Mark Marketing Logo
kommunikálj kreatívan
Kérdésed van?
Írj vagy hívj bátran!
telefon: +3630 952 8932
2016. február 29., hétfő 11:10

Mit tegyél, ha a reklámvakság miatt már nem tudsz úgy eladni, mint régen?

Értékelés:
(1 szavazat)

Tudod milyen bosszantó, amikor valaki megnézne egy YouTube-videót, de 5 másodpercig el kell viselnie a hirdetésedet, míg végre átugorhatja?

Nem azzal van a gond, hogy szeretnéd megmutatni a terméked előnyeit. Hanem azzal, hogy nem a legeredményesebb eszközökkel teszed azt. A tartalommarketing megkerülhetetlen ma már a nagyobb márkák számára is, így te sem kerülheted el. Miért kerülsz hátrányos helyzetbe, ha nem foglalkozol vele?

 

A fiatal generációk ma már egyre tudatosabban kerülik a reklámokat. A tiédet is.

Ki az, aki szívesen fogad egy kéretlen reklámot egy újfajta serpenyőről, mely állítólag forradalmian új thermokerámiával van ellátva. És „csak most, csak ennyiért az övé lehet”?

Vagy a metró mozgólépcsőjén csupán egy akciós felirat láttán érez majd ellenállhatatlan késztetést a sövénynyíró géped megvétele iránt? Hiszen az igényt sem sikerül felkeltened benne 3 másodperc alatt, ráadásul eddig is boldogult a kézi nyírással.

Az egész tukmálásként hat. Az orruk alá rakod, pedig nem szeretnénk. A reklámoddal megszakítod a kedvenc filmjüket. Leterheled a figyelmüket.

Mégis, amikor egy ismerősük invitálja őket egy vacsorára, és az étel alacsony zsírtartalma miatt különösen ízlik nekik az étel; szívesen hallgatják, hogy miként készült el egy thermokerámiás serpenyőben.

És amikor vendéglátójuk csupán egy papírtörlővel törli tisztára mosogatás címszó alatt az edényt - melyben az étel készült - ők is késztetést éreznek rá, hogy beszerezzenek egyet. Hiszen olyan régen kerestek már megoldást a gyorsabb és egyszerűbb mosogatásra és a finom ételek készítése is állandó vágyuk.

Ahogy hazafele menet ismerősük tökéletes sövényének láttán is felcsillanhat a szemük a „csodamasinára”, melynek reklámját annyiszor látták már. Ráadásul ott és akkor minden apró kérdésére is választ kaphat: a működtetéstől, a karbantartásig és a könnyű és egyszerű használatáig. Mivel ismerőse gőzerővel ecseteli azt.

De hiszen a vágy adott volt a filmnézés és az utazás közben is valamilyen szinten. Akkor miért nem ért célba az üzenet?

 

És miért nem fog a tiéd sem, ha „zaklatod” a vevőidet és ügyfeleidet?

Egy plakát a metróban, egy reklámszpot a tv-ben, egy banner a világhálón egy kéretlen spam a leveleződben kora reggel a kávéd iszogatása közben mind-mind a tradicionális reklám hozadéka. A már ismert reklámsokk és ricsaj szerves része.

Azonban bármennyire is szükségünk van olykor ezekre a termékekre, sosem akkor érnek el bennünket azok reklámjai, amikor égető szükségét érezzük a problémánkra való megoldásnak.

Nincs azzal baj, ha termékeket és szolgáltatásokat akarsz eladni, azonban a módszerekkel és eszközökkel, és az eladás folyamatának körülményeivel már mellé tudsz nyúlni. Hogyan csináld jól?

 

Te, mint megoldás!

Pont akkor, pont ott, ahol kell.

Ahhoz, hogy a reklámodat észrevegyem, még feltűnőbb módszerekkel kell elém raknod; a még látványosabb reklámokkal fogod tudni elérni, hogy akkor is odafigyeljek rá, amikor nem akarok.

Találhatunk erre példát az online világon kívül is, méghozzá az ambient reklámokban. Ahol nem szokványos módon vagy formában közlik velünk az üzenetet.

A minket körülvevő, különféle környezeti elemek kreatív felhasználásával olyan szabadtéri reklámeszközöket használnak, melyekről nehéz elkapcsolni, és feltűnő küllemük miatt akkor is észrevesszük, ha nem akarjuk.

E megoldások igen költségesek. Ráadásul „mindennek van határa” és ingerküszöbe.

A másik módszer pedig az, hogy a tradicionális reklámot - mint az eddig ismert leghatásosabb és legmodernebb reklámeszközt – elfelejted a lepreferáltabb marketingeszközként használni.

Célcsoportodnak az utcán sétálva, vagy kedvenc filmjüket nézve, vagy egy fontos információt keresve a neten nincs szüksége a termékedre, a szolgáltatásodra. Nem hogy az érdeklődésüket nem fogod felkelteni, de még bosszantani is fogod őket, hiszen „nyomulásként fog hatni” és tolakodásnak veszik majd azt.

 

Légy megtalálható a megoldással, akkor és ott, amikor keresnek

Ha nem egy tolakodó reklám vagy, hanem a SEGÍTSÉG, akkor sokkal nagyobb eséllyel indulhatsz a vásárlók megnyerésére.

Ha kandallókat értékesítesz, akkor fontos, hogy amennyiben a témára keresnek a neten, akkor téged találjanak meg. Azonban az nem elégséges csupán, ha megtalálnak. De meg is kell tudnod győzni a vásárlót, hogy boltod rendelkezik azzal a kandallóval, amit ő keres. Azzal a válasszal, amit a kérdésére elvár.

Megmutathatod neki, hogy mi alapján válasszon kandallót. Hogyan tartsa azt karban, hogy hosszú életű legyen. Mire kell odafigyelnie a működése során.

Adj neki még ehhez könnyű vásárlási folyamatot és többféle fizetési módot, valamint gyors kiszállítást!

 

Ez a segítség. A kérdéseire választ adsz. A problémájára megoldást nyújtasz.

Akkor adod vásárlódnak a segítség formájába bújtatott „reklámot”, amikor arra szüksége van.

Akkor, amikor rákeres; akkor, amikor érdekli.

 

„Amikor rákeresek, akkor téged talállak meg?”

Akkor hallok rólad, amikor problémám van? Vagy akkor, amikor nem érdekel a terméked, szolgáltatásod?

A reklámzajt vásárlód megtanulja egyre jobban kizárni, figyelmen kívül hagyni. Egy blogbejegyzés, egy cikk viszont pozíciót tud szerezni magának a keresőben. „Megoldásként tud megjelenni”.

A mai marketingkommunikáció a megtalálhatóságról szól. Arról, hogy ott és akkor a megfelelő választ nyújtsd és az elérhető segítséget a vásárlónak, amikor ő célirányosan keresi azt. Te azt adod? Legyél te is megtalálható! Kérd ajánlatunkat, ha szükséged van segítségre a szövegírásban!

Megjelent: 3633 alkalommal Utoljára frissítve: 2016. február 29., hétfő 11:34

Friss Bejegyzések

Kapcsolat

Márk Marketing Kft.
2314 Halásztelek, Diófasor utca 108.
E-mail: 

Adószám: 14917363-2-13
Cégjegyzékszám: 13 09 197431
Bankszámlaszám:
11600006-00000000-37484785 Erste Bank

Közösség

Ezt olvastad már?