Pingvin, panda, kolibri. Nem tudod, hogy kinek gurult el a gyógyszere, vagy milyen állatkertbe csöppentél éppenséggel? Nem könnyű egy honlap-tulajdonosnak kiigazodni a Google frissítésein. Miért is érdekeljen téged a keresőoptimalizálás szakembereinek tartott SMX Advanced konferencián nemrégiben elhangzott információk?
Mert most akár előnyös helyzetbe is kerülhetsz!
Nincs sumákolás – A Panda él, és virul
A Google folyamatosan újabb és újabb algoritmusokkal bombázza a világot, hogy valóban értékes, és releváns, a felhasználók számára előnyős „válaszokat” adjon egy-egy keresésre. Így igyekszik kiszűrni azon technikákat is, melyek a találati lista befolyásolására irányulnak.
A Panda néhány éve, 2011-ben egy nagyszabású algoritmusfrissítéssel kelt életre, és sújtott csapást több előkelő helyen szereplő honlapra. A Panda azóta több finomításon ment keresztül. A „csiszolgatások” célja nem változott azóta sem: ez nem más, mint a felhasználói élmények javítása.
2014 októberében számos webáruház járt rosszul, és vérzett el a Panda frissítése során; hisz a számos duplikált termékinformációt tartalmazó webáruházak épp az egyik legkényesebb szarvashibát követték el.
A Panda sok-sok tényezőt átvizsgálva, a számára értéktelen weboldalakat hátrasorolja.
Mitől értéktelen egy weboldal a Panda szemében?
Klasszikus szarvashibák
- Sok a kevés tartalommal bíró aloldal.
- Duplikált (másolt) tartalom megléte, különösen más domainekről.
(Megoszlanak a vélemények, hogy az oldalon belüli duplikációkat mennyire figyeli manapság a Google. A duplikáció, az duplikáció; jobb biztosra menni.)
- A tartalom értéktelen az oldalon, a látogatók is ez alapján „díjazzák” az oldalt: nagy a visszafordulási arány az oldalon; nem töltenek el időt több aloldal megtekintésével; kevés ideig tartózkodnak csak az oldalon.
- Sok a „nem található” aloldal. (Főként url-változások miatt.)
- Túl sok a reklám.
Pontosan milyen változás várható a Panda update után?
A legutolsó Panda frissítés 2014. szeptember végén indult útjára, és ez egyben algoritmusmódosítással is járt. Azonban a Panda folyamatosan fut; él és virul. Az adatok frissülése azonban ritkábban történik meg. A manuális adatfrissítések (ezek nem automatikusak) során van lehetősége egy weboldalnak a javításra a korábbi büntetéseket illetően. Így most neked is.
Mi a helyzet, ha nem foglalkoztál a javítandó hibákkal?
Nos, ez esetben akár hátrányod is származhat mindebből. Meg van az esélye, hogy a kevésbé „felkapott” oldalak klubjához tartozol majd.
A Panda miatt te is hátrányos helyzetbe kerültél 2014 szeptemberében? Vagy kétségeid támadtak, hogy biztosan „átmész-e” a mostani frissítésen? Jobb, ha időben utánanézel és javítasz a hibákon! Azért, hogy ne érjen meglepetés, kérj tőlünk elemzést a weboldaladat illetően!