“Az energiád és a lelkesedésed azután keletkezik, hogy belevágtál valamibe.” – mondja Andrew Matthews motivációs előadó. Ez különösen igaz egy vállalkozás életében a sokszor felesleges nyűgnek vélt dolgokat illetően. És valljuk be, sok dologhoz kedvünk sincs!
Ilyen egy céges blog is; elsőre se ötlet, se kedv, a hajad is égnek áll tőle. Ráadásul számos vetélytárs akar elgáncsolni „futás közben”. A konkurens cégek? Ááá. Hová gondolsz?! Ennél sokkal nagyobb ellenséggel nézel szembe! Kíváncsi vagy rá, mivel?
Épp az új gyerekorvoshoz tartasz a fiaddal. Nem tudsz róla túl sokat. Csak annyit, amennyit a váróteremben ülő szülők beszélgetéseinek zajából leszűrsz.
Majd beszélgetésbe elegyedsz az egyik szülővel, aki megmutatja neked telefonon a gyermekorvos blogját. Ahol számos hasznos tanácsával és az orvoslással kapcsolatos nézeteivel néhány perc alatt eloszlatja benned a vele kapcsolatos kételyeket. Ahogy egyre többet olvasol, egyre nyugodtabb is leszel.
Miért szavaztál hirtelenjében bizalmat neki?
Ugyanaz az ismételt álláshirdetés feladása, mert nem sikerül hosszútávra jó munkaerőt találni. Negatív pénztáregyenleg a hó végén, feleslegesen kidobott összegek a reklámokra. Megint egy értékesítő, aki - úgy érzed - csak az ebédszüneted lopja.
Vagy egy tárgyalás, melyen szíved-lelked kiteszed, de a tárgyalópartner végül a konkurenciát választja. Ne is soroljuk tovább? Teli a hócipő?
Szituk, melyekből vállalkozóként te is tutira begyűjtöttél már párat. Hogyan segít mindezen a marketing? Ne feledd! Vállalkozásod emberekkel kommunikál. Íme, 5 érv a marketing mellett, hogy ne utáld annyira!
Elől vagy a Google találati listáján, mégsem jönnek a megrendelések?
Próbáltál már megülni egy kétlábú lovat? …Ne beszéljünk badarságokat? Pedig sokan éppen ezt teszik, és nem értik miért „dőlnek el”, miért nem sikerül megállniuk! Ma már nem elégséges egyszerűen a legelsők között lenni válaszként egy keresésre a világhálón. A látogatókat meg is kell győzni, ott is kell tartani a honlapodon, és nem szabad elengedni őket, míg nem szavaztak rád egy „Igennel”!
A közösségi média, mint márkaépítő - Hogyan használd ki a lehetőségeket?
Az Ipsos nemzetközi vizsgálata szerint a mai világban már nem egy márka honlapjáról tájékozódnak az emberek, ha használható, hasznos és a döntésüket elősegítő termékinformációra van szükségük! A közösségi média szerepe ebben egyre növekvőnek mutatkozik. Habár világviszonylatban 2013-ban még kevesebb aktivitást mutattak ebben a magyar netezők.
Azonban ma már alapjelenség, és a jövőben csak nagyobb fokú elterjedése várható, hogy a termékek, szolgáltatások minőségére, használhatóságára kíváncsi személyek a „közösséghez” fordulnak információhoz. Az online világban osztják meg egymással tapasztalataikat.