Nyomtatás
2016. március 09., szerda 09:53

Honlapod mit mond el rólad nulladik benyomásként?

Értékelés:
(1 szavazat)

Vajon mennyi üzleti találkozót bukhattál el, mert a nulladik találkozás révén nem kaptál bizalmat a potenciális vevődtől? Az első személyes találkozóig már el sem jutottál. Honlapod felépítése, arculata, benyomása, „ruházata” ugyanis üzent. Miért fontos, hogy saját arculattal rendelkezzél?

 

Melyik a legfontosabb találkozás egy potenciális vevővel?

Gondoltam, hogy erre gondolsz. Pedig cégvezetőként, vállalkozóként hiába követsz el mindent, hogy az első személyes találkozáskor jó benyomást kelts egy leendő ügyfélben, már elkéstél vele.

De miért?

Mert a „nulladik találkozás” már első benyomást keltett benne. De mi ez pontosan és mi köze van ennek a honlapodhoz?

 

Egy szakadt farmerbe vagy egy Armani öltönybe mennél el egy tárgyalásra?

Vannak a megjelenésednek olyan tényezői, melyeket nem tudsz megválasztani. Hiszen nem tehetsz róla, hogy nagy orral, vagy éppen kék szemmel születtél. Azonban bizonyos tényezőket te magad választasz meg, ilyen az öltözködési stílusod is.

Egy 2004-ben, a Bogazici Egyetemen végzett kutatásból kiderül, hogy az öltözködés egy fontos önkifejező eszköz lehet, amellyel hatni kívánunk másokra. 6 db fényképet is a kutatásban résztvevők elé tártak a felmérés során, akik a különböző stílusban öltözött nők és férfiak öltözködése alapján (arcuk nem volt látható) hasonló foglalkozásúnak, és társadalmi beosztásúaknak azonosították őket. Csupán az öltözetük alapján.

Az öltözék árulkodik a viselőjéről.

Vajon egy hippi szerelésben és hosszú hajjal is ugyanazt az érzést váltanád ki a tárgyalópartneredben egy üzleti megbeszélésen, mint egy Armani öltönyben?

Az igazi kapcsolat a nulladik találkozáskor kezdődik a potenciális vevőddel. Ezt a találkozást pedig a 21. században többek között a honlapod teszi lehetővé. Ezért nem mindegy mit üzen rólad.

Gondolj csak bele, hogy az első randi mennyire meghatározó egy párkapcsolat szempontjából. Azonban ahhoz, hogy első randi legyen, bizony jó benyomást kell kelteni az azt megelőző időszakban. Bizalmat, szimpátiát, érzelmeket kell gerjeszteni a másikban.

Az első üzleti megbeszélés is feltételez előzetes kontaktust a vevővel. De vajon milyet?

 

Honlapoddal üzensz a külvilágnak

Úgysem érdekel senkit a honlapod kinézete - véled te. Dehogynem, legfeljebb nem tudnak róla.

De a honlapod kinézete, nyelvezete, kommunikációja valamilyen benyomást kelt bennük, és szimpatikussá vagy unszimpatikussá tesz téged. Biztos lehetsz benne, ha nem találnak valamit rajta, azonnal lelépnek. Honlapod kinézete és használhatósága alapján fognak képet alkotni cégedről. Honlapod elárulja, ki vagy.

„Mert madarat tolláról, embert barátjáról, vállalkozást pedig honlapjáról ismerni meg”

Nem elég, ha jó a terméked, ha korrekt a hozzáállásod, ha garanciát vállalsz. Érzelmeket is kell ébresztened. Jó benyomást kell, hogy kelts a vevődben. Honlapodnak tükröznie kell, hogy ki is vagy te valójában. A nulladik találkozás egy vevővel tehát sokkal fontosabb, mint az első.

Első benyomás keltésére pedig csak egyszer van lehetőség. Mert lehet, hogy még csak nem is találkozott a cég tevékenységével részletesen, de a nulladik benyomás alapján máris ítél.

(Honlapod milyen „csomagolásban” várja a vevőket az Internet áruház polcain? Gyere el velünk egy virtuális bevásárlásra, és megérted azt is, hogy mi köze a termékcsomagolásnak a honlapokhoz!)

 

Arculattervezéssel a nulladik találkozó sikerességéért

A potenciális vevővel történő nulladik találkozás sikerét számos apró elem, eszköz befolyásolhatja. Tehát minden olyan eszköz, mely vállalkozásodat mutatja be. Legyen az egy szórólap, névjegykártya, de a honlapod arculata vagy tartalmi felépítése is.

Használsz-e honlapodon ügyfélvéleményt, szakmai cikkeket; honlapod kinézetének stílusa tükrözi vállalkozásod stílusát? Az arculat építheti vagy rombolhatja a megítélésedet.

 

Miért olyan fontos egy profi arculattervezés?

Egy honlap arculata legalább olyan fontos, mint maga a tartalom, vagy a vállalkozás tevékenysége. Mert az arculatnak minden esetben tükröznie kell a tartalmat. De milyen előnyökkel bír?

Az arculattervezés segít a marketingben

Céged egy vonzó arculat nélkül felejthetővé válik. A profi arculat viszont egy jobb minőséggel azonosítható. Egy minőségi szolgáltatásnak harmóniában kell lennie a holnap szöveges és vizuális tartalmával.

Arculattervezéssel felismerhetővé leszel

Ha tudatosan alkalmazod a különböző vizuális elemeket a honlapodon - melyek ráadásul összhangban vannak a vállalkozásod kommunikációjával -, akkor egy vonzó és emlékezetes imázst és vonzóbb cégprofilt kaphatsz.

Más leszel, mint a konkurencia

Egy arculati terv megkülönböztet a konkurenciától, mert bizony a te vállalkozásodnak is van arca, „öltözete”.

Terméked vagy szolgáltatásod sikere nem csak a munkatársak hozzáállásán vagy a termék minőségén múlik! Honlapod arculatával, a vizuális elemekkel tevékenységedet kommunikálod és demonstrálod minőséget.

 

Keress minket, és megtervezzük honlapod arculatát is. Arculattervezésre vagy logótervezésre volna szükséged? Keress minket még ma!

Hiszen téged nem lehet csak úgy figyelmen kívül hagyni!

Megjelent: 2762 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. március 09., szerda 10:16