Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2015. november 02., hétfő 10:54

Itt a vevőhajsza - Avagy te hogyan készülsz a karácsonyi szezonra?

Értékelés:
(1 szavazat)

Te készülsz már a karácsonyra? Na és a céged?

Az idei karácsony legyen más! Sokan nem is gondolnák, hogy egy apró kis szemléletváltoztatással milyen sikereket lehet elérni a karácsonyi marketingszezonban. A számos lehetőség mellett vállalkozásodat egy céges bloggal is felkészítheted a karácsonyi dömpingre. De mégis hogyan?

Még csak most halásztuk elő az őszi cipőt, mégis nyakunkon az ajándékvásárlás és a karácsonyi hangulat beférkőzik lassan mindenhová. Narancsos fahéjas tea, mézeskalács, forralt bor, fenyőfa, égősorok, képeslaphegyek, maradék télapó csoki. Ne is emlegessük?

… és nem utolsósorban a cég marketingjét kellene felturbózni a karácsonyi időszakra?

Ha olyan termékeket árusítasz, forgalmazol, melyeket mostanság fognak keresni a vásárlók; bizonyára teljes fordulatszámon azon pörög az agyad - már jó pár hete -, hogy miként készülj a karácsonyi szezonra. A webáruházaknak különösen izzasztó ez az időszak.

 

Ne nyűgnek fogd fel, hanem lehetőségnek!

A hétfőket sem kedveljük, mégis minden héten találkozunk velük. Éppenséggel vannak olyan időszakok is az évben, melyek a „nyűg” fogalmát többszörösen kimerítik. Ilyen a karácsonyi időszak is. Azonban cégvezetőként, kereskedőként a többszörös bevétel – éves bevételed 30-40 % - át is kiteheti - elfeledtet veled minden fáradtságot, bosszúságot, macerás ügyfelet. Így ebben az időszakban nem teheted meg, hogy nem fókuszálsz eléggé a marketingre.

Vannak vásárlók, akik célirányosan keresgélnek; de a nagyobbik részüknek - különösen a későn ébredőknek - még fogalma sincs, hogy mit vásároljon szeretteinek. Éhezve várnak az ötletekre. Hogyan használhatod ki mindezt ügyesen?

 

Ne csak a megszokott módszerekkel készülj a karácsonyi szezonra!

Egyesek bevállalnak egy ünnepi designt a honlapjukra, üzletük küllemére vonatkozóan. Hisz, ha az egész oldaluk témájának karácsonyi érzést adnak; az olyan üzenetet hordozhat a vevők felé, hogy az eladó készül a karácsonyi időszakra. Ez erősítheti a látogató bizalmát is. Valamint egy karácsonyi pompában tündöklő üzlet is inspirálhatja a vevőket a vásárlásra.

Mások - különösen a B2C szolgáltatások – ennek az időszaknak a marketingjére bónuszok repertoárjával készülnek, és ezeket ajánlják fel kiegészítésként.

Ajándékok, extra szolgáltatások, bónuszok, árubemutatók, kóstoltatások, árengedmények, karácsonyi garanciák… na de milyen lehetőség adott még arra, hogy a kommunikációdba is belecsempészd a „karácsonyi marketinget”?

Számos hasznos eszközt vethetsz be ebben az időszakban, azonban kár volna kihagyni egy igazán sikeres módszert!

 

Használd a céges blogod szócsőnek!

Korrektül vezetett szakértői blogodnak a karácsonyi szezonban is hasznát veheted. Sőt.

Ha csak ajánlatokkal bombázod az ügyfeleidet, vásárlóidat; akkor a hírlevelek és ajánlatok dömpingáradatában te is csak egy leszel a sok közül. Azonban egy céges blog, mely amúgy is rendszeresen frissül; remek lehetőséget adhat neked arra, hogy hasznos cikkeket ossz meg a karácsonyi időszakban a vásárlóiddal. Inspirációkat adhatsz nekik tippekkel, cikkekkel; és hasznos segítség lehetsz nekik az ünnepi készülődésben.

A karácsonyi szezonban a legnagyobb fejtörést a vásárlók számára a „mit vegyek, és kinek” dilemma okozza. Így remek lehetőséged nyílik arra, hogy a vásárlókat rásegítsd egy-egy döntés meghozatalára.

 

Például ötleteket, tippeket adhatsz nekik, hogy kinek mit érdemes ajándékba vinni.

„Ajándékötletek nagymamáknak”

„Gyerekek kedvence”

„Slágertermékeink a rocker stílust kedvelőknek”

 

Hogyan tűnj ki a hasonló hírlevelek közül?

Ne csak a termékkörödet népszerűsítsd akciós felirattal, „karácsonyi kedvezmények táblával”; hanem ötletesebb tárgysorokkal felhívhatod az emberek figyelmét arra, hogy te nem csak termékeket kínálsz nekik, de számos hasznos infóval és ötlettel is ellátod őket a karácsonyi készülődésben.

Blogcikkek, ajánlók, Facebook posztok, hírlevelek - a karácsonyi szezonban is tálcán kínálják a lehetőségeket. Te kihasználod ezeket?

Ne csak a terméket és az ajánlatot told a potenciális vásárlód “orra alá”, légy informatívabb!

 

Megjelent: 369 alkalommal Utoljára frissítve: 2015. november 02., hétfő 11:01

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?

  • A kétlábú ló esete
    A kétlábú ló esete Elől vagy a Google találati listáján, mégsem jönnek a megrendelések? Próbáltál már megülni egy kétlábú lovat? …Ne beszéljünk…