Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2014. október 16., csütörtök 00:00

A kétlábú ló esete

Értékelés:
(3 szavazat)

Elől vagy a Google találati listáján, mégsem jönnek a megrendelések?

Próbáltál már megülni egy kétlábú lovat? …Ne beszéljünk badarságokat? Pedig sokan éppen ezt teszik, és nem értik miért „dőlnek el”, miért nem sikerül megállniuk! Ma már nem elégséges egyszerűen a legelsők között lenni válaszként egy keresésre a világhálón. A látogatókat meg is kell győzni, ott is kell tartani a honlapodon, és nem szabad elengedni őket, míg nem szavaztak rád egy „Igennel”!

Néha megesik, hogy túl sok hangsúly vetül arra a lényegében fontos momentumra, hogy a gyakran keresett és releváns kifejezésekre valóban minőségi látogatók érkezzenek weboldaladra. A honlap elől legyen a Google organikus találati listáján, és a szolgáltatásodat kereső potenciális ügyfelek téged találjanak meg.

Azonban sokan elfelejtkeznek az érem másik oldaláról: a meggyőzésről, és a bizalomépítésről. A siker elmarad, a keresőoptimalizálást is elkönyvelik a haszontalan dolgok egyikének. Ez utóbbi nagyszerű eszköz lehet a kezedben, hogy kigyere a láthatatlanságból. Megadasson az a lehetőség a számodra, hogy meggyőz másokat. De élsz is vele?

 

„A látogatók menekülnek a honlapodról?”

Google Analytics szolgáltatásával lehetőséged van arra, hogy információt szerezz az oldalad látogatóiról és azok szokásairól. A főoldaladról hányan fordulnak vissza, és ikszelik ki azonnal a weboldalad és vajon miért teszik ezt? Nem mélyülnek el alaposan a weboldaladon, nem találják a válaszokat?

Az oldalon levő tartalom nem túl meggyőző? Nem kapnak választ a kérdéseikre? Netán bizalmatlanok veled szemben? Vagy az is előfordulhat, hogy eleve nem a megfelelő célcsoport érkezik a honlapodra?

Figyelj az érem másik oldalára is!

 

Győzd meg a látogatókat!

Mit tehetsz annak érdekében, hogy megrendeléseid is legyenek, ha már látogatóid vannak?

  1. Gondolkozz a látogatód fejével és adj a számára értékes, hasznos tartalmat!

    Ne untasd a szakmád zsargonjával, fordítasd le azt a számára érthető nyelven. Szólítsd meg őt egy probléma felvetésével, vagy a hőn áhított kívánság megcsillantatásával! A lelki állapotára, az aktuális problémájából fakadó érzelmi helyzetére apellálva építs ki benne bizalmat, és nyújts számára megoldást a „szövegeiddel”! A szolgáltatásod csomagold a számára „értékes és hasznos szolgáltatások” köntösébe!


  2. Pótold a szakmai hiányosságokat!

    Mit értünk ez alatt? Hiába gondolod, hogy kiváló szakember vagy, ha a látogatódnak ebből semmi nem jön le. Vezess blogot a honlapodon, írj hasznos és értékes cikkeket! Mutasd meg, hogy valóban értesz ahhoz, amit csinálsz. De hiszen feltünteted a honlapodon, hogy 20 éve ezt csinálod? Látogatód nem volt ott az elmúlt 20 évben. Adj magadról egy barátságos és megbízhatóságot árasztó összképet. Demonstráld a kompetenciád! Hidd el, a bizalmatlanság leküzdésében sokat segít!


  3. Referenciák felmutatása

    Látszólag senki nem vette még igénybe a szolgáltatásodat? Miből gondolom ezt? Sehol nem látok referenciát! Oszd meg a látogatóiddal az érdekes eseteket, az általad nyújtott segítség következtében kialakult sikeres eredményeket, akár esettanulmányok szemléltetésével! Sorold fel a nagyobb ügyfelek neveit, hátha látogatóid is ismernek közülük néhányat! Továbbá a bizalmatlanságukat is eloszlathatja veled szemben, ha látnák néhány számukra „hüde” céget a referencia palettádban, hiszen ha ők téged választottak, bizonyára megbízható és jó szakember lehetsz.


  4. Mutasd be a munkád képek és videók segítségével!

    Hívd meg az olvasód egy virtuális körútra, hogy nagyobb betekintést nyerjen a munkádba! Mutasd be miként dolgozol! Karosszériajavítással foglalkozol? Mutasd meg neki a folyamatokat, a műhelyedet! Videó segítségével megmutathatod neki, hogy ablakosként miként szerelsz be egy ablakot, vagy a rásült ablakfóliát miként távolítod el az ablakról egy egyedülálló módszerrel! Ha látogatódnak nincs is ideje mindent végignézni, akkor is a kompetens képét fested le benne magadról. Egy olyan szolgáltató képét, aki fontosnak tartja azt, hogy megmutassa a látogatónak, hogy ő nem zsákbamacskát árul.


  5. Pozitív visszajelzések – Dicsekedhetsz vele!

    Vannak olyan pozitív visszajelzések munkádat illetően, melyek az elmúlt években összegyűltek? Helyezd ki honlapodra (pl. oldalsó sáv) „beszédes referenciákként” a véleményeket, visszajelzéseket. Eme „visszhangok” a mai internetes társadalom életében sokat jelentenek. Az emberek a közösségi média falairól szeretik hallani a visszajelzéseket, mások véleményét. És az őszinte kritikákat, véleményeket szívesebben elfogadják, mint magának a szolgáltatónak a tényszerű közléseit! Használd ki a közösségi médiát is, oszd meg cikkeidet, bejegyzéseidet!

Természetesen mindezt ügyesen és óvatosan kivitelezve, nem kell a konkurencia orrára kötni a titkaidat! Ha javítasz a rólad kialakított képen, akkor nem kell tartanod attól, hogy inogni fog alattad a „ló”!

 

Megjelent: 801 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. február 18., szerda 16:53

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?