A Google átalakítja az okostelefonokon használt keresőalgoritmusát. És a mai naptól kezdve a jövőben olyan oldalakat sorol majd előbbre a telefonról indított keresések során, melyek mobilbarátak. A már hónapok óta emlegetett változás komolyan befolyásolja a különböző kifejezésekre indított keresések során a weboldalak találati sorrendjét, ezért akár drasztikusan átalakíthat egész piacokat. Így nem csoda, hogy a nyugati sajtó már most MobileGeddonként emlegeti az eseményt, melynek hatását a következő egy hétben fogjuk igazán megtapasztalni.
A Mobilgeddon drasztikus eszköz a Google részéről, azonban elsődleges célja, hogy a mobileszközökön indított kereséseknél a mobilbarát oldalak előnyhöz jussanak a nem mobilbarát oldalakkal szemben. A felhasználói szokások ugyanis változtak, és ma már a keresések közel 60 %-át mobilról kezdeményezik.
Egyik napról a másikra?
A Google már hónapok óta küld figyelmeztetéseket, felszólításokat a weboldal-tulajdonosoknak. És a közelgő algoritmus beharangozását is már hónapokkal ezelőtt megkezdték, azonban mint általában, „későn kapunk észhez”.
Egy felmérés szerint a hazai oldalak felkészültsége nem megfelelő. Még mindig vannak vezető portálok, de akár a kormányzati oldalak is, melyek nem mobilbarátak. A kisvállalkozások oldalainak zöméről nem is beszélve.
A te weboldalad mobilbarát?
Amennyiben a te weboldalad nem mobilbarát, hiába felelsz meg minden más kitételnek a Google szemében, és eddig kiváló helyezéseket értél el a keresőkben, a jövőben előfordulhat, hogy óriási visszaeséseket fogsz tapasztalni a mobilról kezdeményezett keresések során. Az asztali számítógépekről indított kereséseket úgy tűnik, nem fogja érinteni, azonban mivel a keresések több mint a felét mobilról kezdeményezik, rengeteg potenciális ügyféltől eshetsz el. Azonban, ha mobilbarát weboldalad van, a mostani változással még profitálhatsz is.
Mire számíthatunk Mobilgeddon után?
A következő napoktól fogva előfordulhat, hogy nem a leginkább releváns tartalmat ajánlja majd fel első helyen a Google, csak azért, mert az adott oldalnak nincs mobilra optimalizált változata. Ehelyett kaphatunk egy kevésbé releváns tartalmat az első helyen, cserébe azonban mobilról is jól navigálható honlapokat kapunk. Így már nem elég a keresőoptimalizálásra, a tartalommarketingre, a meggyőző szövegre figyelned, de weboldaladnak mobilbarátnak is kell lennie ahhoz, hogy elől legyél a találati listákon.
A te weboldalad mobilbarát? Itt ellenőrizheted. Ne csüggedj, még mindig nem késő! Keress meg minket, és mi mobilbaráttá tesszük weboldalad!