Nem szánsz elég energiát és időt a tájékoztatásra. Miért baj ez?
Mert mindenki azonnali megoldásokat keres. Nem duguláselhárítást keresnek, hanem szeretnék tudni mitől dugult el a wc-jük. Nem szállodást keresnek, hanem szállást, ami a wellness mellett etetőszéket és kiságyat is biztosít a gyereknek.
Mikor keresik a megoldást? A mikromomentumokban.
Miről is van szó?
Gyakran előfordul veled, hogy gyorsan rákeresel a mobilodon valamire? Mert a dugóban ülsz vagy a rendelőben várakozol? Te is véletlenszerűen keresel információkat, amikor éppen 1 perced van rá? Úgynevezett mikromomentumokban?
Ma már mindent okostelefonról intézünk.
Akik okostelefonnal kelnek és fekszenek, azoknak természetes, hogy napközben a szakrendelőben várva, a dugóban ülve, vagy csak egy kávézóban ücsörögve a mobilt kapják elő.
És éppen aktuális problémájukra, igényükre „mazsoláznak” az internet dzsungelében.
A vásárlói út az ő esetükben nem egy egyszerű és egyenes folyamatot ír le. Hanem számos köztes állomás érintésével valósul meg.
Gyakorlatilag azonnal reagálhatnak egy őket ért környezeti ingerre. Elvárásaik a találatokkal, „válaszokkal” szemben igen magasak.
Nem érnek rá irreleváns, idejüket rabló információkra.
Türelmetlenek.
Milyen választ remélnek? Eszköztől függetlenül gyorsan megkapható (lsd. gyors betöltődésű oldal, ami mobilbarát), felhasználóbarát és hasznos, minőségi tartalomra, anyagra, videóra, információra.
Ne kerteljünk: mobilfüggők lettünk
Ébredés után néhány percen belül biztos, hogy a mobilunkra nézünk.
Nyugtalanok leszünk, ha nincs nálunk a mobil, és anélkül ugrunk le a boltba.
Éjjel-nappal ott van mellettünk.
Miért fontos ez? A fogyasztókat ott kell elérni, ahol vannak: mobilon.
A szimpátiát akkor nyered el, ha e potenciális interakciós pillanatban, mikromomentumban igazán hasznos, szórakoztató, értékes és érdekes; de mindenképpen releváns üzenettel segíted a célcsoportodat.
Mert ott és akkor, abban a pillanatban releváns és minőségi infóra van szükségük. Célirányosan erre keresnek. Tehát ezt kell megadnod nekik.
Adj válaszokat és megoldásokat a szövegek mellett videókkal is!
Lehetőséged van arra, hogy a vásárlói út „kacifántosabb” folyamatában apró interakciókkal ott és akkor érheted el a vásárlót, amikor annak szüksége van az adott válaszra.
Mert a te célod is az, hogy megtalálható légy.
Ha van 10-15 db cikked a szakmádon belül egy réstémáról, akkor nagyobb eséllyel dobja ki a Google azt válaszként egy keresés során.
Ha a Youtube videócsatornád (ha egyáltalán van) teli van releváns és „kérdésekre választ adó” hasznos videóanyagokkal, amik szórakoztatóak, érdekesek és könnyen fogyaszthatóak; akkor nagyobb eséllyel adja válaszként a Google a témában való keresésekre.
Miért fontos a videók használata?
Mert egyre nagyobb a vizuális éhségünk.
Az online média fiatalabb fogyasztói rétege még a legegyszerűbb hírt is inkább egy videóban nézi meg. Az IAB mérése szerint 2015-ben a mobil reklámköltés majdnem a duplájára nőtt 2014-es adatokhoz képest.
Egy videó töredék idő alatt képes átadni azt a mennyiségű információt, amit írásban kellene bemutatni. „Gyorsabban fogyasztható”.
A videók gyorsan fogyaszthatóak, akárhol, bármikor
Az egy időben látott és hallott információ mellett nehezebb figyelem nélkül elmenni, jóval tartósabban is rögzül. Gyorsabban fogyasztható.
Az emberek többsége pedig vizuális típus. A szemüknek hisznek leghamarabb.
A könyvet is a borítójuk alapján ítélik meg. Ráadásul gyakran véletlenszerűen keresnek rá dolgokra, mert csak egy percük van.
Ezért videón keresztül bemutatni a szolgáltatásodat, terméked előnyeit; vagy oktatóként leckéket, tippeket, hasznos infókat adni a fogyasztóknak, értékes marketingeszköz lehet.
Ha használod.
Az emberek nem úgy keresnek, ahogy azt te gondolod.
Tegyük fel, hogy ablakos vagy.
Évek óta arra törekedsz, hogy a nyílászáró, a nyílászárócsere kifejezésekre elől legyél a Google találati listáján. Mert úgy gondolod, hogy az emberek ezt a két szót beírva keresnek megoldást „ablakos gondjaikra”.
A statisztikák szerint rosszul gondolkodsz.
Az emberek kommunikálnak, „beszélgetnek” a Google-vel.
