Stratégiák, ötletek, plakátok, szórólapok, reklámszpotok. Mikor, mennyit, mire és hogyan költs? Hiába próbálsz rágörcsölni az offline és online marketingre, ha hiányzik belőled illetve vállalkozásodból az az apró momentum, mely nemcsak ingyen van, de hiánya a vállalkozásod működését is gallyra vághatja. Ne feledkezz meg róla a „VEVŐHAJSZÁBAN” és a nagy rohanásban! Mi lenne ez?
„WOW. Honnan szeditek elő ezeket a kreálmányokat, melyeket a cikkek mellé helyeztek ki?”- teszik fel a kérdést sokan.
Nem „gyártunk le” egyetlen blogcikket sem anélkül, hogy egy - a cikk lényegét, üzenetét erősítő - reklámszerű kreatív képet ne készítenénk hozzá. Minden egyes ügyfelünk, minden egyes cikkéhez. Így a tiédhez is. De miért jársz jól vele?
Próbálj meg egy csapatépítő tréninget úgy összehozni egy 10 fős csapat számára, hogy mindenkinek jó legyen. Nem fog működni. Nincs olyan, hogy mindenkinek jó. Különösen, ha mindenkinek ugyanazzal a kedvcsinálóval szeretnéd „eladni” a tréninget. A túlságosan általánosan megfogalmazott célcsoport-meghatározással is ez a gond. "Mindenkinek jó"? Nehezen elképzelhető! De hiszen annyi előnye van termékednek, szolgáltatásodnak; akkor hogyan reklámozd eredményesen?
Szolgáltatásod vagy terméked legújabb, frissített változatát szeretnéd eladni. Méghozzá annak, aki nemrégiben vásárolt tőled ugyanilyet. De a feladat során felmerül a kérdés: ha megvette, miért lenne szüksége az újra, a frissre, a legújabb változatra?
Hogyan kelts benne vágyat a termékedre, és hogyan adj indokot a vásárlásra? A vágykeltés mellett adj neki racionális érveket is, hogy alátámaszthassa a vásárlás melletti döntését és ne érezze azt felesleges kiadásnak!
A hátrány… a legnagyobb mumus, ami az élet számos területén visszavethet bennünket egy cél elérésében. Már ha hagyjuk.
A céged üzenetének kialakítása során azon nehézségekkel is szembe kell nézned, melyek elsőre kellemetlenek lehetnek, azonban felmerülhetnek a cégeddel kapcsolatban; és a kérdéseket a vásárlók, az ügyfelek is feltehetnék.
Bármilyen hátránnyal is bírsz a konkurenciához képest a jelenlegi helyzetben, a hátrányodat fordítsd előnnyé! De mégis hogyan?