Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2016. január 25., hétfő 13:49

Örökzöld hiba terméked vagy szolgáltatásod reklámozásánál!

Értékelés:
(1 szavazat)

Próbálj meg egy csapatépítő tréninget úgy összehozni egy 10 fős csapat számára, hogy mindenkinek jó legyen. Nem fog működni. Nincs olyan, hogy mindenkinek jó. Különösen, ha mindenkinek ugyanazzal a kedvcsinálóval szeretnéd „eladni” a tréninget. A túlságosan általánosan megfogalmazott célcsoport-meghatározással is ez a gond. "Mindenkinek jó"? Nehezen elképzelhető! De hiszen annyi előnye van termékednek, szolgáltatásodnak; akkor hogyan reklámozd eredményesen?

„Neked ki a célcsoportod?” - te is hallottad már számtalanszor ezt a kérdést? De vajon miért olyan fontos ez? Mert a „mindenkinek szól a termékünk, mindenkinek szüksége van a szolgáltatásunkra” felfogás a leggyakoribb hiba egy szolgáltatás reklámozásánál.

Adva van egy szálláshely, mely tipikusan a „mindenkinek jó”; a mindenkinek szüksége van rá mentalitás alapján egy általános hirdetéssel is felkelthetné a potenciális érdeklődők figyelmét. De vajon jól teszi? Vajon ugyanaz érdekli egy nyugdíjast, mint egy adrenalintól túlfűtött kalandvágyó fiatalt?

 

Melyik volt előbb a tyúk vagy a tojás….?

Ha létezik a szolgáltatásod vagy terméked, és csak ezután kezdesz körülnézni, hogy kinek lehetne eladni, akkor óriási hátrányban vagy. Viszont, ha megvan a célcsoportod, és azt ismered A-tól Z-ig, akkor üzenetedet a célcsoport számára tudod megírni.

Az ideális vevőről jobb esetben minden tudsz. Ismered az érdeklődési körét, a problémáit, a korát, a nemét; és azt, hogy milyen csatornákon próbál megoldást találni a problémájára. Éppen ezért az okos vállalkozók keresnek egy problémát, mely egy adott „csoportot” érint, majd gyártanak rá egy megoldást.

 

Célcsoportra szabott kommunikáció?

A helyes és alapos célcsoport-meghatározással a célcsoportodra jellemző tulajdonságok alapján meg tudod a potenciális vevőidet célozni hirdetésekkel, marketingszövegekkel, honlapodon külön a célcsoport számára létrehozott és tartalommal megtöltött aloldallal. Akár szolgáltatásod, terméked előnyeit külön-külön górcső alá véve és előtérbe hozva.

A blogbejegyzések, a hirdetések pedig csaliként használhatóak a neten; így az adott problémára, szóban forgó kérdésre választ keresők részére pedig az általad kínált tartalom kerül előtérbe.

Nézzünk egy példát a különböző célcsoportnak címzett üzenetre

A kiválasztott célhely egy ismert belföldi pihenőhely.

 

Azonban a pihenőhelynek vannak bizonyos előnyei:

   – a fővárostól alig egy órányi autóútra van

   – egy csendes kis faluban, természetközeli környezetben található, erdőjárás lehetősége adott

   – a közelben kalandpark található

   – wellness, kültéri medence, pezsgőfürdő és szauna lehetőséggel „felszerelve”

   – apartman lehetőség és gyerekbarát szolgáltatások adva vannak

 

Miként valósulhat meg a célcsoportra szabott üzenet és hirdetés jelen esetben?

Ahelyett, hogy „Mindenkinek” hirdetnénk a szálláshelyet az összes létező jellemzővel, az előnyöket összepárosíthatjuk a célcsoportokkal. Mely nem feltétlenül csak egy társadalmi csoport lehet, hanem egy adott kérdésben, témában hasonlóan gondolkodó, hasonló megoldást kereső egyének tábora is.

 

- A fővárostól alig egy órányi autóútra található: a főváros vagy környékén élők részére - akik a hosszú utat nem részesítik előnyben - kiváló választás.

- Csendes, természetközeli hely: természetkedvelők, kirándulni szeretők részére.

- Közelben kalandpark és guadozás: adrenalin-függőknek és különféle sportokat kedvelőknek valódi Paradicsom.

- Wellness lehetősége: wellness-hívők, akiknek az igazi pihenés percei nem telhetnek el wellness-élmények nélkül.

- Apartman lehetőség és gyerekbarát szolgáltatások: családok, kisgyermekes párok kiváló választása.

 

Vajon milyen témákra kereshetnek a kisgyermekes családok nyaralási helyszínt kereső alanyai?

Családbarát és bababarát programokra, helyszínekre. Olyan fórumokat keresnek, ahol mások saját tapasztalataik alapján osztanak meg szállásélményeket. Olyan problémákat járnak körül, mint a „kisgyermekes nyaralás buktatói”, „hosszabb útra menni kisgyermekkel”, családi élményfürdők, gyermekfelügyelet a nyaralás alatt, bababarát étterem.

 

És vajon milyen előnyökkel foghatnánk meg a természetkedvelőket?

Ismert túraútvonalakkal, gombászkodás és vezetett túrázás lehetőségével, a túrákon készült lélegzetelállító látképekkel (mindent a szemnek), biciklizés lehetőségével, a közeli múlt emlékeivel övezett kiránduló helyek programlehetőségeivel valamint impozáns és közkedvelt túracélpontokkal.

 

Érdemes tehát specifikusan, célcsoportra lebontva felhívni a figyelmet egy szálláshely előnyeire?

Egyértelműen igen. Célszerű a hirdetések (pl. Adwords) és aloldalak szövegeit külön-külön, célcsoportra lebontva megírni. És külön érkezési oldalt fenntartani az egyes hirdetéseknek!

Egy szálloda szolgáltatásai közül más-más lehet vonzó a nyugdíjasoknak, egy fiatal és energikus baráti társaságnak, és más egy kisgyermekes házaspárnak.

De hogyan állj neki a gyakorlatban?

 

A szövegírást rábízzuk Emesére!

Miért ne, hisz kitűnően ír szerződést...

Egy ügyesnek vélt kolléga „valahogy biztosan” írni fog egy szöveget. Azonban annak minősége korántsem biztos, hogy hozza a tőle elvárt eredményt. Ha elég idővel, kitartással, tapasztalattal és érzékkel rendelkezel; akkor bátran vedd kezedbe a tartalomgyártást! Ha azonban mindezekkel szűkében állsz, inkább bízd hozzáértő személyre!

„Külsős” bevonása akkor is hasznos lehet, ha a termékedet, szolgáltatásodat annyira alaposan és mélyen, belsősként ismered, hogy külső szemmel elképzelni sem tudod, mi érdekelheti az embereket a piacodat illetően.

 

Terméked, szolgáltatásod előnyeit tálalnád vonzó módon? A célcsoportra szabott üzenettel elérheted a célod. Mégpedig azt, hogy a felkínált üzenet felé figyelemmel forduljanak és érdeklődjenek a potenciális vásárlók, ügyfelek. A különböző célcsoportokat különböző módon érd el, az adott befogadó közönség nyelvén szólalj meg!

Örülsz, ha egyféleképpen le tudod írni a hirdetésed szövegét, nemhogy többféleképpen? Akkor sózd ránk a munkát!

 

Megjelent: 321 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. január 25., hétfő 14:07

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?