Nyomtatás
2016. június 27., hétfő 12:14

Képek használata - nem érted miért fontos, ezért kihagyod a nagy dobást

Értékelés:
(4 szavazat)

Szeretnéd igazán egyszerűen növelni a honlapodon a hitelességet és a szolgáltatásod iránti vágyat? Vagy az érzelmekre szeretnél még jobban hatni? A siker receptje egyszerű.

Mégis folyton kifogásokat támasztasz vele kapcsolatban. És feleslegesnek véled.
Mert nincs rá időd, és amúgy sem érted miért fontos ez neked a cégedet illetően: ez a képek használata.
Honlapon, blogcikkekben, közösségi médiában. Hogyan kerülsz hátrányos helyzetbe, ha kihagyod a vizualitást a marketingben?

 

"Nincs időm saját képeket készíteni.
Szedek valamit a netről.
Csak legyenek fent  a honlapon a legfontosabb információk, minek képeket használni bárhová is?"

Általános problémád neked is, hogy a holnapkészítő, a barátod, a nejed folyton azzal zargat, hogy rakj fel képeket a honlapodra. Az előbbi szakmai szempontokat figyelembe véve kéri tőled a képeket, az utóbbiak - jó esetben - a jó ösztöneikre hallgatva.

Pedig neked mindez csak nyűg.
Nyűg, hogy autóbérléssel foglalkozó cégként az összes autódról képet „kell” készíteni.
„Nem elég, ha leírom a fő kategóriákat, és illesztünk hozzá egy képet illusztrációnak?” - kérded magadtól.

És ott vannak még a blogcikkek is. Képkeresés a bejegyzésekhez…jaj, de nem szereted.

Szálláshelyként nem elég, ha felraksz a helyszínről néhány képet? Minek az itt megtartott esküvőkről is képeket feltölteni?

 

Minek egyáltalán bármilyen cikkhez képeket használni?

Tudod régen egy vidéki faluban az idősebb korosztály kommunikációja a beszéd volt. Az emberek rengeteget beszéltek, hosszasan magyaráztak az akár triviálisnak tűnő gondolatokat is.

Azonban a 21. században élünk. Ahol évről évre fejlődik a kommunikációs technológia. Felpörgött világunkban a beszéd helyett egyre jobban a vizuális hatások veszik át a kommunikáció lényegét.

De konkrétan hogyan válik előnyödre a használatuk?

 

A vizuális elemek- képek, videók - növelik egy honlap hatékonyságát

Az emberek többségének nyűg a képek keresése, készítése - mint ahogy neked is-, pedig  a tartalomhoz, esetleg a szolgáltatásodhoz passzoló kreatív illusztráció növelheti a konverziót az oldaladon.

Azon honlapokon, ahol a tartalom képekkel és videókkal van vegyítve, sokkal többet időznek a látogatók.  A képeket jóval többen nézik meg, mint a szöveges tartalmakat.

Így egy kreatív képpel a szöveges üzenet/cikk esélyét épp úgy növelheted, mint egy ütős címmel.
Mindemellett a külső hivatkozások számát is növelheted.

 

A képek használata segíti a keresőoptimalizálást

A megfelelően „felcímkézett” (alt tagok kitöltése) képekkel, valamint a honlapon használt infógrafikákkal növelheted a webes forgalmat.

A képkeresőkön keresztül (ha a fotó alt tagját is megadtad), a releváns és szolgáltatásoddal összefüggő témákra/kifejezésekre is gyakorta adhat válaszként a keresés során a Google.

 

Vezetik a tekintetet, alátámasztják az írott anyagot és vele együtt az üzenetet

Mivel egyre nagyobb a vizuális éhségünk, az online média fiatalabb fogyasztói rétege még a legegyszerűbb hírt is inkább egy videóban nézi meg. Az IAB mérése szerint 2015-ben a mobil reklámköltés majdnem a duplájára nőtt 2014-es adatokhoz képest.

A külvilágból érkező információk jelentős részét, akár 70-80%-át is a látás útján dolgozzuk fel. Egy videó töredék idő alatt képes átadni azt a mennyiségű információt, amit írásban kellene bemutatni. „Gyorsabban fogyasztható”.

 

De …nem csak a videók erejét használhatod ki, a képekét is.

Ugyanis vizuális elemként a videók mellett épp ugyanazon információt közvetíthetik. Egy kreatív kép is érzelmeket generálhat, épp úgy, mint egy néhány mp-es videó.
Fontos eszköz lehet a hitelességnövelésre, vagy arra, hogy vágyat ébresszen a szolgáltatásod iránt.

A honlaplátogatód - mint ahogy minden ember, így te is - a külvilágból származó információk mintegy 60-80 százalékát a látása révén érzékeli. A szem ugyanis a környezetben szerzett tapasztalatok leggyorsabb adatátvitelét biztosítja.

 

Egy kreatív képpel növelheted a Facebook posztok átkattintási arányát is

A közösségi alkalmazásoknál (Facebook, Twitter, Pinterest) különösen nagy hangsúly vetül a képekre. A közösségi portálokon pedig a felhasználók inkább többször időznek, keveset. És viszonylag elég gyorsan szelektálják a látótérbe került információkat.

Hosszú idővonalak, kilométeres szöveges posztok. Hogyan tűnj ki ilyenkor a posztok közül? Használj- akár a blogcikkeidhez is - egyedi kreatív képeket.

A vizuális információ így gyorsabban eljut a tudatokig, mint a szöveges. Nem fognak olyan könnyen elmenni a hasznos cikked és tartalmad mellett azok sem, akiket egyébként érdekelne.

Az emberi agy pedig a szöveges infóval ellentétben a vizuális információt jóval gyorsabban dolgozza fel. A fotók, képek és videók sokkal nagyobb kattintási arányt eredményezhetnek.

Különösen, ha a call to actiont (cta) még a képekben is jelen van.

 

CTA, az meg mi?

A cta - a marketinganyagok legfontosabb és kihagyhatatlan eleme -  lehet egy „ide kattints”, „iratkozz fel”, „like-old a posztot”, „oszt meg a véleményed”, „kérj ajánlatot”, „olvasd el a cikket” …bármely elem, mely aktivitást válthat ki.

Növelheted velük a feliratkozók, az ajánlatkérők, a vásárlók, az átkattintók számát. Hiszen a Facebook-on kattintható a kép, mely aztán a megosztott linkre visz át.

Az egy időben látott és hallott információ mellett nehezebb figyelem nélkül elmenni, jóval tartósabban is rögzül. Gyorsabban fogyasztható.

A vizuális memória – a fogalmival ellentétben- sokszor hatékonyabb az emberi agyban.
Miért érdemes ütős kísérőképpel társítani a szövegírást? Erről itt olvashatsz!

 

Szeretnél ütősebb vizuális tartalmakkal megjelenni a közösségi médiában, mint versenytársaid többsége? Növeld a cikkeid olvashatóságát a jól megírt, és ütős címmel ellátott tartalom mellett egyedi és kreatív fotókkal is! Mi elkészítjük neked.

Ok, adjátok azt az ajánlat.

 

Megjelent: 5483 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. augusztus 28., vasárnap 11:04