Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. november 13., péntek 11:38

Hogyan írj sikeres tartalmakat webáruházak termékeihez?

Értékelés:
(1 szavazat)

Adott egy hiba, melyet a legtöbb webáruház elkövet - még mindig. Sejted, hogy mi ez?

Léteznek olyan termékek, melyek önmagukban egy vizuális bombaként hatnak. Annyira látványosak (főleg, ha profi fotós készít róluk termékképeket), hogy naivan el is hisszük: néhány kép alapján meghozható a vásárlói döntés. Ezért nem tartjuk fontosnak, hogy energiát fordítsunk a termékleírás elkészítésére. Arra pedig pláne nem, hogy az célt is érjen.

De vajon jól teszed, ha te is így teszel?

 

Nagy a tét: a vevőd lesz vagy sem

Valahogy elméletben tudja mindenki, hogy egy termék hatékony értékesítéséhez alapvető, hogy a fontosabb információkat, paramétereket megismerhesse a leendő vásárló. Azonban a gyakorlatban ez a legtöbbször a webáruházak esetében elmarad. Még az egészen nagy és közismert webáruházak esetében is.

Viszont a képlet igen egyszerű: vagy meggyőződ a látogatót, hogy a te terméked az ideális neki… vagy nem, de akkor nem lesz a vevőd.

Természetesen a vásárlás elmaradásáért még számos más tényező is ludas lehet, ilyen például a rendelés menetének nehézkes és körülményes kivitelezése az oldalon, a túl magas szállítási költség, az adatvédelmi tájékoztató hiánya vagy az ÁSZF hiányos megléte (bizalmatlanságot fokozza).

Azonban a termékleírás hiánya többszörös veszteséget jelenthet a számodra.

 

A termékleírás hiánya többszörös veszteséget jelenthet

A szöveges leírás teljes hiánya csökkenti annak az esélyét, hogy a Google a keresések során a találati lista elejére sorolja az adott termékoldalt. De, ami még fontosabb, hiába is kerül előre, ha a vásárlót nem győzi meg az adott oldal.

A szöveges leírás megléte egy termékoldalon evidens, azonban ennek a minősége és milyensége se mindegy.

 

Hogyan írj termékleírásokat?

 

Egyedi, saját leírásokat készíts!

A minőségi termékszöveg akkor jó, ha segíti a látogatókat a vásárlói döntés meghozatalában. Ne másold a szövegeket más weboldalakról. A Google is bünteti a duplikációt, valamint a látogató sem kap többet annál, mint amit az előző honlapon kapott.

Okosan a szövegekkel

A leírás ne hátráltassa a vásárlást, ez lehet egy olvashatatlan betűtípus, zavaró színválasztás, vagy a túl hosszú a szöveg. A termék leírásában használd a termékedhez kapcsolódó kulcsszót. Annak szinonimáit, vagy ragozott alakját is.

 

Ne csak a jellemzőket emeld ki, hanem az előnyöket is!

A jó termékleírás nem csupán a jellemzők száraz felsorolását hordozza magában, hanem a termékek előnyeit is kiemeli. Azt, hogy a bizonyos jellemzők milyen előnyöket rejtenek a vásárló számára.

Hozzunk egy példát?

Egy Led-es lámpa esetében a száraz termékjellemző - miszerint az energiafelvétele átlagosan 1.5W és 5W között van - egy hétköznapi embernek, mint ahogy a vásárlód is az, még nem mond semmit. Azonban, ha azt is kommunikálod a termékjellemző mellett, hogy ez milyen előnyöket is rejt a vásárló számára, akkor máris érveltél a terméked mellett.

Mi is hiányzik akkor a fenti állítás mellől?

A LED lámpák akár 80%-kal kevesebb energiát fogyasztanak a hagyományos lámpáknál, izzóknál. Így rengeteg energiát, és pénzt spórolnak neki hosszútávon.

A tények és adatok adnak hitelességet, ezért állításodat egy-egy adattal is alá tudod támasztani. A vásárlód az előnyök miatt vásárol meg bármit is.

 

Kerüld a közhelyes állításokat!

Vajon melyik az a kifejezés, jelző, melyet szinte minden termékhez automatikusan hozzárendelsz?

Kitalálod? A „minőségi”kifejezés.

Mivel közhelyként szinte minden termék mellett ott virít, éppen ezért el sem hiszi igazán az érdeklődő. Átsiklik felette. A bizalmatlanságot pedig pusztán ez a csupasz jelző nem fogja leromolni a vásárlóban. Nem fogja tudni, miért is minőségi az, amit el akarsz neki adni. Miért is kéne elhinnie az állításodat?

Akkor hogyan bizonyítsd és kommunikáld, hogy valóban minőségi terméket árulsz?

Ne állítsd róla, hanem mutasd meg!

Mutasd meg neki; kommunikáld a vásárlód felé, hogy például a saját kézi készítésű takarókkal mennyi munka van ténylegesen. Mennyi munkaóra áll mögötte, mennyire komplikált ennek elkészítése.

