Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2016. január 05., kedd 08:15

Vállalkozásod gyenge pontjai – így kezeld őket!

Értékelés:
(1 szavazat)

A hátrány… a legnagyobb mumus, ami az élet számos területén visszavethet bennünket egy cél elérésében. Már ha hagyjuk.

A céged üzenetének kialakítása során azon nehézségekkel is szembe kell nézned, melyek elsőre kellemetlenek lehetnek, azonban felmerülhetnek a cégeddel kapcsolatban; és a kérdéseket a vásárlók, az ügyfelek is feltehetnék.

Bármilyen hátránnyal is bírsz a konkurenciához képest a jelenlegi helyzetben, a hátrányodat fordítsd előnnyé! De mégis hogyan?

 

Hogyan lehet bármelyik hátrányból előnyöd? Hogyan kezeld a hátrányokat?

Egyszerűen… mondod te….

Nem, …nem a struccpolitikáról beszélünk. A „ne vegyünk tudomást róla”, vagy „tagadjuk le” módszerek nem éppen csodás eredményt produkáló változatairól.

Hanem arról a jelenségről, hogy más szemüvegen keresztül tekintesz a hátrányokra. A sikered egyik kulcsa az életben az önbizalom. Az, hogy hiszel magadban, a munkádban; és tudod, hogy a szolgáltatásod értékes.

 

De az önbizalmad a legnehezebb megőrizni.

Miért?

Mert számos sikertelen próbálkozás, az évek során néha előforduló sikertelen tárgyalások, és üzleti kudarcok, a megalázó helyzetek felemésztik az önbizalmat.

Ráadásul mindemellett úgy tűnik, hogy a konkurencia a tökéletes jelölt a potenciális vevődnek. Makulátlan a referenciájuk, kétszer akkora irodájuk van, mint neked; és első látszatra sokkal sikeresebbnek tűnnek. Ráadásul neked van néhány „hátrányod”, amit nem nagyon tudsz hogyan „lekommunikálni”. Inkább igyekszel letagadni azokat.

A konkurencia sem tökéletes, mint ahogy egy állásinterjún sincs tökéletes jelölt. Minden álláskereső önéletrajzában, és múltjában vannak gyenge pontok. A konkurenciának is megvannak a magáé.

Ez valahogy nem vigasztal? Mert számos olyan tényezővel büszkélkedsz, ami hátrányt jelent számodra szakmai téren? És nem tudsz vele mit kezdeni?

 

Tudod, hogy a hátrányokban is vannak előnyök?

Tekints más szemüvegen keresztül a hátrányokra! Vajon milyen előnyt jelenthet a vásárlódnak az a bizonyos „hátrányod”? Más szóval: hogyan lesz a hátrány miatt éppen előnyöd?

 

Úgy érzed ez hátrány?

Könyvelő vagy, de nem vallod a „kreatív könyvelés” nézetét. A nem elegáns megoldásokat viszont számos könyvelő alkalmazza, ha ezt kéri tőle az ügyfele. Még, ha „hivatalosan” mindez nem is elképzelhető. Az elmélet és a valóság sokszor teljesen különböző.

Hátrány volna? Úgy érzed, ettől kevésbé leszel „kapós a piacon”? Hogyan fordítsd ezt a javadra?

A könyvelési szolgáltatásod pontos és precíz színvonala miatt bármikor nyugodt szívvel mehetsz egy adóhivatali ellenőrzésre – a „kreatív könyvelővel” ellentétben. Mindemellett a szakmai alaposságodnak köszönhetően az adójogszabályokban érvényesíthető adókedvezményeket kihasználva adót takarítasz meg az ügyfelednek. Mindezt úgy, hogy nincs szükség „kreatív megoldásokra”. Ugyanis ehhez kell egy magas szakmai tudás, a törvény mélyén „eldugott” lehetőségeinek ismerete. Mivel a legális megoldások híve vagy, így nincs más megoldás, mint megtalálni a legális kiskapukat.

Ezzel a megoldással azonban sokkal jobban jár az ügyfeled is. Hisz sokszor ők maguk nem látnak tisztán a pénzügyekben, és ezért kényszerülnek „kevésbé elegáns megoldásokra”. Pénzügyi tanácsaiddal, és az évek alatt megszerzett szakmai tudásoddal sokkal jobban járnak.

 

Hátrányból éppen előny

Grafikusként egyedül dolgozol a saját vállalkozásodban. Míg egy grafikai stúdióban több kolléga veti össze tudását, és a létszámnak köszönhetően több projekt képes párhuzamosan lefutni egymás mellett; te nem tudsz annyi megrendelést fogadni. Valamint nincs segítséged a munkában.

 

Hol vannak itt az előnyök?

Miközben viszonylag te is gyorsan dolgozol, nem állnak fent a futószalagon elvégzett munka veszélyei. Mélyebben elmerülhetsz a témában. Egyedül dolgozol, így kevesebb megszakítással, jobb időbeosztással, hatékonyabban végzed a munkádat. A projektjeidet magad osztod el. Fel tudod mérni, hogy mennyit tudsz vállalni, és nem vagy kiszolgáltatva a „feletted állók” döntéseinek.

 

Éppen ebből előny?

Női, vállalkozóként rendelkezel a „slágerproblémával”: kisgyermekeket nevelsz a cégvezetés mellett. Úgy érzed, sokan eleve előítélettel néznek a munkádra, és feltételezik a szétszórtságodat, a szakmai fejlődésed hiányát.

Miközben cégvezetőként és egyben anyaként is rengeteg tapasztalatot szereztél az emberi viselkedésekkel kapcsolatban, olyat is, amit mások nem. Olyan szituációkkal nézel szembe nap, mint nap, melyek már megedzettek a párhuzamos projektek lebonyolításában az évek alatt. A nehéz kommunikációs helyzetekben is feltalálod magad, és másokat megszégyenítő módon tűröd a stresszes helyzeteket.

Ne feledd, Te is érsz annyit, mint bárki más és Te is letettél már az asztalra nem is keveset.

Emeld ki a legjobb tulajdonságaidat, képességeidet. A hátrányokat pedig tekintsd előnyöknek, melyek „csakazértis” jobbá tesznek a területen, melyen dolgozol.

 

A céged üzenetének (mindegyiknek van) kialakítása során szembe kell nézned a nehézségekkel, és azokkal a kérdésekkel is, amelyek felmerülhetnek a cégeddel kapcsolatban. Lehetnek kellemetlenek, lehetnek – első blikkre - hátrányosak, de mindezeket a fogyasztók, a vásárlók, az ügyfelek is feltehetnék. Foglalkozz velük!

Megjelent: 263 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. január 05., kedd 09:03

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?