Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2016. február 19., péntek 14:53

Hogyan ad el neked a szövegíró egy futócipőt?

Értékelés:
(1 szavazat)

Nem az a gond igazán, hogy kevés a látogató a honlapodon, hanem a legnagyobb probléma az, hogy a langyos, semmitmondó szövegek miatt most is épp potenciális vásárlóktól esel el.

Még mindig szkeptikus vagy a szövegírókkal kapcsolatban és inkább magad próbálkozol a termékeid eladásával?

Ismerd meg a szövegíró munkáját, hogy megértsd, miért van rá neked is szükséged! Hogyan ad el neked a szövegíró egy futócipőt? Hát így…

 

Képzeld el, hogy egy futócipőt akarsz eladni a neten. De ötleted sincs, hogy mivel fogd meg a látogatót. Szövegírót nem szeretnél alkalmazni az „értékesítésre”.

Mert úgy gondolod, hogy a szövegíró csak Word-ben írogat neked valamit. Ráadásul mit tudna ő írni arról a témáról, amit te már évek óta csinálsz.

Meglepőt fogok állítani

Jobbat, mint te.

 

Egy szövegíró nem ír róla, hanem eladja a futócipőt

Nem a fúrót kell eladni, hanem a lyukat a falon - hallottad már a klasszikus marketinges mondást?

Egy szövegíró mindig a problématudaton keresztül ad el. Hiszen egy potenciális vásárló csak akkor tudja igazán megismerni a valós problémáját, ha azt jól meg tudják neki fogalmazni.

Ezután a probléma következményeit vázolja fel. Például azt, hogy mit veszít az illető, ha nem kezeli a problémát, milyen negatív hozadékai lesznek, és hogyan romlik a mostani helyzete.

Majd a termékkel ígér egy megoldást. Ahol ez előnyöket felhasználva az érzelmekre hat, de racionális érveket is felhoz mellette.

 

Egy szövegíró elsősorban nem ír

Egy jó szövegíró elsősorban nem ír. Legkevesebb időt a tényleges szövegírással tölti. Munkája oroszlánrészét a kutatás, az ötletelés, a stratégia felépítése és a források megtalálása teszi ki.

A megfelelő termékelőnyök, a megfelelő információk megtalálása, és azok felhasználása egy jól felépített stratégia mentén. Több száz óra kutatás és írás, gyakorlás áll a háta mögött. (Éppen ezért a szövegírás nem egy mellékfoglalkozás.)

Egy értékesítési szöveg megírása során a jó szövegíró minden egyes mondatára „magyarázatot tud adni”. Tudja, mit miért használ… és miért pont azt használja.

 

Hogyan állsz hozzá a témához te, és hogyan egy szövegíró?

Terepre tervezett futócipőt szeretnél eladni lapos és normál lábboltozatúak számára.

Úgy véled, hogy a talpbetét, a sarokrésznél található memória hab, és az elülső és hátulsó gél csillapítás majd megfelelő „csali” lesz a vásárló számára. Ecseteled a termék magasabb kopásállóságát. Készítesz egy profi fotót.

És úgy véled, mindez elég vonzó ahhoz, hogy megrendeléseket kapj.

 

Hogyan áll hozzá egy szövegíró?

Egy szövegíró a tulajdonságokat alapul véve az előnyöket fogja elővenni (és nem a tulajdonságokat fogja szárazon közölni): milyen pozitív hatással van egy ilyen cipő az izmokra és hogyan akadályozza meg a gerincproblémákat, a bokasüllyedést és a baleseteket.

A szövegíró „nem a termékedet fogja eladni”, hanem azt, hogy a nem megfelelő futócipővel kivitelezett futás hosszútávon mennyire káros az egészségre.

 

Utána fog olvasni az ortopédiai elváltozásoknak; a lúdtalp, bokasüllyedés negatív következményeinek.

Olyan statisztikai adatokat, esettanulmányokat, netán egészségügyi adatokat keres, hogy egy szimpla cipő, vagy idejében nem cserélt széttaposott futócipő hogyan növeli meg az ín (fontos szerepet játszik a futásnál) terhelését, ami krónikus gyulladáshoz is vezethet.

 

Vagy a nem megfelelő futócipő milyen sérüléseket okozhat, és ez egy profi vagy amatőr sportoló számára milyen negatív következményekkel járhat.

Nem tud pénzt keresni vagy behozhatatlan hátrányba kerül a többi sportolóhoz képest; az amatőr futó nem tud a szenvedélyének élni, korlátozva lesz a szabadidejében, vagyis valahol a szabadságától fosztja meg a sérülés.

A futócipő – mint megoldás – előnyeit ecseteli. A legnagyobb előnyöket valamilyen érzelemhez fogja kötni (félelem, vágy, düh, szomorúság stb.), és ez fog dominálni a szövegében, a szóhasználatában is.

 

Ilyen lehet például:

Félelem – Pl. anyagi veszteség a sportsérülés miatt, vagy komolyabb egészségügyi probléma kialakulása

Vágy – hatékonyabb és kényelmesebb futás, sérülés nélkül

 

Miért jobb, ha szövegíróra bízod az értékesítést?

Mert te többnyire csak információt adsz, ő viszont válaszokat ad a szöveggel.

Te tulajdonságokat írsz, ő értelmezi a számokat és a leírásokat. Előnyökké konvertálja őket.

Egy igazán jó szövegíró a logikára és az érzelmekre is hat, méghozzá egyszerre.

Tudja, hogy az emberek érzelmi alapon hozzák meg a döntéseiket, de szükségük van arra is, hogy igazolják a vásárlásukat. Így racionális érveket ad a számukra.

 

Nem csak sales vagy marketingszövegeknél, de bogcikkeknél is igaz, hogy a szövegírói munka mély kutatómunkát rejt magában.

Célcsoportod problémákra keres megoldást. Éppen ezért fontos, hogy az adott problémára nálad találja meg a megoldást!

 

Van egy probléma? Készíts rá megoldást!

Ha szeretnéd eladni a termékedet, szolgáltatásodat; az egyetlen mód, ami eszedbe jut az eladásával kapcsolatban, hogy magáról az áruról beszélsz, és azt reklámozod?

Pedig azzal is célt érhetsz el, ha érdekes, informatív, hasznos vagy akár humoros információval látod el a potenciális vásárlóidat. Ami nem csak releváns, de könnyedén fogyasztható is a számukra. És kapcsolódik a tevékenységedhez.

 

Ne csak termékedről, a témáról is írj!

Mi az, ami legalább lazán kapcsolódik a termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz? Milyen problémákra kereshetnek megoldást az emberek, amire végtére is a terméked (arról írt tartalom) ad választ.

Járd körbe azokat a témákat, melyek a célcsoportodat érdekli, de mindeközben ne távolodj el túlságosan a termékedtől sem. Ha termékednek, vagy szolgáltatási körödnek különféle előnye is van, célcsoportokra bontva külön-külön is eljuttathatod a terméked üzenetét.

Ne egyszerre szólítsd meg őket!

Emeld ki egy előnyét olyan módon, amivel az „egész tortából csak egy szeletet veszel ki”!

 

A napod csak 24 órából áll. Mit gondolsz, a cégvezetés mellett mennyi időd fog jutni minderre? A jó szövegekhez nem csak idő és kedv, de gyakorlás és rengeteg tanulás is szükséges. Bízd ránk a szövegírást!

 

Megjelent: 303 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. február 19., péntek 20:40

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
1108 Budapest, Tavas utca 3/b

Adószám: 14917363-2-42
Cégjegyzékszám: 01 09 925949
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?