Hol találok ablakost itt és itt?
Hogyan keressek megbízható ablakost?
Mikor kell nyílászárót cserélnem?
Mitől nyikorog az ablakom?
De vajon ezeket a kérdéseket, „kereső-kifejezéseket” beütve a Google-be, hol kapják meg a választ és kitől?
Tőled?
Hasznos cikkekkel, és gyorsan megnézhető, „akárhol” fogyasztható videókkal könnyedén lehetsz jókor jó helyen. Azaz kérdésekre, keresésekre, keresgélésekre kattintható válaszként jelenhetsz meg.
De milyen témákat érdemes feldolgozni?
Gondold végig. Mit akarnak tudni a felhasználók a termékedről, szolgáltatásodról, és azokkal összefüggő témákról? Segíts nekik használni a terméked! Adj nekik tippeket!
Mit mutathatsz be egy videóban?
Leendő ügyfeleidet az érdekli a leginkább szolgáltatásodat, termékedet illetően, hogy vajon nekik be fog-e jönni az, amit te kínálsz nekik.
Anélkül, hogy „próba szerencse” módjára kipróbálják nálad a vásárlási folyamatot, először szeretnék látni, hogyan is működik az.
Milyen valódi előnyökkel jár a szolgáltatásod.
Mi érdekelheti őket egy videóban?
Ők elsősorban nem a cégtörténetedre kíváncsiak. Sem a terméked pontos paramétereire és tulajdonságaira; vagy statikus módon beállított termékképekre. Hogyan fest oldalról, és felülről, vagy egy szépen összeállított animációs képsoron.
Akkor mire kíváncsiak?
Hogyan használható a terméked a gyakorlatban. Élő, azaz hús-vér ember által.
Hogyan áll egy termék a kézben, milyen vizuális összhatást nyújt egy emberen egy adott ruha.
Hogyan fér be a babakocsi egy átlagos családi autóba vagy miként lehet azt használni.
Gyakorlati kérdéseik vannak. Ezekre szeretnének választ kapni.
Miért baj, ha kevés infót adsz?
Te kevés infót adsz a látogatónak, ő ezért viszonzásképpen a konkurensednél költi el a pénzét.
Tegyük fel, van egy webáruházad különböző lámpákkal, híres neves márkás termékekkel.
Senkit nem fog érdekelni.
Miért?
Mert lehetnek „sikeresek”, értékesek a termékeid.
Azonban, ha nem adsz elegendő infót róluk – ellenben a konkurensed ugyanezen márkatermékeket forgalmazva megteszi-, akkor őt fogják választani a látogatók.
Mert az emberek termékekkel kapcsolatos információkra keresnek. Egy adott termékhez vajon a te oldalad a legrelevánsabb és legbővebb információs forrás?
Ha nem, akkor vásárlód talál olyan oldalt, ami az.
Cégbemutatkozó videó, mellyel munkaerőt toborzol?
Komoly létszámmal rendelkező cégek számára a tökéletes, és megfelelő munkaerő kiválasztásánál is segítség lehet egy cégbemutatkozó videó készítése. Igényesen felvett és megvágott anyaggal, mely bizonyítványt állít ki a munkahelyről.
Kreatív filmmel néhány perc alatt kedvet adhatsz az állásra való jelentkezéshez, miközben megfelelő pozicionálással kizárhatod azokat a személyeket a körből, akiket egy állásinterjú erejéig sem szeretnél látni.
Mire használhatod a videót?
Bemutathatod, milyen cégednél dolgozni. Magad alakíthatod a benyomást, melyet másokban keltesz; ez alapján el tudja majd dönteni, hogy vonzó –e az adott vállalat, cég a számára, vagy sem.
Hitelesen mutathatod be a céges kultúrát, a nálatok uralkodó csapatszellemet, a valós munkafolyamatokat. Cégednél dolgozók szerephez juttatásával még hitelesebb lehet a film.
Ahol a recepcióstól a vezérigazgatóig mindenki megszólal, ott sokkal nagyobb bennfentességet, otthonosságot érezhetnek egy ilyen betekintés során az emberek.
A légkört a munkahelyünkön mi alakítjuk olyanra, amilyenben szeretünk dolgozni. Mi nem csak kollégák és munkatársak vagyunk, de barátok is. A juttatások nálunk azért vannak, hogy maradjon időnk egymásra, a pihenésre és a családra.
(valós példa)
Egy mozgókép sokkal részletesebb képet adhat egy munkahelyről, egy szolgáltatásról, termékről egy újság- vagy online hirdetésnél. Bemutathatsz egy gyártási folyamatot, vagy egy termék használati előnyeit, elégedett ügyfelek nyilatkozatait.
Ott vagy mobilon? Ott vagy a mikromomentumokban? És ráadásul még hasznos és értékes infókat is adsz, melyeket könnyedén elérhetővé teszel? Gyorsan és könnyedén navigálható az oldalad? Megadod azt a látogatónak, amit keres? Keress minket, ha kételyeid vannak benne.