Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. július 21., kedd 00:00

5 kérdés, melyre vállalkozóként tudnod kell a választ

Értékelés:
(0 szavazat)

Te is észrevetted, hogy manapság gombamód szaporodnak a vállalkozások egy-egy kreatív ötlet alapján? Viszont a vállalkozások oroszlánrésze nem éri meg, nemhogy a 10., de még az 5. szülinapját sem. Harmatgyenge próbálkozások csupán… Na ez az, amit te nagyon nem szeretnél, ugye? MIT LEHET TENNI ELLENE?

Sok honlap, sok szolgáltatás, sok unott ember háromszögéből csak egy módon kerülhetsz ki győztesen: Ki kell tűnnöd a tömegből!

Na igen, de ez munkával jár. El kell érned, hogy nálad valami megfogja az embereket. Ezért az ő fejükkel kell, hogy gondolkodj!

Ehhez pedig tisztában kell, hogy legyél néhány alapkérdéssel, hogy tudd, KI VAGY TE! Ez alapján fogod tudni, mit akar a célcsoportod és hogyan szolgálhatod ki őket a lehető legjobban. Tudni fogod a választ arra, hogy miért akarjanak pont tőled vásárolni; vagy egyáltalán miért ők a vevőid!

„Megoldásként” pedig rendszeresen a szemük előtt kell lenned. Mégis mivel? A rendszeres kommunikációval. A facebookon, a honlapon, a céges blogon…

 

Íme, 5 kérdés, mellyel vállalkozóként tisztában kell, hogy legyél!

(Mi ennél jóval több kérdést teszünk fel neked egy-egy szövegírási munka során.)

1 Ki a célcsoportod, potenciális vevőid köre? Kire fókuszálsz? (A „Mindenki” nem jó válasz).

Ne mondd nekem, hogy az édességet mindenki szereti! Ráadásul a „mindenki szereti” és „mindenkinek szüksége van rá” termékeket, szolgáltatásokat a legnehezebb eladni. A legnehezebb reklámozni. A Mindenki részére történő reklámok rengeteg energiádat és pénzedet fel fogják emészteni.

Azonban, ha egy rétegpiac igényeit, vágyait veszed alapul, sokkal pontosabban fogsz tudni célozni.

2 Mi a célcsoportod legfőbb égető problémája, igénye, vágya? Amire te megoldást tudsz nyújtani. Amit te meg tudsz neki adni.

Iszonyú sokat költenek rezsire, megfelelő nyílászáróval, akár 20 %-al is csökkentheted a kiadásaikat! Kevesebb rezsi, boldogabb család.

Te csak a minimum 15 kg súlyfelesleggel küzdő hölgyek részére állítasz össze edzéstervet és táplálkozási tanácsokkal látod el őket? Induló vállalkozók részére adsz adózási kérdésekben tanácsokat? Máris sikerült elcsípned egy réteget.

3 Milyen előnyökkel jár a célcsoportod számára az, ha megoldod nekik a problémájukat?

Időgazdálkodási tanácsokkal látod el a komoly időhiánnyal küzdő cégvezetőket, így végre kevesebb stresszel, több elvégzett feladattal, és jóval több, a családjukra szánt idővel fognak rendelkezni.

Vagy a világítás, a fűtés-hűtés szabályzására és az optimalizált áramfelhasználásra megoldást nyújtó automatizálással, a zöldségek szavatosságát óvhatják meg, a különböző vízigényű növények megfelelő és optimális öntözését biztosíthatják. Így kevesebb rezsi, kevesebb kárba veszett termék lesz a végeredmény; egy versenyképes gazdaságot eredményezhet a számukra.

4 A szakmádban, iparágadban mi az, amit utálhatnak a vevők?

Mik a "szarvashibák", melyeket te biztosan szeretnél elkerülni?

Bababarát szálláshelyek esetében minimális információkat kapnak csak a szálláshelyektől. A honlapon is minimális infó. Így telefonhívások sokaságát kell lefolytatniuk ahhoz, hogy tudják hány málhával induljanak neki az útnak a nagycsaláddal.

Adókérdésekkel kapcsolatban mindig csak a szokásos sablonválaszt kapják a hivatalos szervektől; ellenben te adótanácsadóként részletes és konkrét válaszokat adsz minden egyes feltett kérdésre. Bármikor is akadnak el, rögtön tudják, kihez forduljanak tanácsért.

5 Miben vagy más, mint a konkurenciád?

Nem csak a megrendelést teljesíted, de a megrendelt termékek beszerelését is megoldod, valamint szakmai tanácsokkal segíted a vásárlókat.

 

Minek neked ilyen kérdésekkel foglalkozni?

Mert nem fogsz tudni megfelelően kommunikálni a célcsoportod felé, ha nem tudod, milyen problémákkal küzdenek igazán. Hogy milyen kifogásokat gyártnak magukban egy-egy „megoldás” láttán. Ha nem tudod, mik az erősségeid, miben tudsz te többet nyújtani másoknál.

 

Azonban senkinek sem lesz erős vállalkozása attól, hogy csupán a kérdésekre ad válaszokat. Ezért kezd el átültetni őket a gyakorlatba is; a kommunikációdban tartsd szem előtt a kérdésekre adott válaszaidat!

Megjelent: 402 alkalommal

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?