Még csak most halásztuk elő az őszi cipőt, mégis nyakunkon az ajándékvásárlás és a karácsonyi hangulat beférkőzik lassan mindenhová. Narancsos fahéjas tea, mézeskalács, forralt bor, fenyőfa, égősorok, képeslaphegyek, maradék télapó csoki. Ne is emlegessük?
… és nem utolsósorban a cég marketingjét kellene felturbózni a karácsonyi időszakra?
Ha olyan termékeket árusítasz, forgalmazol, melyeket mostanság fognak keresni a vásárlók; bizonyára teljes fordulatszámon azon pörög az agyad - már jó pár hete -, hogy miként készülj a karácsonyi szezonra. A webáruházaknak különösen izzasztó ez az időszak.
Ne nyűgnek fogd fel, hanem lehetőségnek!
A hétfőket sem kedveljük, mégis minden héten találkozunk velük. Éppenséggel vannak olyan időszakok is az évben, melyek a „nyűg” fogalmát többszörösen kimerítik. Ilyen a karácsonyi időszak is. Azonban cégvezetőként, kereskedőként a többszörös bevétel – éves bevételed 30-40 % - át is kiteheti - elfeledtet veled minden fáradtságot, bosszúságot, macerás ügyfelet. Így ebben az időszakban nem teheted meg, hogy nem fókuszálsz eléggé a marketingre.
Vannak vásárlók, akik célirányosan keresgélnek; de a nagyobbik részüknek - különösen a későn ébredőknek - még fogalma sincs, hogy mit vásároljon szeretteinek. Éhezve várnak az ötletekre. Hogyan használhatod ki mindezt ügyesen?
Ne csak a megszokott módszerekkel készülj a karácsonyi szezonra!
Egyesek bevállalnak egy ünnepi designt a honlapjukra, üzletük küllemére vonatkozóan. Hisz, ha az egész oldaluk témájának karácsonyi érzést adnak; az olyan üzenetet hordozhat a vevők felé, hogy az eladó készül a karácsonyi időszakra. Ez erősítheti a látogató bizalmát is. Valamint egy karácsonyi pompában tündöklő üzlet is inspirálhatja a vevőket a vásárlásra.
Mások - különösen a B2C szolgáltatások – ennek az időszaknak a marketingjére bónuszok repertoárjával készülnek, és ezeket ajánlják fel kiegészítésként.
Ajándékok, extra szolgáltatások, bónuszok, árubemutatók, kóstoltatások, árengedmények, karácsonyi garanciák… na de milyen lehetőség adott még arra, hogy a kommunikációdba is belecsempészd a „karácsonyi marketinget”?
Számos hasznos eszközt vethetsz be ebben az időszakban, azonban kár volna kihagyni egy igazán sikeres módszert!
Használd a céges blogod szócsőnek!
Korrektül vezetett szakértői blogodnak a karácsonyi szezonban is hasznát veheted. Sőt.
Ha csak ajánlatokkal bombázod az ügyfeleidet, vásárlóidat; akkor a hírlevelek és ajánlatok dömpingáradatában te is csak egy leszel a sok közül. Azonban egy céges blog, mely amúgy is rendszeresen frissül; remek lehetőséget adhat neked arra, hogy hasznos cikkeket ossz meg a karácsonyi időszakban a vásárlóiddal. Inspirációkat adhatsz nekik tippekkel, cikkekkel; és hasznos segítség lehetsz nekik az ünnepi készülődésben.
A karácsonyi szezonban a legnagyobb fejtörést a vásárlók számára a „mit vegyek, és kinek” dilemma okozza. Így remek lehetőséged nyílik arra, hogy a vásárlókat rásegítsd egy-egy döntés meghozatalára.
Például ötleteket, tippeket adhatsz nekik, hogy kinek mit érdemes ajándékba vinni.
„Ajándékötletek nagymamáknak”
„Gyerekek kedvence”
„Slágertermékeink a rocker stílust kedvelőknek”
Hogyan tűnj ki a hasonló hírlevelek közül?
Ne csak a termékkörödet népszerűsítsd akciós felirattal, „karácsonyi kedvezmények táblával”; hanem ötletesebb tárgysorokkal felhívhatod az emberek figyelmét arra, hogy te nem csak termékeket kínálsz nekik, de számos hasznos infóval és ötlettel is ellátod őket a karácsonyi készülődésben.
Blogcikkek, ajánlók, Facebook posztok, hírlevelek - a karácsonyi szezonban is tálcán kínálják a lehetőségeket. Te kihasználod ezeket?
Ne csak a terméket és az ajánlatot told a potenciális vásárlód “orra alá”, légy informatívabb!