„Szép új napra” virradt ma a világ. Megmarad a nemzetközi tanulmányi szak. Szerdától drágább lesz a tankolás. És a mai naptól elindult a Google mobil Armageddonja. Miről zagyválok?
Ha az előbbi kettő nem is érint téged, ez utóbbi biztosan, amennyiben weboldalad van. A mai napon a világ vezető gazdasági portáljai nem valami huszadrangú hírként, hanem egyenesen nyitóoldalon számoltak be a Google ma indult, azaz 2015. április 21.-én életbe lépett mindent felforgató mobil algoritmusáról. Hogyan érint ez téged?
Figyelemfelkeltő. A legtöbb vállalkozó, így te is csak ennyit tudsz róla?
De még mindig szkeptikus vagy, ugye? Mert eddig mindig „csendben” csináltad a dogokat, mert szüleid is azt mondták: Ne légy különc, aki kilóg a sorból! Csak az erőszakosak nyomulnak.
Azonban célcsoportod figyelmét egyre nehezebb felkelteni a hagyományos reklámozási vagy marketingeszközökkel. Éppen ezért erre a „mozgékony, provokatív, újfajta” módszerre van szükséged. Mire is? A gerillamarketingre. Megsúgom, még olcsó is!
Ha te sem jársz csukott szemmel, biztos vagyok benne, hogy folyamatosan belebotlasz jobbnál jobb kreatív reklámokba, marketingmegoldásokba. A Dove ismételten különös reklámmal hívta fel a figyelmet magára. Ezúttal sem spórolt a kreativitással.
Kampányaik rendre a nők önbizalmát veszik célba. Legújabb kisfilmjük is ezt igazolja: a reklám, mely valóban a célcsoport szívéhez szól, vírusként terjed a világhálón.
Apró, bosszantó, sokuk alig fél centis; jellegzetes percegés hangot adó kis ellenség, mely bútoraid, fatárgyaid vagy akár a verandád gyilkosa lesz. Az idegesítő szú, melynek fenyőket pusztító változata Észak-Amerika nyugati részének több millió hektárnyi fenyvesét felfalta már.
Melyik szúféle veszélyes a vállalkozásodra? A sok téveszme, mely ott zizeg a füledben. Amik miatt nem tudod kivárni a sikereket, és amik felfalják a vállalkozásod. Persze csak akkor, ha engeded! Már végigjártál kismillió marketingoldalt, kipróbáltál sokféle marketingmódszert, … azonban lehet, hogy közben észre sem vetted a lényeget?
Őszinte leszek hozzád. Nem értelek. Nem értelek, mert még mindig a kétkedők közé tartozol, ami a tartalommal kivitelezett sikerek elérését illeti. Még mindig nem kezdtél neki, pedig már most óriási lemaradásban vagy.
Még mindig vársz azzal, hogy a tartalommarketinget kihasználva saját kezedbe vedd és tudatosan építsd a szakmai státuszod, hogy bizalmat kelts másokban veled szemben, és hogy saját kommunikációs szócsövet hozz létre. Méghozzá fillérekből. Hozzáállásoddal saját magad fosztod meg a hosszútávú sikerektől és élteted a konkurenciád!
Nos, megkérdezem utoljára: mire vársz még?