Sok honlap, sok szolgáltatás, sok unott ember háromszögéből csak egy módon kerülhetsz ki győztesen: Ki kell tűnnöd a tömegből!
Na igen, de ez munkával jár. El kell érned, hogy nálad valami megfogja az embereket. Ezért az ő fejükkel kell, hogy gondolkodj!
Ehhez pedig tisztában kell, hogy legyél néhány alapkérdéssel, hogy tudd, KI VAGY TE! Ez alapján fogod tudni, mit akar a célcsoportod és hogyan szolgálhatod ki őket a lehető legjobban. Tudni fogod a választ arra, hogy miért akarjanak pont tőled vásárolni; vagy egyáltalán miért ők a vevőid!
„Megoldásként” pedig rendszeresen a szemük előtt kell lenned. Mégis mivel? A rendszeres kommunikációval. A facebookon, a honlapon, a céges blogon…
Íme, 5 kérdés, mellyel vállalkozóként tisztában kell, hogy legyél!
(Mi ennél jóval több kérdést teszünk fel neked egy-egy szövegírási munka során.)
1 Ki a célcsoportod, potenciális vevőid köre? Kire fókuszálsz? (A „Mindenki” nem jó válasz).
Ne mondd nekem, hogy az édességet mindenki szereti! Ráadásul a „mindenki szereti” és „mindenkinek szüksége van rá” termékeket, szolgáltatásokat a legnehezebb eladni. A legnehezebb reklámozni. A Mindenki részére történő reklámok rengeteg energiádat és pénzedet fel fogják emészteni.
Azonban, ha egy rétegpiac igényeit, vágyait veszed alapul, sokkal pontosabban fogsz tudni célozni.
2 Mi a célcsoportod legfőbb égető problémája, igénye, vágya? Amire te megoldást tudsz nyújtani. Amit te meg tudsz neki adni.
Iszonyú sokat költenek rezsire, megfelelő nyílászáróval, akár 20 %-al is csökkentheted a kiadásaikat! Kevesebb rezsi, boldogabb család.
Te csak a minimum 15 kg súlyfelesleggel küzdő hölgyek részére állítasz össze edzéstervet és táplálkozási tanácsokkal látod el őket? Induló vállalkozók részére adsz adózási kérdésekben tanácsokat? Máris sikerült elcsípned egy réteget.
3 Milyen előnyökkel jár a célcsoportod számára az, ha megoldod nekik a problémájukat?
Időgazdálkodási tanácsokkal látod el a komoly időhiánnyal küzdő cégvezetőket, így végre kevesebb stresszel, több elvégzett feladattal, és jóval több, a családjukra szánt idővel fognak rendelkezni.
Vagy a világítás, a fűtés-hűtés szabályzására és az optimalizált áramfelhasználásra megoldást nyújtó automatizálással, a zöldségek szavatosságát óvhatják meg, a különböző vízigényű növények megfelelő és optimális öntözését biztosíthatják. Így kevesebb rezsi, kevesebb kárba veszett termék lesz a végeredmény; egy versenyképes gazdaságot eredményezhet a számukra.
4 A szakmádban, iparágadban mi az, amit utálhatnak a vevők?
Mik a "szarvashibák", melyeket te biztosan szeretnél elkerülni?
Bababarát szálláshelyek esetében minimális információkat kapnak csak a szálláshelyektől. A honlapon is minimális infó. Így telefonhívások sokaságát kell lefolytatniuk ahhoz, hogy tudják hány málhával induljanak neki az útnak a nagycsaláddal.
Adókérdésekkel kapcsolatban mindig csak a szokásos sablonválaszt kapják a hivatalos szervektől; ellenben te adótanácsadóként részletes és konkrét válaszokat adsz minden egyes feltett kérdésre. Bármikor is akadnak el, rögtön tudják, kihez forduljanak tanácsért.
5 Miben vagy más, mint a konkurenciád?
Nem csak a megrendelést teljesíted, de a megrendelt termékek beszerelését is megoldod, valamint szakmai tanácsokkal segíted a vásárlókat.
Minek neked ilyen kérdésekkel foglalkozni?
Mert nem fogsz tudni megfelelően kommunikálni a célcsoportod felé, ha nem tudod, milyen problémákkal küzdenek igazán. Hogy milyen kifogásokat gyártnak magukban egy-egy „megoldás” láttán. Ha nem tudod, mik az erősségeid, miben tudsz te többet nyújtani másoknál.
Azonban senkinek sem lesz erős vállalkozása attól, hogy csupán a kérdésekre ad válaszokat. Ezért kezd el átültetni őket a gyakorlatba is; a kommunikációdban tartsd szem előtt a kérdésekre adott válaszaidat!