Egy honlap esetében - különösen, ha bonyolult döntési folyamat előzi meg a vásárlást, a szolgáltatás igénybevételét - csak kis százaléknyi látogató vásárol, rendel. Előbb fogják letölteni ingyenes anyagaidat, vagy fognak feliratkozni a hírleveledre - ha megfelelő csalit adsz nekik – mint azonnal megbízzanak téged egy munkával. A bizalmatlanság leküzdéséhez idő kell, és számos alkalommal szükséges szem előtt lenni, hogy „beadják a derekukat”.
Számos látogató a honlapon visszafordul, tehát nem vásárol; érdeklődik csupán. Azonban a remarketing hirdetés épp az érdeklődők után megy. A Google Adwords-sel (Facebook esetében is) lehetőséged nyílik arra, hogy weboldalad korábbi látogatóit, érdeklődésükre fókuszálva ismételten megkeresd. Így visszaszerezheted az elveszettnek vélt, és „világgá ment” látogatóidat a remarketing segítségével!
Hogyan működik a remarketing a gyakorlatban?
Vegyük Bélát, aki épp állást keres. A Google-t használva számos oldalt tekint át, hasznos tanácsokat keres az állásszerzés mihamarabbi megvalósulása reményében. Nincs tisztában a mai trendekkel, az állásinterjúk izzasztó kérdéseivel, az álláskeresés legfontosabb szabályaival.
A keresések során jut el hozzád, aki profi HR-es szakember vagy és egy nagyszerű magyar nyelvű könyvvel rendelkezel a témában. Bár meggyőző a szöveged a honlapon, mégsem történik meg a várva várt pillanat: nem kattint a megrendelés gombra, vagy kosárba helyezi azt, de nem jut el a vásárlási folyamat végére. Nincs konverzió (valamilyen cél beteljesülése).
Miért teszi ezt? Számos oka lehet a vacillálásnak. Lehet, hogy épp hó vége van, és állás nélkül ezeken a napokon nem engedheti meg magának a költekezést. Lehet, hogy épp áramszünet hiúsította meg a vásárlást, vagy a huszadik üzenetet kapta épp skypon. Vagy ő az a fajta ember, akinek több megerősítésre, impulzusra van szüksége. Így megfeledkezett rólad és továbbállt.
Milyen lehetőséget nyújt neked a remarketing ebben az esetben?
Korábbi látogatóidat a meghiúsult rendelést, vásárlást követő napokon (beállíthatod az intervallumot) ismételten megcélozhatod. E hirdetési célzási megoldás az érdeklődésen alapul. Így a honlapodat látogatók esetében meg tudja állapítani, hogy milyen oldalakon jártak, vélhetően milyen termékek érdekelték őket. Az érdeklődésüket kihasználva emlékeztetheted őket az elszalasztott lehetőségre!
Reklámüzenetedet testreszabottan tudod eljuttatni, hisz minden „elveszett vásárlódnak” személyesen a számára érdekes üzenetet tudod közvetíteni.
Hogyan kell elképzelni?
A Google egy mérőkóddal regisztrálja azt, hogy kik látták az oldaladat, ezt pedig neked kell elhelyezned az adott oldalakon. Az így „megbélyegzett” felhasználóknak a későbbiekben, a szolgáltatásoddal/termékeddel kapcsolatos hirdetéseket tudsz megjeleníteni a display hálózaton függetlenül attól, hogy épp milyen tartalmakat böngésznek.
Hol jár Béla…?
Így Béla, aki három nappal később már lehet nem is emlékszik hol járt a Neten és épp az egyik online híroldalt olvassa, akkor a te szuper álláskeresési tippeket adó könyved reklámjával fog találkozni. A remarketing segítségével utána tudsz menni, és emlékeztetni tudod őt a termékedre.
Remarketing technikája - elveszett vásárlók nyomán
A remarketinglistákon szereplő embereket utólag elérheted, miközben a Google csatornáin illetve Display hálózatán aktívak, a hirdetéseiddel pedig visszacsábíthatod őket.
Remarketingcélú adatgyűjtés számos értékes információhoz juttat téged a számodra fontos célközönséget illetően.
Közös tulajdonságok alapján kisebb csoportokra tudod szedni a honlapod látogatóit, érdeklődésüknek megfelelően. A lista felhasználóiról számos infót, összefüggést képes a Google és a Facebook is felfedezni. Ez alapján csoportprofilokat képes felállítani (életkor, nem, érdeklődési kör stb.).
A remarketing funkció elérhető a Display Hálózaton, valamint a Keresési Hálózaton is az Adwords-ben. Többféle változata ismert már (pl. Videó-remarketing/Youtube). A Display Hálózaton elérve őket mindegy, hogy mit olvasnak éppen, a hirdetéseddel fognak találkozni. Míg a Keresési Hálózatban azonban a felhasználók keresésére is szükség van (hasonló releváns kifejezések keresése, ami összefügg a szolgáltatásoddal). Az AdWords remarketing alkalmazása elérhető az összes kampány, azon belül a közönségek fülből.
A Google remarketing segítségével a már meglógott látogatókat is vissza tudod csalni! Nem érdemes kihagyni ezt a lehetőséget!