Természetesen ne litániákat írj a termékleírás során. De a megfelelő szóhasználattal a szövegfelépítéssel nem csak állíthatod, hogy minőségi, hanem meg is mutathatod, hogy miért az.

 

Arról szól a termékoldalad, mint amire a látogató keresett?

Ha a keresőből érkezik egy potenciális vásárló, aki például babzsákot szeretne vásárolni a gyermekének; a keresés során találatként kiadott érkező oldal ilyenkor nem szólhat másról, mint a babzsákról. Ahhoz, hogy oldalad releváns legyen az adott témára, különböző eszközöket is használhatsz. A termékleírás mellett erősítheted a relevanciát a title és meta description, képek elnevezései (alt tagok) kitöltésével is.

 

Termékhibák – Nem feltétlen érdemes letagadni őket!

Egy terméknek lehetnek olyan hibái, melyek nyilvánvalóak és nem lehet őket letagadni, elsumákolni.

Mit tegyél ilyen esetben?

Reménykedhetsz abban, hogy talán nem veszik észre majd a vásárlók, nem kérdeznek rá a kommentekben, e-mailben, vagy telefon. Azonban ez esetben saját magad hozod hátrányos helyzetbe.

Miért?

Mert elveszíted az irányítást, és nem tudod befolyásolni az eladást.

Akkor mi tévő légy?

Ne tagadd le a hibát, hozd fel azt; majd kezeld!

Jó kommunikációval elérheted, hogy kisebbnek tűnjön a hiba. Ráadásul módod nyílik arra, hogy kezeld az esetleges kifogásokat a vásárló fejében. Nagyobb esélyt adsz így annak, hogy kevesebb potenciális vásárlótól essél el.

Ráadásul az imázsodra is pozitív hatással van, hisz őszinte eladó leszel. Aki nem sumákol, nem tereli a szót, hanem őszintén vállalja a termék esetleges hibáit, melyet viszont ügyesen kezelve minimális hibaként állíthatsz be a vásárló előtt. Ami egy apróságnak fog csupán tűnni.

Az őszinteség tarolni fog. Hiszen a mai világban mindenki mindent tökéletesen állít be, jobb színben jelenít meg; éppen ezért nem elég hihető. Gondolj csak a „tökéletes reklámokra” a tévében.

 

Használd az AIDA-modellt!

Az AIDA-modell a sikeres eladás természetes folyamatát öleli fel, és magában foglalja:

Figyelemfelkeltést - (Attention)

Olvasó érdeklődésének megszerzését - (Interest)

Megteremti és létrehozza a termék vagy szolgáltatás iránti igényt - (Desire)

Lezárja az „üzenetet”, elad - (Action)

 

Az egyik legfőbb különbség az „írok valamit” féle szövegírás és marketingszöveg, a marketingkommunikáció között.

A termékleírásoknál mindig ismételd a fő mondanivalót, a fő üzenetet az oldalon. Ismételd meg akár többször is; az egyszeri alkalommal feltüntetett információn könnyű átsiklani.

 

Kezeld a kifogásokat

Az olvasó gondolataiban csak úgy kavarognak a kifogások, hogy miért is nem kellene most neki megvenni a termékedet. Mindig jönnek a kifogások.

...de biztosan drága, az olcsóbbal is jól járhatok.

…most miért kellene nekem újat venni, ha a régebbi modell is tökéletesen működik.

…ez most nekem elég nagy kiadás egy összegben.

Kezeld-e kifogásokat és válaszold meg azokat!

 

És erről se feledkezz meg: a képek használatáról!

Ne csak lényegre törő, egyedi szöveggel lásd el termékoldalakat és kategóriaoldalakat, hanem jó minőségű képpel is illusztráld az adott terméket. A termékképek silány kivitele épp olyan negatív hatással van az eladásra, mint a hiányos információ.

A webáruházak letagadhatatlan hátránya, hogy a vásárló nem tudja kézbe venni a terméket (a 14 napos elállási jog is ezért hívatott többek között). Így a képek igen fontos szerepet játszanak az eladásban. Azonban ezek minősége nem másodlagos. Kerüld az amatőr képeket, és a stock photokat is.

A termékképek mindig mutassák be a termék előnyeit (milyen jobbról-balról, oldalról; hogyan viselkedik a gyakorlatban, munka közben stb.), szerezze meg a vásárló figyelmét. Keltsen benne érzelmeket!

 

Ne feledd! Ha a termékoldalad szövegezése nem profi, rengeteg bevételtől esel el –csak és kizárólag a kommunikációd miatt. Ugye nem engedheted meg ezt magadnak? Akkor keress minket, itt megkaphatod a segítséget.

Megjelent: 436 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. november 13., péntek 11:53

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?

  • A kétlábú ló esete
    A kétlábú ló esete Elől vagy a Google találati listáján, mégsem jönnek a megrendelések? Próbáltál már megülni egy kétlábú lovat? …Ne beszéljünk…