Amikor honlapkészítésre adod a fejed, egyáltalán nem mindegy, hogy az elkészült honlap milyen formában és tartalommal jelenik majd meg a világhálón, céged/szolgáltatásod képviseletében.
Számos buktatója van egy honlap elkészítésének; azonban mind közül van egy rendszerint előszeretettel elkövetett hiba, mely az egész honlap működését és eredményességét alááshatja. A honlapkészítés egyik legnagyobb csapdája, melybe beleesve dühösen tekintesz majd a hozzád hasonló szolgáltatást nyújtó, azonban ezt a hibát nélkülöző konkurensekre, hogy bezzeg nekik mennyi megrendelésük van. Kíváncsi vagy rá mi ez?
„CW617N ház és gömb - Tengely tömítés: FKM”
„Merevlemez fordulatszáma : 5400 rpm”
„Alaplap Memória típusa: DDR3”
„Vontatómotor: 120 kW állandó és 175 kW csúcsteljesítménnyel bír, 4 percen keresztül képes leadni 650 Nm állandó-, és 900 Nm max nyomatékkal.”
„70 %-os konverziónövekedést érhetsz el”
Értesz ebből bármit is?
Bonyolult honlap, érthetetlen szakmai szöveg
A legtöbb honlaptulajdonos, vagy honlapkészítés előtt álló cégtulajdonos elfelejti, hogy készülő vagy már meglévő honlapja hús-vér embereknek szól. Olyan embereknek, akik nem értik a „szuahéli nyelven” írt szakmai szövegeket. Te hogy állsz mindezzel?
A potenciális vevőid, honlapodat megnyitva a képernyő előtt valós gondokkal, problémákkal küzdenek, melyre keresik a hőn vágyott megoldást. Ráadásul „megoldás-vadász” küldetésük sikeres véghezvitelére néhány másodperc, vagy a rövid ebédszünetük biztosított csupán. Így ne sértődj meg, ha a konkurensed honlapján; a konyhanyelven és érthetően leírt szolgáltatás, valamint annak előnyei láttán, inkább nála adják le a megrendelésüket.
Az érthetetlenség és a bonyolultság a legnagyobb ellensége a megrendeléseidnek.
Senki nem firtatja a hozzáértésed. Azonban a szakmáddal, iparágaddal kapcsolatos fogalmak, információk a potenciális megrendelőid szemében nem evidens információk. Ha nem tudod számukra hétköznapi nyelven és érthetően, emészthető formában értésükre adni a szolgáltatásod, termékeid előnyeit/hasznát; akkor számos vevőtől fogsz elesni. Nem attól fognak „hozzáértőnek” vélni, mert rengeteg szakszót használsz.
Miért baj, ha nem értik?
Az emberek, ha nem értenek valamit, akkor nem mutatnak felé érdeklődést. Nem veszik meg a terméket. Bizonytalanok, gyanakvóak. Nem értik, félnek a feleslegesés haszontalan kiadásoktól.
Mire ügyelj a honlapkészítés során?
Mindig legyél érthető. Termékeid, szolgáltatásaid tulajdonságait nyugodtan felsorolhatod, azonban sose felejtsd el elmagyarázni, e tulajdonságoknak köszönhetően milyen előnyökkel bír az adott termék.
Teljesen egyszerű és banális példával szemléltetve: egy 100 %-ig pamut póló esetében a 100 % pamut csak egy tulajdonság. Az előnye abban mutatkozik meg, hogy ennek köszönhetően kevésbé fogsz beleizzadni, mint egy szintetikus anyagú felső esetében. Nem lesznek kínos izzadságnyomok a pólódon. Praktikus és kényelmes viseletet biztosít, és magabiztosabban járhatsz benne, amennyiben nagyon izzadós vagy.
Érti, vagy nem érti?
Célcsoportod jelentős része nem szakikból áll, ezért honlapkészítés során a szövegeid megírása közben soha ne a hasonló területen mozgó, szakmádban otthon lévő személyeket kérdezz meg az érthetőséget illetően!
Légy közérthető! Célcsoportod nem értelmező szótárral ül neki megoldást keresni a problémájára. Ha nem tudod, hogyan állj neki, bízd ránk a honlapkészítés ezen részét is. Kérj ajánlatot még ma!