Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. szeptember 01., kedd 00:00

Ezért ne akarj értékesíteni azonnal!

Értékelés:
(1 szavazat)

Tudod, miért utálod te a folyton folyvást áradó "akciós" hírleveleket?

Mert az orrod alá akarnak nyomni olyasmit, amit te nem akarsz. Mert ki akarják erőszakolni tőled a vásárlást, nem pedig kiérdemelni azt. És tudod, hogy a te hírleveleiddel is pont így vannak sok esetben a feliratkozóid? De akkor hogyan szerezz vásárlókat? Érd el így, méghozzá nyomulás nélkül!

Nem elégséges egyszer elmondani: ahhoz, hogy kapj, előbb adnod kell!

A honlapod olvasói, de a hírlevelekre feliratkozók nagy része sem fog első alkalommal tőled vásárolni. Még akkor sem, ha sok hasznos infót vagy olcsó termékeket és kedvező árakat találnak nálad!

A bizalmatlanság leküzdéséhez idő kell. Ahhoz, hogy leessen nekik, valóban szükségük van a termékedre; folyamatos impulzusokra, meggyőző érvekre, de elsősorban problématudat- felébresztésre van szükségük.

Okosan, de óvatosan! – Biztosítsd a folyamatos impulzusokat!

A közösségi média központi célja - melynek a céges blogok is szerves részét képezik- a folyamatos figyelemfenntartás: az olvasóid/leendő ügyfeleid/követőid rendszeres kiszolgálása hasznos infókkal, dilemmákra adott válaszokkal, érdekes sztorikkal, kutatásokkal, tanácsokkal. Ezen írások hírlevél formájában történő megosztása (cikkajánló) pedig szintén biztosítja a folyamatos impulzusadás lehetőségét!

Hogyan küldj hírleveleket?

Ne ronts ajtóstul a házba!

Szakmai hozzáértésedet okos és finom gesztusaid alapján vonják le majd rólad! Ha az apró gesztusokat (tanácsok, tippek, ingyenes anyagok, sztorik stb.) blogcikkek és hírlevelek formájában „segítségképpen” tálalod nekik – és nem akarod rájuk tukmálni a termékeidet, mert most bizony akció van - a bizalmatlanság fala hamarosan leomlik bennük.

Ráadásul a blogcikkeket „válaszként” dobhatja ki a Google egy-egy kifejezés, vagy mondat keresőkbe történő beírása során. Így ott és akkor adhatsz impulzust az olvasónak, amikor neki tényleg szüksége van rá.

 

Ébresztő!- Piszkáld fel az érzelmeket!

Az érzelmeket fel kell piszkálnod az olvasóidban; ehhez pedig a legjobb eszköz, ha azt a problémát emeled ki, melyre a te terméked megoldást tud nyújtani. De a szolgáltatásod előnyeiről és hasznáról történő lemaradás következménye is idővel éles képként fog élni bennük.

Már szembesült a hirdetésed olvasója az általad felvázolt problémával vagy a jövőben fog? A probléma jelentkezésekor te fogsz eszébe jutni. Méghozzá nem egy nyomulós és erőszakos személyként/cégként, hanem egy segítőkész és a problémájára gyógyírt nyújtó MEGOLDÁSKÉNT.

A vásárlói folyamat olyan, mint egy könnyed tánc. Vezetned kell a vásárlót; anélkül, hogy a lábára lépnél!

Ne akarj rögtön eladni!

A látogatók fenntartással kezelnek téged, főleg ha folyton folyvást csak el akarsz adni nekik! (…hihetetlen akció, vegyél, vegyél, vegyél…)

Ma igazán eredményesek azok az értékesítési szövegek tudnak lenni, melyek akkor érik el az olvasót, amikor abban előzetesen már kialakult egyfajta bizalom a „szószoló”felé.

Egy céges blog nem az agresszív és direkt értékesítésre épül. Szinte alig-alig akar eladni. A néha odavetett értékesítési szándékú üzenet a sok hasznos és értékes tartalom és impulzus mellett sikeres eredményeket tud elérni az erre már felkészített célcsoporton belül! Ezért ne akarj értékesíteni azonnal!

Épp úgy, mint az álláskeresésben

Tudod, mi a legnehezebb egy állásra történő jelentkezéskor? Amikor 1-2 A4-es oldalon kell bizonyítanod, hogy igenis jó vagy? Amikor 10-15 perc alatt kell meggyőznöd a munkáltatót egy állásinterjú során a kiválóságaidról, anélkül, hogy túlságosan nyomulnál?

„A potenciális munkaadód fejébe kell verned a veled együtt járó előnyöket anélkül, hogy a képébe ordítanád!”

Ma már nem elég csak „jól végezni a dolgod”! Nem elég a szakmai tudás, hanem a megfelelő önmenedzselés is szükséges! Egy jól megszerkesztett önéletrajz elő tudja melegíteni a terepet az állásinterjúra. Ott pedig már érdeklődéssel fog a munkáltató fordulni feléd.

 

Akkor is csak az ár számít?

Minek bajlódjak írással, amikor ott a konkurencia, akik ráadásul olcsóbban is árulják a „szolgáltatásom” – mondod magadban mindig? Azon kellene töprengened, hogyan vidd te is lejjebb az árakat. Hogyan juttasd el az „olcsó vagyok, tőlem vegyél” üzenetet?

Én most az értékesítésre fókuszálnék…- mondod te…

 

Ki mondta, hogy az írással nem épp azt teszed?

Hiába fog a konkurencia olcsóbb árakat kínálni a célközönségednek, ha te már egy ideje magadhoz láncoltad őket. A sok hasznos és értékes impulzusaidat kötődés formájában viszonozzák. Hozzászoknak, hogy te mindig jössz valamivel. És vásárlás formájában meghálálják.

Találd meg az érdeklődési pontot a vevőkkel!

A szövegekkel vedd fel az érdeklődési pontot a leendő vevővel! Teremts olyan közeget, ahol a vevő minden elkötelezettségtől mentesen informálódhat, betekintést nyerhet a munkádba, kipróbálhat dolgokat! Teremts kedvet a vásárlásra! Így kínálva később az ajánlataidat szinte nem is kell majd túlságosan reklámozni.

 

Mert már nem te akarsz majd eladni, hanem ők akarnak majd vásárolni tőled! Blogcikkeid és hírleveleid megírása során is ezt a vonalat kövesd! Úgy érzed, segítségre volna szükséged? Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Megjelent: 388 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. szeptember 01., kedd 14:05

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?