könyvében. De nincs neked erre időd? Akkor bízd ránk a szövegírást.

 

Megjelent: 355 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. február 11., csütörtök 13:48

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?